Loading...
dk

Så er der en spændende opdatering i vente | Tesla Forum

Nikolaj
Nikolaj Sep 21 '16

Er der nogen der ved, om de seneste rettelser har løst problemet med fejlalarmer, når man brugte fob til at låse bilen op? Jeg fik adskillige fejlalarmer, indtil jeg begyndte kun at åbne ved at trykke på de forreste dørhåndtag.

P85DK
P85DK Sep 21 '16

Tror primært det er et sikkerhedspatch, det er vist lykkedes nogle japanere at få kontrol over bilen uden fysisk kontakt.

Gronhund
Gronhund Sep 21 '16

Ja, men så er den nok god nok at få lukket:

https://twitter.com/keen_lab/status/778035962961989633

Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Sep 21 '16
SuneH
SuneH Sep 21 '16

@Nostromo, jeg oplevede ikke dette problem de første 4-5 måneder (fik bilen i november '15) men har siden FÅET problemet i forbindelse med en opdatering. Det er jo lidt paradoksalt.

Hvordan melder man fejl?

PeterE
PeterE Sep 21 '16

Enig med Sune, det er træls og irriterende. 

Et andet spørgsmål, har   lidt oppe før. Er der andre end mig som oplevet flere og flere problem med telefonintegrationen, primært to ting: 1) når jeg afslutter en samtale, så kan jeg trykke på End Call igen og igen og igen - og der sker ingenting, udover at på mobilen er telefonen lagt på - den ser stadigvæk ud til at være i live på skærmen, og 2) når samtalen endelig afsluttes på skærmen, så genstarter bluetooth. 

iPhone med iOS10 osv

Henrik1968
Henrik1968 Sep 21 '16

@PeterE

Jeg havde samme problem med telefonen. Forsøgte at softresette Teslaen (løste ikke problemet), men efter en genstart af iPhone har der ikke været problemer.

PeterE
PeterE Sep 21 '16

Tak Henrik, det må prøves.

gronkjaer
gronkjaer Sep 21 '16

Det var smart

FrederikC
FrederikC Sep 21 '16

Den official model af camper mode :)

P85DK
P85DK Sep 21 '16

always on, betyder det så at den altid vil køle når bilen står i solen? Så du kommer ud til en kølig bil, du kan bare ikke komme hjem?

KimT
KimT Sep 21 '16

Han skriver lidt her : https://twitter.com/elonmusk/status/778602694399320065

Tesla keeps temp below 40C/105F by automatically venting cabin & turning on AC when needed. Can do this for up to a year on a full charge.
Can be turned on or off. V8.1 will allow always-on min and max temps to be set.
currently stops at 20% state of charge. This number will be configurable.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Sep 21 '16
tgro
tgro Sep 22 '16

@PeterE ... har samme bluetooth problem. Har prøvet samme telefon i anden tesla uden problem og prøvet Iphone 5S + Iphone6S i min bil og begge opfører sig som du beskriver. Iflg Tesla "ingen fejl fundet" ...

Kiefer
Kiefer Sep 22 '16

Min hustru har også ofte problemer med bluetooth i bilen og forbindelsen til hendes iPhone. Hun plejer at blive møg sur når jeg forklarer hende det ikke har noget med hverken bil eller telefon at gøre ;-)

/Martin

CanEl
CanEl Sep 22 '16

jeg havde også problemer med min tlf.

det forsvandt da jeg slettede den i bilen og på tlf, og instalerede den igen.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Sep 22 '16
stormer
stormer Sep 23 '16

Til dem, der ikke har set v8.0 installationen endnu:

https://electrek.co/2016/09/22/tesla-v8-0-software-update-is-being-pushed-right-now-all-the-details-and-full-release-notes/

Forummets indlæg er redigeret af stormer Sep 23 '16
gw
gw Sep 23 '16
Nogen som har fået den i DK endnu? Frygter det er samme model som sidste år at EU kommer nogle uger senere.
Thor
Thor Sep 23 '16

Jeg læser flere steder, at der ikke kommer waypoints, eller alternative ruter, til gps'en.. Det håber jeg simpelthen ikke passe. Det er så pisse irriterende at have den fedeste gps, og så kan den bruges til ca nul og niks. At have en så gennemført fantastisk bil, og så er en så essentiel del ca på niveau med en GPS for 6-8 år siden.

KimT
KimT Sep 23 '16

Der er ikke tilføjet waypoints - desværre. Jeg fik leget 5min med beta versionen i sidste uge

MOS
MOS Sep 23 '16

Øv! Det er Tesla simplethen nødt til at lave bedre. Waypoints i v8.1, tak!

Og så lige en bedre internet browser. Den eksisterende er jammerligt dårlig :-(

KimT
KimT Sep 23 '16

En af hackerne (Ingeneer) skrev i sidste uge på TMC :

The CID is definitely less laggy. The browser is the same crappy thing, but in general they have squeezed out a bit more performance. It's helped that they've turned off the horrendous amount of syslog logging that used to be happening in the background.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/firmware-8-0.72787/page-49#post-1735143

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »