Loading...
dk

ALL inclusive tilbud fra E-On | Tesla Forum

edge
edge Oct 5 '16
Citat fra P85DK

Som skrevet i anden tråd, fik boksen i dag - forkert boks, da det er 11kW og ikke 22kw 

Kostede det ekstra for 22 kW boks?

DavidS90D
DavidS90D Oct 5 '16

Som jeg ser det her tilbud, så er det rigtig fint for de mange med stort kørselsbehov, fjernvarme og ingen solceller.

De med solceller som måske også har indkøbt batteribank (hydrid) for netop at lade på bilen, bliver kørt noget bagud ift. de der kan/vil bruge tilbuddet.

Jeg spår en vinter med mange dejligt forvarmede biler, til gavn for sikkerheden og komforten.

(Selv Teslaopvarmede garager bliver det nye på villavejen....)

Så må vi se hvor højt de nye træer vokser før de bliver fældet med en politisk (benzin)motorsav!

RobertJ
RobertJ Oct 5 '16

14W er da ikke galt for en kasse som formodentligt har en 3G opkobling og en rfid chiplæser on-the-ready.
Det er dog noget ærgeligt noget, at smide 120kWh ud af vinduet pr år. 

En CEE dåse med switch kunne være svaret, men jeg har oplevet en længere 'rød' periode, sikkert noget opkobling, efter power-on.

@David90 
Det fremgår ikke af Eons abbonnements bestemmelser eller hjemmeside under bestillingsprocessen at der skulle være en udfordring i at eje solceller sammen med deres All-inclusive abbonnement.
Personligt er det 
bestilt i god tro, og jeg har ingen restancer overfor en evt. ikke betalt afgift da mit anlæg er underdimensioneret og alle ladede kWh er afgiftsramte.

Så hvis man ikke spørger dem til råds på området lader det til at de ikke har problemer med sådan et setup. Det er nok kun *igen* naboen.

Længe leve kapitalismen!

P85DK
P85DK Oct 5 '16
Quote from RobertJ

Personligt er det bestilt i god tro ...

Så hvis man ikke spørger dem til råds på området lader det til at de ikke har problemer med sådan et setup. Det er nok kun *igen* naboen.

Længe leve kapitalismen!

Ved ikke om det at undlade at spørge ind til noget man har en formodning kan være et problem er lig god tro ;-)

IbberDK
IbberDK Oct 5 '16
Citat fra P85DK
Quote from RobertJ

Længe leve kapitalismen!

Ved ikke om det at undlade at spørge ind til noget man har en formodning kan være et problem er lig god tro ;-)

Der bliver spurgt ind til det:
http://faq.eon.dk/...og-solceller-jordva/

Hookmaker
Hookmaker Oct 5 '16
Davids90D, argh, jeg synes godt nok der er nogen der går i lidt for små sko. Man har fået en fed solcelledeal forbeholdt de få, og så brokker man sig over det her tilbud fra en privat udbyder (som er i deres fulde ret til at udbyde præcis det produkt de vil). Come on - lad dog os andre få lidt også. Det er jo småpenge vi taler om, jeg får kun sølle 1500,- om måneden på den her aftale....;-)
DavidS90D
DavidS90D Oct 5 '16

Næh...jeg har ikke ondt i fødderne eller andre steder :-) og mener tilbuddet er helt fint.

Det jeg hæfter mig ved, er den YoYo-politik vi har set flere gange og "frygter" det også bliver tilfældet med den her All-Inclusive ordning.

Dem der f.eks. følger med på reglerne omkring private solcelleanlæg, kan se det begynder at blive en mindre god investering baseret på "fremtidsprognoser" der så ikke holdt alligevel.

Men når man kører 50-60.000 km/året så er det da bare med at springe på All-Inclusive.

RobertJ
RobertJ Oct 5 '16

Citat fra P85DK
Quote from RobertJ

Længe leve kapitalismen!

Det kræver så at man har en formodning!
​Min tidligere afgiftsrefundør havde ingen problemer med at udbetale på samme vilkår. Derfor god tro.

​Alt andet lige kan det ikke være op til forbrugeren at skulle lege detektiv på de her kringlede regler og regnestykker. Det skal fremgå klart af brugerbetingelserne, hvis der er juridiske problemer ifølge med deres produkt. Det gør det bare ikke.

Vil Eon have en separat måler op, så får de bare det. Men det må være en sag mellem de to aftaleparter. Eon og Jeg.

NOELON
NOELON Oct 5 '16
Citat fra RobertJ26 minutter siden

Citat fra P85DK
Quote from RobertJ

Længe leve kapitalismen!

​Min tidligere afgiftsrefundør havde ingen problemer med at udbetale på samme vilkår. Derfor god tro.

Jamen du har jo klart fået at vide at Eon ikke tolker det på samme måde med Sune's henvisning til Busimiss. Derfor er det ikke god tro, men handling mod bedre vidende! En ting er ikke at spørge, men at nægte at forholde sig til oplysninger, som man ovenikøbet selv kommenterer og derefter blot handler på trods heraf det er at handle mod bedre vidende. Men hvad pyt, fællesskabet betaler, ser ud til at være devisen... 
P85DK
P85DK Oct 5 '16
Quote from RobertJ

Citat fra P85DK
Quote from RobertJ

Længe leve kapitalismen!

