Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
robserob
robserob Dec 29 '18

Det surt at farverne skal være SÅ dyre. Ville gerne have den i rød, men 30k ekstra for rød? No thx.

Daskino40
Daskino40 Dec 30 '18
Var forbi butikken igår igen. Farverne er ikke for kønne og kun 4 valg er for lidt. Sælger sagde at sort ikke er metal lak som de andre. Ved ikke om han har ret, men man lidt mere glans og perlenede effekt ved rød, hvid og blå kunne jeg se. Overvejer selv at få den lavet gun metal efter levering.
CanEl
CanEl Dec 30 '18

når det koster 30k mere for en anden farve, er det bedre at give den folie i den farve du ønsker når den har fået plader på.
min kolega fik det på for ca. 25k i 2016, og det er stadigt pænt arbejde.
så sparer du også opticoat, som er det alternativ, jeg selv valgte, til ca. 6k

Ice2EV
Ice2EV Dec 30 '18

@canel hvordan vurderer du din opticoat, det lyder som om du måske hellere ville have haft folie, også selv om det var væsentlig dyrere?

PatrickW
PatrickW Dec 30 '18
Citat fra canel

når det koster 30k mere for en anden farve, er det bedre at give den folie i den farve du ønsker når den har fået plader på.

Ved du hvilke steder som laver folie arbejde ? Har ikke selv kunne finde nogle i dk
PeterE
PeterE Dec 30 '18
Citat fra PatrickW
Citat fra canel

Ved du hvilke steder som laver folie arbejde ? Har ikke selv kunne finde nogle i dk
Der er masser af steder i DK som laver folie, og også som laver dip. Søg herinde eller lad Google være din hjælp :)
Ice2EV
Ice2EV Dec 30 '18

Der er ikke nogen af de mulige farver der koster 30k. Umiddelbart så er det kun rødmetallic der koster 27k med afgift. Pearl koster 22k, Blå og midnight silver koster begge 16k .

Hvis man sammenligner med en A4 så koster diverse farver 9000, bortset fra special lak med perleeffekt, den koster så 52.000. 

mbk
mbk Dec 30 '18

Rød er flot, men hvis man ser på Model S, så var der, dengang jeg fulgte med, en stærk tendens mellem billigste på brugtmarked og rød. Nu skal man selvfølgelig ikke købe en bil kun på forventninger til brugtprisen, men lige netop rød værende den dyreste og sværeste at komme af med igen, så skal man måske lige overveje det. Jeg valgte farve fra, jeg var lidt interesseret i den blå, men jeg er vant til at køre i sort bil, så mon ikke det går fint nok.

Jeg tror det bliver svært for Tesla at sælge røde short range modeller, der er vi oppe i at næsten 10% af prisen skal gå til en farve, det kunne være fint hvis de fik en std farve mere.

CanEl
CanEl Dec 30 '18

Citat fra Ice2EV

@canel hvordan vurderer du din opticoat, det lyder som om du måske hellere ville have haft folie, også selv om det var væsentlig dyrere?

jeg er meget tilfreds med min opticoat.
bilen er RØD og 4,5 år, og blev coatet efter 2 år.
jeg møder stadig nogle, der tror at bilen er næsten ny.
har selv haft betænkeligheder med rød farve, da en tidligere bil hurtigt så slidt ud i lakken.
det har denne coatet lak ikke, og den er nemmere at holde ren / vaske.
opticoat går i forbindelse med lakken og forhindrer ilt i at komme ind til lakken.
der skal både sollys og ilt til, for at nedbryde lakken. 

filmen blev vist monteret her i midtjylland.
men kan spørge hvis i vil vide nærmere.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Dec 30 '18
MSLFC
MSLFC Dec 31 '18

Wrapit (wrapit.dk) i Åbenrå (Rødekro) er super dygtige til foliering. Hils Tommy dernede fra mig :-) 

Der er en del forskellige skiltefirmaer som også folierer - pænt. Men vælg en af dem som ikke laver andet, fx wrapit.dk så er du sikker på et flot resultat !

Jeg fik bl.a. min X chrome deleted dernede og det er fantastisk flot !

jrjensen
jrjensen Dec 31 '18

Sad lige et par timer i tlf kø til Tesla salg, kom endelig igennem til en af sælgerne i Amsterdam.

Der var et par detaljer, jeg ikke umiddelbart er sikker på er forklaret andetsteds her, så med forbehold for at det var mundtligt overleveret på "skandinavisk":

Jeg var/er lidt nervøs for om min kommende AP HW 2.5 ville kunne opgraderes for fornuftige penge til den kommende AP HW 3.0, så det spurgte jeg lidt ind til

1) Man kan ikke, som i US købe off-the-menu items (som SQLCPH havde nævnt), og det gælder altså også Full Self Driving pakken, som ellers ville have givet adgang til en "gratis" HW opdatering

2) De ville umiddelbart ikke lancere Full Self Driving pakken snart i skandinavien, noget med den svenske og norske lovgivning...

