Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
webercarbmann
webercarbmann Jan 10
Quote from PeterE
Citat fra NikolajK
Citat fra PeterE
Citat fra NikolajK
Citat fra selsoe

Er der nogen der har fundet billigere finansiering end den Tesla tilbyder gennem Jyske? Den virker ret fordelagtig.

Tesla's ser rigtig fin ud.
IDA er før blevet nævnt i forbindelse med forsikring og her et hurtig eksempel med deres lån: 

En Model 3 til 481.104 kr koster hos Tesla 3645 kr/mdr og hos lsb.dk/ida koster den 4.166 kr med samme betingelser (fast rente, udbetaling og løbetid).
Fordelen ved eks. lsb.dk/ida er at du kan vælge variable rente, på til 10 år afdrag og stadig få god rente ved lavere udbetaling (min. 20%).

Regnemodellerne er fine, og det bedste råd er vel altid at tage fat i en bank eller tre - men mindre der er plads i friværdien. 

Men sig mig lige, er det nogen herinde som ved deres fulde fem virkelig vil købe en el-bil og afdrage den i 10 år?!?!? Det lyder helt vildt, og de biler er jo afskrevet til nul inden 6-7 år. Eller afskrevet til meget lidt i al fald. 

Den billigste Tesla fra 2013 (5 år gammel) står 359.000 kr på bilbasen. Nypris er opgivet til 610.000. Jeg ved ikke om jeg vil kalde det afskrevet til "nul" eller "meget lidt".

Det har du ret i, og den er jo nok ikke 359.000,- værd vil jeg tro - og du tror stadigvæk at den er lidt værd efter 10 år? Det er vi så uenige om :) 

Alene batteriet er 100K værd i moduler.  De tidlige biler der er til salg er for dyre men jeg tror som sagt at prisen vil lande på omkring 200K for TMS når vi ser de første kommer ud over batteri og drivetrain garantien på de 8 år.

mbk
mbk Jan 10

@PeterE

Jeg regner med at køre i ~10år, umiddelbart tror jeg at Model 3 bliver nem nok at få til at køre i 10 år, batteriet er selvfølgelig en joker, men med 8års garanti bliver det nok ikke et stort issue.

Når det er sagt så er det nok hvilke fejl bilen får og hvor dyre de er at reparere der bestemmer levetiden mere end noget andet. Jeg kunne godt finde på at købe en Model S som bil nummer 2 når den er nede i 150.000, men der går nok lang tid.

PeterE
PeterE Jan 10
Citat fra mbk

@PeterE

Jeg regner med at køre i ~10år, umiddelbart tror jeg at Model 3 bliver nem nok at få til at køre i 10 år, batteriet er selvfølgelig en joker, men med 8års garanti bliver det nok ikke et stort issue.

Når det er sagt så er det nok hvilke fejl bilen får og hvor dyre de er at reparere der bestemmer levetiden mere end noget andet. Jeg kunne godt finde på at købe en Model S som bil nummer 2 når den er nede i 150.000, men der går nok lang tid.

Jeg tror slet ikke at det bliver noget problem, Tesla bygger generelt biler i god kvalitet. Model 3 er nok den bedste indtil videre, og jeg ville slet ikke være bekymret over batterier eller DU. Og resten går i stykker hvis det går i stykker, sådan er det jo. Jeg tror blot at mange - nok ikke alle - men at mange efter 3-5-7 år får lyst til at prøve noget andet. Teknologien fortsætter med give os nye muligheder, og måske kunne jeg have beholdt min første iPhone - og det gjorde jeg heller ikke. .Ved godt at ingen af os skifter bil som vi skifter telefon, trods alt. Jeg siger til når min TMS kommer ned i 150.000,- :) 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jan 10
P85DK
P85DK Jan 10

Teknisk og mekanisk er der intet i vejen for at vi i 2040 stadig vil se nogle af de første Teslaer køre på vejene, og prismæssigt er vedligeholdelsesomkostningerne jokeren. Store luksus biler som Audi A8 og BMW 7 holder jo værdien notorisk dårlligt fordi det koster lige så meget at skifte sprinklervæske på dem som at investere i en ny model. Så hvis der ikke er nogle større issues så finder de nok et leje omkring de 50-120.000 kr. NPV alt efter stand.

@Webercarbmann - du skal huske nyprisen på de tidlige modeller var begunstiget af en meget fordelagtig dollarkurs og at de 610.000 er uden eventuelle tilvalg som fx. hattehylde på de tidlige modeller.

PeterE
PeterE Jan 10

I 2040 kommer en 2015 Model S til at være en classic car - og så bliver den en formue værd, eller måske bare meget sjovt at køre i ind i mellem. God pointe, jeg gad godt beholde den faktisk - skal så bare have noget andet at køre de mange daglige km i. 

tag68
tag68 Jan 10
Nu er der også mulighed for leasing via FDM leasing, ca.8000kr incl forsikring og nul kr. I udbetaling, syntes måske det er lidt dyr, men jeg har heller ikke prøvet at lease. Deres lade tilbud virker også lidt dyr.
https://www.leaseplan.dk/page/fdm-elbiler
mbk
mbk Jan 10

@tag68

Hvis du kan få forsikring til 8000kr/år og køber en skrabet Model 3 til 465.000, så skal du kunne sælge den til mere end ((465-3*8) - 36*8) = 201.000 kr efter 3 år. Det tror jeg nu nok er muligt. Jeg tror den kan sælges til 290.000 efter 36 måneder. Men skal det finansieres og man ikke kan få en billigere forsikring etc. kan det jo godt skyde regnskabet til at det bliver en fordel at lease.

