Loading...
dk

Parkeringsbremse fejler | Tesla Forum

ErikBH
ErikBH Dec 28 '17
Quote from SuneH

Jeg har med vilje UNDLADT at installere den seneste SW opdatering, fordi der var mange, som fik parkeringsbremse fejlen umiddelbart efter at de installerede den.

Det er ikke et sw problem, så opdater du bare. Jf. Jeppe fra Hinnerup er det mekanisk defekt i caliberen. Det er forskelligt fra gang til gang men de kan ofte rede den.

vh, Erik 

Jorgen
Jorgen Dec 28 '17

Har netop booket tid til rep af parkeringsbremse - Århus. Fik en "fast" pris på 8 KKr for et komplet sæt incl montering og moms. Beskeden var, at de havde presset hårdt på for at få reguleret prisen ned på stumperne. Fik i øvrigt at vide at det var helt normalt at parkeringbremsen bliver slidt på to år / 95000 Km - sådan var det også med øvrige biler i 1 Mill Kr bil klassen. Jeg har ikke kørt tusindvis af biler i 1 Mill Kr klassen, så mit grundlag for at modbevise er spinkelt - men jeg tvivler :-)

P85DK
P85DK Dec 28 '17

Lyder som om et FDM medlem skal bede FDM kigge lidt på hyppigheden af fejl på de parkeringsbremser

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Dec 28 '17
ErikBH
ErikBH Dec 28 '17
Quote from Jorgen

Har netop booket tid til rep af parkeringsbremse - Århus. Fik en "fast" pris på 8 KKr 

Er de ikke "allerede" gået 1000kr ned? Jeg synes jeg har læst 9000 tidligere.

Har du overvejet Hinnerup Auto? Jeppe og co. tilbyder at reparere kalibrene i stedet for udskiftning.

vh, Erik

ODE90D
ODE90D Dec 28 '17
Jeg tror der er forskellige årsager til at parkeringsbremserne står af, men er det gearet ser det ud til, at det bliver laver pr kulance. Få de defekte kalibere med hvis du skal betale for reparationen. Så kan du (eller andre fagfolk) ved selvsyn se hvad er årsagen. Så kan man på den baggrund vurdere om der er en sag.
Silden
Silden Dec 28 '17

Tesla tror åbenbart, at vi alle kommer fra Bugattier og Aston Martin'er siden de billige biler i 1 mill.-klassen normalt går så meget i stykker :-)

Sidder i øvrigt stadig selv med problemet, og kan ikke undvære bilen når juleferien er slut. Tesla servicecenter i Kastrup besvarer ikke telefonen, og Hinnerup auto holder nok juleferie.

I går ville den ikke slippe i højre side, men efter 10-15 forsøg gav den pludselig slip. Ikke noget man vil satse på......

8Kkr. er også en pæn slat penge. Kalibrene fra ebay så originale ud, og $255 bliver vel i omegnen af 2,5KKr inden de er i landet. Man kan bare ikke vente 2-3 uger når man er afhængig af bilen.

Er der nogen FDM-medlemmer i denne tråd? Det kunne være sjovt at høre hvad FDM siger...

Synes ærligt talt at det er skidetræls efter 2år og 1 måned at sidde med en potentiel regning på 8KKr., med udsigt til 8Kkr. igen om to år :-(

Venlig hilsen

Silden

henrik_dk
henrik_dk Dec 28 '17

Jeg har haft en BMW 535d i 4 år og nåede over 200k km inden, at den blev solgt. Der var aldrig problemer med den og fik heller ikke skiftet P-bremser. Tror faktisk kun jeg fik skiftet bremse klodser en gang på 4 år.

Har kørt 67k i min P85D på 2½ år og den skal have checket P-bremser på torsdag i næste uge. Den begyndte at fejle i sidste uge.

Laver Tesla det ikke på garantien, så tager jeg fat i FDM. Er medlem og har i forvejen en sag kørende mod dem med P85D performance problemet.

Ved godt, at der blev solgt mange Model S i 2015, men stadigvæk mistænkelig med alle dem, der har fået problemer med P-bremsen indenfor de sidste måneder. Samt vidt forskellige kilometer kørt og priser fra Tesla. Nogen gratis via garantien og andre op til 18.000 kr.... Sindsygt...

