Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
mbk
mbk Dec 27 '18

De smed i hver fald ringere halogen i Model S til EU. 

jramskov
jramskov Dec 27 '18

Det er ret skuffende. Hvad er formålet med loven om at der skal være dyser til at rense lygterne hvis det er bedre lygter?

P85DK
P85DK Dec 27 '18

@mbk - men det er jo LED nu, så det er jo ikke helt det samme som Xenon og kravene hertil.

mbk
mbk Dec 27 '18

@P85DK 

Enig, jeg ved ærligt meget lidt om kravene til lygter. Lyset fra Xenon og LED synes jeg ligner meget hinanden, begge mere blåligt end halogen  men derfor behøver lovgivningen jo bestemt ikke være den samme. 

mbk
mbk Dec 27 '18

Jeg tror faktisk min nuværende bil har dyser til forlygterne  jeg ved ikke engang hvordan de betjenes, jeg har aldrig brugt dem, synes ikke jeg har haft noget som helst behov. Jeg har set at Volvo ofte har viskere på forlygterne, men der er nok ret overkill til danske forhold. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Dec 27 '18
P85DK
P85DK Dec 27 '18

Bekymringen omkring Xenon er varmeudviklingen og at skidt brænder sig fast på lygten, derfor skal der være lygtevaskere ved en standard Xenon pære på 35W. Det krav kan man komme udenom ved at sætte en 25W Xenon pære i (som Tesla gjorde på Model S).

Der er ikke den samme varmeudvikling ved LED

Lygtevaskerne aktiveres samtidig med at du bruger sprinklerne, så du skal ikke foretage dig noget specielt.

mbk
mbk Dec 27 '18

Læste på FB at fakture nummeret 4050A000000XXXX er fortløbende, de 4 første er lande kode og XXXX er dit bestillingsnummer. Jeg var ret ivrig og har single digit nummer, jeg har set en i DK med 197 som højeste nummer. I Norge er de vist over 3000 bestillinger. 

robserob
robserob Dec 28 '18

Hold da op, så har folk her i Danmark da alligevel været hurtige. Mit er alligevel godt inde i de to cifrede og jeg syntes det gik rimeligt stærkt 

Forummets indlæg er redigeret af robserob Dec 28 '18
DN
DN Dec 28 '18
Hvad kan man egentligt se frem til efter man har bestilt sin bil. Jeg har stadigvæk lidt spørgsmål til valgt af autopilot og bestilling af fælge. Bliver man mon kontaktet af Tesla inden de sætter bilen i produktion? Kommer der løbende opdateringer på hvor langt de er, eller står der bare pludseligt en bil og venter på mig?
mbk
mbk Dec 28 '18

@DN

Jeg tror du får mails og muligvis opkald når de har en leveringsdato, ellers tror jeg ikke der sker noget. Hvis de ikke selv svarer på min mail til buildmy3EMEA@tesla.com må jeg ringe til dem og høre om jeg ikke kan få de 6+3 måneders gratis supercharging.

mbk
mbk Dec 28 '18

@DN

For mig er det en no brainer at vente med autopilot og fælge, du kan købe andre fælge senere og spare afgift, samme med autopilot, jeg tror Tesla gør sig umage for at få folk til at tilkøbe senere. Du kan enten sælge dine original følge, eller bruge dem til vinterdæk.

Jeg har tømt opsparingen når bilen skal betales, så er ikke super interesseret i højere pris. Havde måske en anden tilgang hvis jeg skulle oprette et billån. Det eneste der nager mig er om jeg skulle have valgt blå. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Dec 28 '18
mbk
mbk Dec 28 '18

Denne her har måske været oppe og vende før, men jeg synes umiddelbart det ser ud til at Model 3 lader hurtigere mellem 20-80% end f.eks. S75. 

https://m.youtube.com/watch?v=VABvS9zfuiI&feature=youtu.be

Min bagsiden af konvulutten beregning med 75 kWh der er bruger tilgængelig (står i manualen) ladetid fra 20-80% på 30 min, fuld range på 465km eller 160Wh/km for jeg at man kan køre 280 km per 30 min opladning, eller ca. 30 min opladning per 2.5 times kørsel ved 112 km/t.

Fra en anden video ser det ud til at S75D lader lidt langsommere, har lidt mindre batteri og højere forbrug som jeg får til 40min ladetid per 190km kørt eller 1time 45 min. 

P85DK
P85DK Dec 28 '18

@DN - du får lige så meget eller lidt information som du har fået under reservationen. Kort tid før de ved hvornår din bil kommer, så vil du blive kontaktet og bedt om at betale den fulde regning og så vil du få en dato og tidspunkt for hvornår du kan hente din bil. Du får ikke løbende status som du gør på din UPS pakke.

Agon
Agon Dec 28 '18
@mbk: Hvilken farve endte du med? Jeg svinger mellem bare at vælge den sorte og så tage den blå som jeg synes ser ret fin ud med aero fælgene.
mbk
mbk Dec 28 '18

@Agon 

Bare en sort. Jeg tager nok cover af og kører med std fælge med det kit Tesla sælger. 

https://youtu.be/qZh0keI7Abk

Fetaehhgodt
Fetaehhgodt Dec 28 '18

Den sorte er også fed mbk !! :-)

Hver farve har hver sin charme og hvilke vinkler man ser dem.   Jeg er selv hysterisk der og frygteligt svært ved at bestemme mig.     Kan i lange perioder skifte mellem den ene og den anden farve som jeg syntes er flottest til bilen.

Hvad jeg kan se herinde så mange der har valgt sort, og den farve går man aldrig galt med.

Heldigvis længe til jeg eventuelt skal vælge da jo i såfald bare skal have den med lille batteri.

Skal jeg iøvrigt gøre noget ved den indbydelse jeg har fået nu jeg venter ?  Mener udfylde noget med jeg stadig afventer , men stadig vil stå på listen,- eller blot lade indbydelse være ?

RuneR
RuneR Dec 29 '18

Så fik jeg bestilt. 

mit fakt. 4 sidste tal er 0227

LR AWD, midnight silver, aero og med autopilot

PeterE
PeterE Dec 29 '18
Bestil nu lidt farver :)

Da Model S kom ud var hver anden sort, og den anden halvdel fordelt nogenlunde ligeligt på de andre farver, lidt flere mørke end lyse dog.
PatrickW
PatrickW Dec 29 '18
Quote from PeterE Bestil nu lidt farver :)   Da Model S kom ud var hver anden sort, og den anden halvdel fordelt nogenlunde ligeligt på de andre farver, lidt flere mørke end lyse dog.

For nærig til, specielt når man skal betale + 30% i afgift på alle tilvalg 

Sider: «« « ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... » »»