Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
Arpe
Arpe Dec 11 '18

De 40.000 er taget med i beregningen, men det at muligt der skal ligges nogle procent til i told. Jeg er startet med tal fra Norge.

Der er dog bestemt stadig en stor del afgift på AWD LR versionen, der kommer vi ikke under 30.000 kr i afgift ligemeget hvordan den beregnes. Effektivitet fra WLTP er antaget til 150 Wh/km, kan godt gå med til 140 Wh/km men så er jeg heller ikke mere optimistisk der (giver cirka 4k nedslag i pris). 

PatrickW
PatrickW Dec 11 '18

Prisen for autopilot i DK i en S´er er 41.900kr, kan vi ikke forvente samme pris for det i model 3 ?

Arpe
Arpe Dec 11 '18

Jo, det var da en glædelig nyhed. Har ikke været inde at se på S/X i årevis. Så må Tesla tage en del mindre profit på Autopiloten i Danmark i forhold til USA. 

Tak for info.

PatrickW
PatrickW Dec 11 '18
Citat fra Arpe

Jo, det var da en glædelig nyhed. Har ikke været inde at se på S/X i årevis. Så må Tesla tage en del mindre profit på Autopiloten i Danmark i forhold til USA. 

Tak for info.

Eller bare lave nogle krumspring så autopilot ikke bliver afgifts belagt

PatrickW
PatrickW Dec 11 '18

Jeg prøver at retfærdiggøre overfor min pengepung og kone at vælge LR AWD versionen, men hvad får man reelt for de 70-90k ekstra?, hvis man vælger den istedet for MR RWD(hvis den da overhovedet kommer til EU)

Hvad jeg selv lige har kunnet undersøge mig frem til så

+ 80-100km længere rækkeviddde

+ 1s hurtigere 0-100 tid

+ bedre vejgreb og mære jævn slid på dækkene

- mere som kan gå i stykker

- sikkert noget dyrere forsikring

MrChips
MrChips Dec 11 '18
Citat fra Arpe

Model 3 AWD LR:
467.000 DKK (30.000 DKK i afgift)

Desværre er det for meget, grænsen  burde have været 500.000, så AWD LR kostede lige under 400.000, og så ok med ekstra for farve, fælge, mm.

Nikolaj
Nikolaj Dec 11 '18

@PatrickW 

Da, jeg købte min 70D i slutningen 2015, gav jeg ca. 40 tDKK mere for 4-hjulstræk. Jeg havde en baghjulstrukket semi-hurtig bil før, og synes faktisk at det har været alle pengene værd for AWD. Som du selv nævner, sparer man lidt hjem på mindre dækslid. Derudover giver det bedre køreegenskaber, da man kan give den mere gas i sving, og stadig holde retningen. Ved sne er det selvsagt helt suverænt. 

Med længere rækkevidde og flere heste virker merprisen meget rimelig, hvis ellers budgettet er til det.

DN
DN Dec 11 '18

Model 3 AWD LR lyder som noget af et knaldtilbud til 467.000kr.

Den er vel en smule større end en MB C klasse og hvis du skal have samme ydelse og udstyr i den runder den jo en million.

Og prisforskellen ser da også fremragende ud med kun 70.000kr. Hvis jeg igen sammenligner en C300 med en C400 med 4 hjulstræk så er prisforskellen jo 200.000kr

MOS
MOS Dec 11 '18
Citat fra PatrickW

Jeg prøver at retfærdiggøre overfor min pengepung og kone at vælge LR AWD versionen, men hvad får man reelt for de 70-90k ekstra?, hvis man vælger den istedet for MR RWD(hvis den da overhovedet kommer til EU)

Hvad jeg selv lige har kunnet undersøge mig frem til så

+ 80-100km længere rækkeviddde

+ 1s hurtigere 0-100 tid

+ bedre vejgreb og mære jævn slid på dækkene

- mere som kan gå i stykker

- sikkert noget dyrere forsikring

+ højere topfart

+ hurtigere supercharging

- tungere bil 

mbk
mbk Dec 11 '18

Den bliver dyrere end 467.000 med levering. Jeg tror ikke på Arpe's beregning, den skyder under. Men jeg ville da elske hvis den passede. Vi ender nok omkring 20.000 højere. 

