Loading...
dk

ALL inclusive tilbud fra E-On | Tesla Forum

KimT
KimT Nov 18 '16

Jeg har lige fået næste regning fra e-on med specifikation for oktober.

Ifm. månedskiftet sørgede jeg for at jeg ikke behøvede at lade bilen +/-2 dage fra d. 1/11.

Jeg aflæste min bimåler som mente jeg havde brugt 651,8kWh. På specifikationen fra e-on står der 642,441kWh. Så hvis boksen har et standby forbrug(tab) som ligger inden den indbyggede måler, så vil jeg mene det ligger på ca. 13w. Et forbrug som vist hænger meget godt sammen med en observation jeg lavede da vi var væk over en weekend

Forummets indlæg er redigeret af KimT Nov 18 '16
PeterE
PeterE Nov 18 '16

Interessant, på min all inclusive regning står der intet om forbrug - kun at jeg skal betale 579,-

KimT
KimT Nov 18 '16

Jeg fik min boks d. 3/10, og på den regning jeg fik ultimo oktober stod der heller ingen forbrug på. Det er først fra 2. regning de oplyser forbruget fra sidste måned.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Nov 18 '16
Kristian70k
Kristian70k Nov 18 '16

min første sagde heller ikke der var forbrug.. regning nr. 2 siger jeg på deres offentlige stander har brugt 155 kwh og hjemme 938 kwh.. for 579 kr. er det vel en ok deal :)

gronkjaer
gronkjaer Nov 18 '16

755kw i november... Er også helt tilfreds med E-On.. :-)

Kokken
Kokken Jan 9 '17

Citat fra thvestergaard EON har sagt god for at jeg med en ekstra hovedmåler (nyt aftagenummer) må benytte mig af all-inclusive tilbuddet selv om jeg har solceller på min nuværende hovedmåler. Den er derfor bestilt.   Der er et engangs oprettelsesgebyr på kr 687,50 for den nye måler.   Jeg har tilmeldt den til EnergiMidt (ligesom den gamle måler) og de tager et abonnement på kr 150,- udover det kr 443,- for at leje den ekstra måler pr år.     Der skal også lidt etablerings omkostningerne til kabel og elektriker afhængig af afstand fra oprindelig måler til ny måler. Min nye måler SKAL i øvrigt sidde udenpå huset. Hertil kommet en ny gruppetavle med HPFI og sikring.   Så selv om det er lidt bøvlet at skulle ha en ekstra måler, så er det heller ikke værre når man tager besparelses-potentialet ved EON med.   Se iøvrigt punkt 9.8: http:///...g_november_2011.ashx
Hej Thomas.
Hvordan gik det med Eon - fik du "lov" til all-inclusiv og ladeboks fra Eon, ved at etablere ekstra måler og aftagernummer?
Vh.
Kokken
Søren

kelhasan
kelhasan Jan 10 '17

det hele lyder perfekt men jeg har lige opdaget da var sådanne ting.

jeg har bestilt i sidste uge der er ca 8 ugers vente tid. desværre

jeg bruger også ca 1000 kw om måneden.

jeg glæder mig til den kommer så bliver de billiger at køre Tesla end Hyundai hehehehh

thvestergaard
thvestergaard Jan 11 '17
Quote from Kokken

Citat fra thvestergaard EON har sagt god for at jeg med en ekstra hovedmåler (nyt aftagenummer) må benytte mig af all-inclusive tilbuddet selv om jeg har solceller på min nuværende hovedmåler. Den er derfor bestilt.   Der er et engangs oprettelsesgebyr på kr 687,50 for den nye måler.   Jeg har tilmeldt den til EnergiMidt (ligesom den gamle måler) og de tager et abonnement på kr 150,- udover det kr 443,- for at leje den ekstra måler pr år.     Der skal også lidt etablerings omkostningerne til kabel og elektriker afhængig af afstand fra oprindelig måler til ny måler. Min nye måler SKAL i øvrigt sidde udenpå huset. Hertil kommet en ny gruppetavle med HPFI og sikring.   Så selv om det er lidt bøvlet at skulle ha en ekstra måler, så er det heller ikke værre når man tager besparelses-potentialet ved EON med.   Se iøvrigt punkt 9.8: http:///...g_november_2011.ashx
Hej Thomas.
Hvordan gik det med Eon - fik du "lov" til all-inclusiv og ladeboks fra Eon, ved at etablere ekstra måler og aftagernummer?
Vh.
Kokken
Søren

