Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
sorenfriis
sorenfriis Dec 21 '18
Citat fra kriswejl
Citat fra PatrickW

hvad har i fået af leveringsdato? ingen konfigurations email endnu :(

Hej Patrick, I min mail står der februar for levering, hvis jeg bestiller inden 1 januar.

Samme her. Har lige bestilt/konfigureret, og de siger "februar/marts".

PatrickW
PatrickW Dec 21 '18
Fik også Feb/marts da jeg endelig fik lov at bestille.

Tænker de får travlt hvis de skal levere alle forudbestillinger i Europa på 2 mdr 
mbk
mbk Dec 21 '18

De skal nok alle leveres og sælges inden Q1 lukker, mon ikke de har en plan med at få en 30-40.000 biler til EU i Q1. Jeg ved ikke lige hvordan man gør det, men de har jo nok en plan. 

Ice2EV
Ice2EV Dec 21 '18

Gætter på de triller 5-8000 stk ombord på en biltransporter som denne,  og hælder dem ud i Zeebrügge, Bremerhaven eller Malmø.

https://www.youtube.com/watch?v=gw9_EKISBoo

265 meter lang, 32,5 meter bred og nok 8 dæk med biler i lange baner............rigtig sjove at lege med, altså sådan en autocarrier, den gang de lossede biler i Fredericia. 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 21 '18
mbk
mbk Dec 22 '18
Citat fra P85DK

Det blev lidt billigere (små 7.000) end anslået, hvilket jo kun er dejligt.

Tillykke til alle første gangs Tesla bestillere! Og specielt mbk, der må siges at have været en tålmodig mand :-)

Fik du bestilt en til konen? Tror ikke jeg var særlig tålmodig, nok nærmere begrænset af økonomien til at købe en Model S, selv Model 3 er dyrere end hvad jeg ellers ville køre i. 

P85DK
P85DK Dec 22 '18

Nej, hun er gået lidt kold på den, den rammer ikke de rigtige punkter hos hende. Hvis bare Tesla lavede en Model S Cabriolet :-)

Men ellers fin nok pris og under 50k i afgift hvilket også er mere end acceptabelt.

Regner dog med at det er muligt at bestille senest oktober 2019 og få leveret i 2019 hvis vi ønsker det.

DN
DN Dec 22 '18
Jeg har et par spørgsmål som jeg vil høre om der er nogen af jer der kan svare på.
•Bliver det muligt at bestille de 20” Tesla fælge til min model 3 selvom det “bare” er en LR? Hvis ja er der nogen der har et bud på pris?
•Er der andre der overvejer at få den sænket en smule og har sat sig ind i hvad man kan få hjem til den på det punkt?
•Lakbeskyttelse, er det stadigvæk Opticoat behandlingerne der er den bedste vej frem og hvad har i af erfaringer med holdbarheden? Er en klar folie et bedre valg? Jeg har bestilt min i sort og så vidt jeg har kunnet læse mig frem til er lakbeskyttelse et must. Har aldrig gjort mig i det tidligere da jeg gerne har skiftet bil for hver 6-12 måneder. Men min model 3 kommer nok til at være i familien lidt længere.
Fetaehhgodt
Fetaehhgodt Dec 22 '18
Citat fra DN Jeg har et par spørgsmål som jeg vil høre om der er nogen af jer der kan svare på.
•Bliver det muligt at bestille de 20” Tesla fælge til min model 3 selvom det “bare” er en LR? Hvis ja er der nogen der har et bud på pris?
•Er der andre der overvejer at få den sænket en smule og har sat sig ind i hvad man kan få hjem til den på det punkt?
•Lakbeskyttelse, er det stadigvæk Opticoat behandlingerne der er den bedste vej frem og hvad har i af erfaringer med holdbarheden? Er en klar folie et bedre valg? Jeg har bestilt min i sort og så vidt jeg har kunnet læse mig frem til er lakbeskyttelse et must. Har aldrig gjort mig i det tidligere da jeg gerne har skiftet bil for hver 6-12 måneder. Men min model 3 kommer nok til at være i familien lidt længere.
Med hensyn til fælge så masser af andre muligheder senere.   Så noget på Yuetube med man kunne få original fælge billigere ved at tilkøbe dem senere.  Dvs var i USA og ikke regnet på hvad sådanne koster når de er importeret til Danmark, kontra hvad de reelt koster nu hvis man vælger diverse pakker hvor de er med.
Men ellers selv kun interesseret i basis modelen med 18 tommer.   Ved som tiden går så kommer der masser af udbud på fælge til bilen.    De her standart fælge klæder den, men sikker på man kan finde andre som klæder den mindst ligeså meget :-) 
Pt dog ikke så meget udbud når man googler https://www.youtube.com/...el+3+20+inch+wheels+
Forummets indlæg er redigeret af Fetaehhgodt Dec 22 '18
Ice2EV
Ice2EV Dec 22 '18