mbk
mbk Dec 11 '18

Nogen der ved om der er opgivet en towable weight for Model 3? Jeg ved de har testet towing på Model 3, men der er endnu ikke udskæring til træk. Eco hitch har lavet et træk til den, men den ender måske i samme problematik som Model S. Jeg tror Tesla har gjort klar til en towing option, men spørgsmål er om man kan eftermontere det, så det er lovligt at trække... 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Dec 11 '18
mbk
mbk Dec 11 '18

Jeg overvejer at slå til på LR AWD selvom den er over budget og hvis så Tesla langerer MR RWD så sælge LR AWD til en der vil springe køen over, hvis jeg ikke har forelsket mig for meget i den. Så kommer jeg lidt ud over det at vente for evigt hvis MR slet ikke kommer næste år. 

Kejseren
Kejseren Dec 11 '18
Interessant video der viser, at MR ligger i koden og burde komme til EU: https://www.youtube.com/watch?v=9n8a1aVEpm4
Agon
Agon Dec 11 '18
Det er interessant med MR! Jeg var inde at sidde i Model 3 i Bredgade i dag. Jeg var måske en anelse skuffet - ikke sådan helt vildt men lidt. Synes ikke interiøret rigtig imponerede. Jeg synes også der manglede lidt lårstøtte og længde i siddefladerne på både for- og bagsæde. Og pladsen var måske også en anelse mindre end antaget. Andre der har haft samme fornemmelse?
P85DK
P85DK Dec 11 '18

Kvaliteten og den manglende eksklusivitet på interiøret er bilens helt store minus, sæderne og rattet er noget tamme hvis man overvejer Performance. Pladsen er dog helt som forventet som en A4, C-klasse eller 3 serie.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Dec 11 '18
NOELON
NOELON Dec 11 '18

Mht. plads har jeg den stik modsatte oplevelse. Prøvede den i Gøteborg. Jeg synes faktisk der er bedre plads på bagsædet end i S. 

NOELON
NOELON Dec 11 '18

Problemet for mig me 3'eren når man har kørt S i mere end 5 år er bagagerummet. I 3'eren kan man ikke kante lidt større objekter ind som i S.

SuneH
SuneH Dec 12 '18

Mine observationer: Sæderne er MEGET bløde. Alt for bløde efter min mening. Sælgerne mente, det ville være de samme sæder som kom til DK. Og så er jeg enig i at bagagerummet er fint til daglig brug og faktisk er ret stort. Men det er ikke muligt at få store objekter derind, som fx et komfur eller et køleskab, som man ellers godt kan i Model S. Dertil er åbningen for lille. Derimod kan man få lange flade pakker ind, a la IKEA pakker. 

jramskov
jramskov Dec 12 '18
Citat fra mbk

Nogen der ved om der er opgivet en towable weight for Model 3? Jeg ved de har testet towing på Model 3, men der er endnu ikke udskæring til træk. Eco hitch har lavet et træk til den, men den ender måske i samme problematik som Model S. Jeg tror Tesla har gjort klar til en towing option, men spørgsmål er om man kan eftermontere det, så det er lovligt at trække...

Det er også mit julegaveønske - officiel trækkrog fra Tesla til Model 3. Det er ikke så ofte jeg har brug for det, men det ville være træls at undvære. Jeg kunne godt forestille mig det først kom på et senere tidspunkt.

Det bliver også interessant at se hvornår de begynder at installere CCS kabler på deres super chargere, det er alligevel en del de skal have installeret og der er ikke lang tid til de første leveringer begynder. Der er ikke så meget ved at få 6 månders fri super charging via en referral code inden da :)

mbk
mbk Dec 12 '18
Citat fra SuneH

Mine observationer: Sæderne er MEGET bløde. Alt for bløde efter min mening. Sælgerne mente, det ville være de samme sæder som kom til DK. Og så er jeg enig i at bagagerummet er fint til daglig brug og faktisk er ret stort. Men det er ikke muligt at få store objekter derind, som fx et komfur eller et køleskab, som man ellers godt kan i Model S. Dertil er åbningen for lille. Derimod kan man få lange flade pakker ind, a la IKEA pakker. 

Til de ting ville jeg helst nappe en trailer. 

Sider: «« « ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... » »»