Ja Kokken. Jeg har haft Eon siden Oktober måned, hvor jeg fik sat den ekstra elmåler op.
Der kostede nok alt-i-alt 8000kr som for elektrikerarbejde incl materialer. Specielt den plastkasse som elmåleren skal installeres i er ikke helt billig.
Kokken
Kokken Jan 12 '17

Hej Thomas.

mange tak for info - ja lige lidt dyre startomkostninger, men ellers super løsning.

Jeg har lige sat bestilling af ekstra måler og ladeboks i gang, så er det jo bare at læne sig tilbage og vente :-)

Há en god dag.

ODE90D
ODE90D Jan 18 '17

Har nogen af jer E.ON all-inclusive kunder  fundet ud af hvordan man får refusionen udbetalt? Overfører de til nemkonto eller....? 

Forummets indlæg er redigeret af ODE90D Jan 18 '17
DeaconWP
DeaconWP Jan 19 '17

Jeg har ringet til E.ON i går og afventer svar til Jer der spørger.

webercarbmann
webercarbmann Jan 20 '17

Jeg talte med dem før jul. Det var noget med at de ville modregne betaling for febuar og udbetale et eventuelt overskydende beløb omkring 1/2  Jeg har modtaget en opgørelse for andet halvår 2016 Vi har brugt 3004 Kwh på de tre måneder så vi får kr 6834  minus de 579 for febuar retur. :) 

daniel
daniel Jan 20 '17

Hvad er EON forretningsmodel.  Hvordan kan de tjene penge på det. 

fmm1000
fmm1000 Jan 20 '17
Gynger og karuseller-princippet.
MOS
MOS Jan 20 '17

Men man kunne forestille sig, at de med konceptet tiltrækker flest gynger? Og så taber de vel penge på det samlet set...

DeaconWP
DeaconWP Jan 20 '17

Tja, men hvorfor bekymre sig om det? De har jo mange andre forretningsområder at tjene penge på, så de går jo nok ikke konkurs. Og stopper de produktet, har det jo været godt så længe.

ElPeter
ElPeter Jan 20 '17
@daniel: Pga de kan modtage refusion er der et interval af forbrug hvor både de og kunden kan tjene på aftalen.
MOS
MOS Jan 20 '17

@ElPeter

Hvis man bruger mere end ca. 500 kWh om måneden, så tror jeg ikke, at EON kan tjene på det. Heller ikke, når de får elafgiften refunderet. Det må være ca. samme balancepunkt, hvor kunden også tjener på aftalen ift. alternativet, som f.eks. kunne være en abonnementsaftale med lejet ladeboks og afgiftsrefusion hos EVSE. Hvis man er rationel, så vil man da vælge EON all-inclusive, hvis man har et forbrug >500 kWh/mnd. og EVSE, hvis ens forbrug er <500 kWh/mnd. På den måde får EON jo kun de storforbrugende kunder, som de ikke kan tjene på. Hvordan kan de så få det til at hænge sammen?

ElPeter
ElPeter Jan 21 '17

@MOS: Ja hvis de får for mange af dem der bruger meget strøm så taber de selvfølgelig på det, min kommentar gik på at det kan lade sig gøre at begge parter tjener. Men alt afhænger selvfølgelig af vægtningen mellem storforbrugere og moderate forbrugere.

Sider: « 1 2 3 4 5 »