​Alt andet lige kan det ikke være op til forbrugeren at skulle lege detektiv på de her kringlede regler og regnestykker. Det skal fremgå klart af brugerbetingelserne, hvis der er juridiske problemer ifølge med deres produkt. Det gør det bare ikke.

Vil Eon have en separat måler op, så får de bare det. Men det må være en sag mellem de to aftaleparter. Eon og Jeg.

Du har vist aldrig været oppe at toppes med SKAT før. Når det kommer til SKAT og afgifter, så er holdningen at det er 100% dit ansvar at du følger reglerne, der kan man desværre ikke gemme sig under manglende viden eller 'det gør de andre også' eller 'sådan har det aldrig været før' eller 'sælger sagde'.

Hvis du har været i en situation hvor du har fået en afgift retur som du aldrig har indbetalt, så tror jeg der skal en meget dygtig advokat til for at kunne argumentere god tro, hvis det skulle komme til en sag.

Men nu skal jeg ikke gøre mig klog på din forhåndsviden eller hvordan dit situation har været/er, men det synes umiddelbart som håndøre at ikke være helt på det rene med.

DeaconWP
DeaconWP Oct 5 '16

#41 edge: Jeg bestilte til 32 ampere, da min X kan lade med 24.

Jeg bestilte den til selv montering.

Det ville de ikke. Så de ville have oplysninger om min installation, så en montør kunne komme og montere den.

Og en 22 kW boks er ikke med i gratis levering af boks frem til 31/12/16. Så jeg ændrede til 11 kW, til selvmontage, og med gratis opstart. Hvad det skulle koste oveni er jeg ikke klar over, men sikkert de 1.295 som et minimum.

Jabba
Jabba Oct 6 '16
Nogen der har fået et girokort eller regning for Oktober måned?
gronkjaer
gronkjaer Oct 6 '16

Kan så sige at den boks jeg fik tilsendt er en 22kw. men har desværre kun enkeltlader.. ps. jeg gav ingenting for boksen..

P85DK
P85DK Oct 6 '16

@gronkjaer - den har altså et stort 32a CEE stik og ikke et lille 16a CEE stik magen til det du har på din Tesla lader? Du kan ikke sætte en 22kW lader på et almindeligt CEE stik til 16a

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 6 '16
gronkjaer
gronkjaer Oct 6 '16

ok...pas!!!  der står bare 22 kw. på siden af boksen..

webercarbmann
webercarbmann Oct 6 '16

Hvis man har et 32A CEE udtag, er det så ikke bare at købe et 32A hanstik, montere det på kablet og det kører. H2 laderen kan håndtere 32A/22kw.  Nå Eon engang skal have boksen igen smider man det originale 16A stik på igen og alle er glade. Noget jeg har misforstået? Vh. Peter

P85DK
P85DK Oct 6 '16

Ikke helt, 32a kabel er kraftigere end et 16 kabel. Det kan man så vælge at se stort på, men boksen selv skal programeres (åbnes) til 22 kW.

Jeg forstår ikke helt hvorfor de ikke bare vil lade folk vælge om de vil have 22 eller 11, der skal jo stadig den samme mængde energi på bilerne

JSH
JSH Oct 8 '16

Jeg forstår ikke helt løsningen med en E-on lader.   Man skal lægge 12.500 for laderen og betale 579 Kr /måned.

I stedet kan man købe et rødt CEE stik til Kr. 25, og betale Kr.1,72/Kw. (dvs. med en 90´ca. 150 Kr for en fuld opladning), på de lange stræk bruger jeg SC.

Jeg kører ca. 30.000 Km/år, og det med at trække strømmen fra, blev det ikke nedlagt med den nye regering?

DavidS90D
DavidS90D Oct 8 '16
Citat fra JSH

Jeg forstår ikke helt løsningen med en E-on lader.   Man skal lægge 12.500 for laderen og betale 579 Kr /måned.

I stedet kan man købe et rødt CEE stik til Kr. 25, og betale Kr.1,72/Kw. (dvs. med en 90´ca. 150 Kr for en fuld opladning), på de lange stræk bruger jeg SC.

Jeg kører ca. 30.000 Km/år, og det med at trække strømmen fra, blev det ikke nedlagt med den nye regering?

Hvad er det for en tekst med småt, vi andre ikke har læst ?? 

KimT
KimT Oct 8 '16

Du blander vist tal fra den gamle abb. ordning ind. (jeg har faktisk en folder fra e-on med disse tal liggende i bilen i den hvide mappe fra da jeg fik bilen udleveret)

Laderen er gratis hvis man tilmelder sig inden 31/12 - ellers kosten det 1.295,-  Man betaler altså ikke andet end 579,-/md - hvis du har kraft i forvejen. Ellers kan du få dem til at sætte et op, og det tager de 5.695,- for.

https://www.eon.dk/privat/strom-til-din-elbil/all-inclusive.html

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 8 '16
Sider: « 1 2 3 4 5 »