https://tsportline.com/blogs/owners-guide/the-tesla-model-3-wheel-guide

De har priserne på original fælge og eks 1600 US for et sæt på 4 staggered 20" turbine wheels til 

Hvis man klikker på model 3 for oven, kan man også vælge at se på lowering springs 25 mm, Koster 299 US

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 22 '18
DN
DN Dec 23 '18
Tænkte nok mest på de originale 20” fælge. Men ved ikke om man kun kan få lov til at bestille dem hvis man har købt P modellen.

Hvis der er nogen der bestiller noget sænkning på et tidspunkt så vil jeg gerne have et sæt med.
robserob
robserob Dec 24 '18

Jeg faldt lige over en ting der har ændret sig på Teslas hjemmeside under hjemme-opladning.

Her stod der tidligere at der med mobile connectoren medfulgte standard Schuko og det røde CEE stik. Men nu står der at den leveres med Schuko og det blå CEE stik? 

Ved i om dette er en fejl eller om de nye biler ikke længere får opladerkablet til tre faser med?

Link: https://www.tesla.com/...harging-installation

MOS
MOS Dec 24 '18

@robserob

Tekst og billede passer sammen. Det er unægtelig tale om et 1-faset 16 A blåt stik. Det virker dumt, da de 3-fasede røde stik er mere almindelige og kan lade 3 gange så hurtigt. Spørg evt. Tesla om det virkelig kan være rigtigt. Tidligere kunne man nemt bygge sin egen adapter fra blåt til rødt stik, hvis man havde behov. Men det er nok sværere den anden vej, da man skal skaffe nogle andre dele, der kan klare 3 faser. Det kræver naturligvis også, at UMC'en stadig understøtter 3-faset opladning, men mon ikke den gør det?

mbk
mbk Dec 24 '18

Forhåbentligt er der onboard 3-faset lader, ellers vil jeg da næsten overveje at aflevere vognen tilbage  

robserob
robserob Dec 24 '18

Præcis @MOS

Kan se at tilbage inden vi fik det opdaterede Model 3 website at der var det røde stik omtalt. Gad vide om det blot er en fejl hvor alle de lande der normalt sendes med det røde stik har oversat den version med det blå?

Ikke at det gør det store så længe det muligt at købe den røde adapter og bruge den med UMC'en. 

ErikBH
ErikBH Dec 25 '18
@robserob, det er formentligt 32a blå - den findes også til s/x umc’en. I Norge leveres den med blå adapter og rød er tilkøb.

/ErikBH
robserob
robserob Dec 25 '18

@ErikBH - Desværre så den omtalte kun et 3.7kw, altså det lille 16A blå. 

Hvis man så selv skal købe den lille prop gør heldigvis ikke den store forskel. Så længe den røde tre fasede er understøttet så jeg glad. (Så må man jo punge ud for den).

Dog et underligt valg hvis de er skiftet fra rød trefase til blå en fase her i alle os EU lande hvor trefaser er normen.

Forummets indlæg er redigeret af robserob Dec 25 '18
jramskov
jramskov Dec 26 '18

Lygterne er åbenbart blevet forbedret på et tidspunkt: https://insideevs.com/iihs-tesla-model-3-headlights-improved/

dipth
dipth Dec 27 '18

Lygterne er åbenbart blevet forbedret på et tidspunkt

Spørgsmålet er om det overhovedet er samme lygter vi får i EU. Så vidt jeg ved er der nogle andre regler for forlygter på biler i EU, noget med at der skal være dyser til at kunne rense lygterne med sprinklervæske når de når op i en vis lysstyrke. Jeg kunne forestille mig at Tesla bare smider nogle svagere pærer i bilerne til EU markedet

mbk
mbk Dec 27 '18

Baglygterne bliver I hvert fald anderledes, for bremselyset bruges til rødt blinklys i USA. Der kommer nogle ændringer hist og her, forhåbentligt til det bedre. 

Sider: «« « ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... » »»