Det er vildt nok @MOS, jeg skal lige være helt sikker - du eksperimenterer stadigvæk med at køre hjemmefra på opvarmede batterier eller hvordan? Hvis det er sådan det er, hvad er så dit reelle forbrug per kilometer, dvs når du medregner den energi du bruger på at opvarme batterierne?
(hvis du kører på kolde batterier så er dit resultat kun endnu mere imponerende!)
Tak for reminderen, PeterE! Jeg har faktisk næsten helt glemt, at jeg bør forvarme batteriet, inden jeg kører hjemmefra. Tidligere gjorde jeg ofte det, at jeg satte den til at klatlade lidt kort før afgang, så batteriet var en smule varmt. Men grundet mine lidt ændrede vaner, så er jeg ikke altid er hjemme før en længere tur, så det er langt fra altid, jeg har mulighed for at lade lige inden, jeg kører af sted. Og når jeg er hjemme, så er jeg ofte hjemme i flere dage, inden jeg kører igen. Jeg glemmer derfor tit at få den plugget in, endsige at få den programmeret til at lade på det rigtige tidspunkt. Hvis jeg gjorde det med det samme, så starter den jo opladningen allerede samme døgn og ikke et par dage senere, når jeg skal af sted næste gang. Så der er faktisk plads til lidt forbedring.
Er det ikke noget med, at ikonet for batteriforvarmning er forsvundet i appen, når man forvarmer kabinen? Er der nogen, der ved, om den så ikke forvarmer batteriet, når den nu ikke længere viser ikonet?