Twinauto
Twinauto Jan 10
Det ER dyrt, er ret sikker på at køb eller flexleasibg er en del billigere
P85DK
P85DK Jan 10

Det kan på ingen måde blive billigere på en flex når der er så lidt afgift på bilen. For det første så tager selskaberne der står for flex typisk 6-9% i rente af handelsprisen uden afgift og moms, når du kan låne til måske 1% så er det svært at kæmpe mod når der reelt set ikke er nogen afgift at spare på.

Ice2EV
Ice2EV Jan 10

Helt korrekt. Dertil så formoder jeg Semler og de andre importører har penge i Leasing selskaberne, ellers var der jo ingen grund til at de skulle give 100-700.000 i rabat på førstegangs salget. Det er et spørgsmål om at kassespekulation.

Der findes såvidt jeg ved ikke en beskatningsværdi på en Tesla der er væsentlig lavere end det jeg kan købe den til...... Det er helt klart et argument for at købe Tesla man kan forstå som almindelig dødelig. Alle er lige.

P85DK
P85DK Jan 11

Importør - forhandler - leasingselskabs strukturen muliggør, pt helt lovlig påstår de, at importøren får et skjult markedsføringstilskud fra producenten i form af at kunne købe x antal biler med meget kraftig rabat, den rabat lader de gå videre til leasingselskabet som så indregistrerer bilen og betaler tilsvarende markant mindre i registreringsafgift. Forhandleren leaser så bilen som fx demovogn et par måneder, hvorefter bilen sælges via forhandleren med en lille rabat i forhold til den vejledende udsalgspris og al den sparede registreringsafgift er nu ren fortjeneste - typisk mange hundrede tusind kroner.

Mærkeligt at de selskaber der benytter sig af denne model ikke ønsker at stille op til interview ... selvbetjent statstilskud til de få.

Firmabilsbeskatningen fortæller hvor meget/lidt der er betalt i afgift på den.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jan 11
SuneH
SuneH Jan 11

Tesla model 3 UMC - jeg har læst på Facebook, at den kommer med et andet stik (?) og kun kan hjemmelade på 1 fase (?!) - har det noget på sig, eller er det fordi folk tager udgangspunkt i den amerikanske udgave af model3? Jeg ville da gå ud fra at os, som i forvejen har en Model S, kan benytte samme ladeløsning til begge biler??

KimT
KimT Jan 11

Her er hvad jeg har set tidligere : https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/ae5636/update_for_some_reason_the_eu_mobile_connector_no/

Hvor der er kommet et par opdaterginer til

PeterE
PeterE Jan 11
Citat fra mbk

@tag68

Hvis du kan få forsikring til 8000kr/år og køber en skrabet Model 3 til 465.000, så skal du kunne sælge den til mere end ((465-3*8) - 36*8) = 201.000 kr efter 3 år. Det tror jeg nu nok er muligt. Jeg tror den kan sælges til 290.000 efter 36 måneder. Men skal det finansieres og man ikke kan få en billigere forsikring etc. kan det jo godt skyde regnskabet til at det bliver en fordel at lease.

Hvorfor tror du at en TM3 kan holde så stor værdi efter 3 år? Afhængig af km-standen, så gætter jeg på at den max er 50% værd af nyprisen eller deromkring. Og alt ekstraudstyr er efter 3 år mere eller mindre afskrevet til nul.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jan 11
Daskino40
Daskino40 Jan 11

står Bilen stadig i Bredgade? vil have familien med ind i morgen. 

koden
koden Jan 11
Citat fra PeterE
Citat fra mbk

@tag68

Hvorfor tror du at en TM3 kan holde så stor værdi efter 3 år? Afhængig af km-standen, så gætter jeg på at den max er 50% værd af nyprisen eller deromkring. Og alt ekstraudstyr er efter 3 år mere eller mindre afskrevet til nul.

290.000 efter 3 år synes jeg virker som et meget godt gæt.
lidt høj afskrivning hvis man sammenligner med ICE biler i samme prisklasse.
Men da der sker en del på EL fronten fremover vil den måske tabe lidt mere.
MOS
MOS Jan 11
Citat fra koden
290.000 efter 3 år synes jeg virker som et meget godt gæt.
lidt høj afskrivning hvis man sammenligner med ICE biler i samme prisklasse.
Men da der sker en del på EL fronten fremover vil den måske tabe lidt mere.

Eller også vil den tabe lidt mindre end en ICE i samme prisklasse. ICE biler bliver i stigende grad forbudt i storbyer og de koster mange penge at holde kørende i brændstof og reparationer. Tesla kan opdateres OTA og bliver bedre med tiden. Alt dette taler for, at en elbil og specielt en Tesla vil holde værdien bedre end en ICE. Og ja, det kan da godt være, at der sker meget på elbil-fronten. Men det vil bare gøre det endnu værre for en ICE.

Derudover er der alt andet lige udsigt til stigende afgifter på elbiler, hvis vi ser 3 år frem i tiden. Dette er forudsat at politikerne ikke kommer med endnu en ændring af afgifterne inden. Hvis afgifterne på en ny elbil stiger, burde det alt andet lige smitte af på brugtpriserne også. Det var desværre ikke helt det, der sket for Model S, da der kom afgifter på i 2016, men der var vist også en del, der hamstrede og prøvede at sælge dem som spekulationsobjekter.

Man kan nok ikke helt vide det før om 3 år... 

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 11
voersaa
voersaa Jan 11
Citat fra Daskino40

Den stod der sidste weekend så jeg vil tror den stadig er der 

selsoe
selsoe Jan 11
Citat fra Daskino40

Ja det gør den. Kom lige forbi ;)

Sider: «« « ... 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... » »»