3) Hun hintede at der på et tidspunkt ville komme et nedsat tilbud på Full Self Driving for eksisterende Tesla kunder.

Jeg vidste at man ved bestillinger på ikke-prøvekørte Teslaer har tre dages returret, men hun oplyste desuden at man ved tidligere afbestilling kunne få hele sit udestående (25000kr) tilbage. Måske er jeg ikke så god til at læse Teslas betingelser, men det var ikke det jeg selv havde konkluderet...

Hun bekræftede, som robserob havde set, at der ikke medfølger det røde tre-fasede 16A adapterstik. Hun forventede at Tesla inden for et par måneder ville kunne sælge det. Hun prøvede desuden at sælge mig en Tesla Vægoplader, men versionen til Model 3 var også et par måneder ude i fremtiden...

Hvis nogen finder et godt sted at købe sådan et kabel, hører jeg gerne om det.

Forummets indlæg er redigeret af jrjensen Dec 31 '18
jrjensen
jrjensen Dec 31 '18

Glemte lige at hun nævnte at man kan vente med at tilføje AP opgraderingen helt frem til og med Tesla ringer til dig med VIN-nummer, altså længere end andre opgraderinger. Ikke sikker på om man også kunne afbestille AP i samme omgang, hvis det skulle blive relevant.

robserob
robserob Dec 31 '18

Såeh, det lyder virkeligt til at de har totalt ændret UMCen? Det står jo til at være det samme med Model S og X køb.  Så længe de bare sælger det røde stik som tilføjelse og man fortsat kan tre fase oplade, jammen så det jo okay. 

3.7kw maks ville seriøst være et handicap :P

mbk
mbk Dec 31 '18

@robserob 

Jeg så et teardown af onboard charger, der var det tydeligt at den var forberedt til ladning på tre faser. 

UMC fra S/X passer sikkert også på Model 3, nogle af de første Model 3 blev lanceret med både S/X og den nye UMC til Model 3, fordi firmware ikke var helt færdig. 

jrjensen
jrjensen Dec 31 '18
Quote from mbk

@robserob 

Jeg så et teardown af onboard charger, der var det tydeligt at den var forberedt til ladning på tre faser. 

UMC fra S/X passer sikkert også på Model 3, nogle af de første Model 3 blev lanceret med både S/X og den nye UMC til Model 3, fordi firmware ikke var helt færdig. 

Så vidt jeg forstod sagde hun at Model 3 kan oplade med 3 x 32A, hvis ellers man har muligheden for det. Men borede ikke dybere i det...
mbk
mbk Jan 1 '19

@jrjensen 

Det ville være fedt med 3x32A men næppe sandt. Mit bud er at Model 3 er begrænset til 3x16A.

Umiddelbart ser de amerikanske Model 3 ladere ud til at være 1x48A som bliver 3x16A hos os, ret sikker på de leverer den samme lader bare konfigureret til 3 faser, mener det var Ingenier der havde et teardown hvor det var tydeligt at se ville bruge samme print i EU/US. 

S/X lader har tidligere været 1x72A eller 3x24A, hvor det er den samme lader men har forskellig terminering/busbar i EU. Det ser ud til pt at de siger at S/X kun har 48A onboard lader men ved ikke om det er sandt for EU. Short range Model 3 skulle få 1x32A eller 3x10.6 i EU , sikkert bare en software begrænsning for at markedsføre long range. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 1 '19
mbk
mbk Jan 1 '19

Her er videoen jeg omtalte

https://youtu.be/3ARHdRwfxjY

Daskino40
Daskino40 Jan 1 '19
Tænkte jeg ville høre jer herinde.prisen som vi kan konfigurere til indeholder den det nye fradrag man kan hente i 2019 eller er det lige en Ekstra bonus man kan regne med udover prisen på hjemmesiden?
jrjensen
jrjensen Jan 1 '19

Citat fra Daskino40 Tænkte jeg ville høre jer herinde.prisen som vi kan konfigurere til indeholder den det nye fradrag man kan hente i 2019 eller er det lige en Ekstra bonus man kan regne med udover prisen på hjemmesiden? 

Priserne er de i december vedtagne 2019 priser. Husk at da grundprisen på de nuværende tilgængelige modeller er over "knækket", vil alle tilvalg i praksis koste 30% ekstra. Du kan se den "rigtige" pris ved at tilvælge optionerne, og se den samlede pris i nederste venstre hjørne...

Forummets indlæg er redigeret af jrjensen Jan 1 '19
sorenfriis
sorenfriis Jan 1 '19
Citat fra Daskino40 Tænkte jeg ville høre jer herinde.prisen som vi kan konfigurere til indeholder den det nye fradrag man kan hente i 2019 eller er det lige en Ekstra bonus man kan regne med udover prisen på hjemmesiden?

Prisen indeholder det nye fradrag og fastfrysningen af afgiften på 20% :-) 

Sider: «« « ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... » »»