Blot for at sammenligne. Der er flere i Tesla DK Facebook gruppen (nok også nogle af de samme).

PEL: P-bremse fejl i sommers. Fik 2 nye bremser på garantien (under 80k km)
Doc211: P85D fra juli 2015, 120k km, 17330 kr hos Tesla
Jorgen: 2 år / 95.000 km, pris fra Tesla på 8000 kr
JCBX: 9000 kr hos Tesla
Captiva: S90D fra Nov 15, 50k km, 9000 kr hos Tesla
Fmm1000: 85D fra Sep. 15, 142k km, Hinnerup Auto 4000 kr
Silden: S70 fra Dec. 15, 123k km
Shh: 2 år, 22k km, udbedret på garantien
henrik_dk: P85D fra august 2015, 67k km

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Dec 28 '17
jensk2
jensk2 Dec 28 '17
Citat fra henrik_dk

Jeg har haft en BMW 535d i 4 år og nåede over 200k km inden, at den blev solgt. Der var aldrig problemer med den og fik heller ikke skiftet P-bremser. Tror faktisk kun jeg fik skiftet bremse klodser en gang på 4 år.

Har kørt 67k i min P85D på 2½ år og den skal have checket P-bremser på torsdag i næste uge. Den begyndte at fejle i sidste uge.

Laver Tesla det ikke på garantien, så tager jeg fat i FDM. Er medlem og har i forvejen en sag kørende mod dem med P85D performance problemet.

Ved godt, at der blev solgt mange Model S i 2015, men stadigvæk mistænkelig med alle dem, der har fået problemer med P-bremsen indenfor de sidste måneder. Samt vidt forskellige kilometer kørt og priser fra Tesla. Nogen gratis via garantien og andre op til 18.000 kr.... Sindsygt...

Blot for at sammenligne. Der er flere i Tesla DK Facebook gruppen (nok også nogle af de samme).

PEL: P-bremse fejl i sommers. Fik 2 nye bremser på garantien (under 80k km)
Doc211: P85D fra juli 2015, 120k km, 17330 kr hos Tesla
Jorgen: 2 år / 95.000 km, pris fra Tesla på 8000 kr
JCBX: 9000 kr hos Tesla
Captiva: S90D fra Nov 15, 50k km, 9000 kr hos Tesla
Fmm1000: 85D fra Sep. 15, 142k km, Hinnerup Auto 4000 kr
Silden: S70 fra Dec. 15, 123k km
Shh: 2 år, 22k km, udbedret på garantien
henrik_dk: P85D fra august 2015, 67k km

Tilføj gerne:

Jensk2: Tesla S70D, Prod=Oktober2015, Levering=December2015. Bremser skiftet på garanti December 2017 ved 35.000km

Jeg er FDM medlem, men har jo ingen 'sag'.

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Dec 28 '17
KimT
KimT Dec 28 '17

Og mig : 70D sep '15 : Fik renoveret p-bremser hos Hinnerup okt. '17 ved 88.800km, kr4.000 hos Hinnerup

Michael84
Michael84 Dec 29 '17

Også her: 70D sep 15. Periodiske fejlmeldinger og tilbudt lavet for 9000 af Tesla, hvilket jeg ikke har takket ja til. Jeg kontakter Hinnerup hvis det fortsætter. 

Johannelund
Johannelund Jan 1 '18
85d fra sep 15 med 58000 på tælleren, fik udskiftet p-bremser på garantien, men havde jo også tegnet serviceaftale, som er inclucive reservedele, så serviceaftalen er jo nok givet godt ud
P85DK
P85DK Jan 1 '18
Citat fra Johannelund 85d fra sep 15 med 58000 på tælleren, fik udskiftet p-bremser på garantien, men havde jo også tegnet serviceaftale, som er inclucive reservedele, så serviceaftalen er jo nok givet godt ud

Kan du vise hvor i serviceaftalen der står reservedele? Det lyder usandsynligt at udskiftning af p-bremser skulle være dækket på serviceaftalen

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jan 1 '18
Lars72
Lars72 Jan 1 '18
Lader til at det er Tesla’er fra medio 2015 til ultimo 2015 det har problemer med p bremsen. Min er fra dec 14 Og har ikke haft problemer med 41k på tælleren
NOELON
NOELON Jan 1 '18

Min fra Marts 15 med 140K har endnu ikke haft problemet.

larwar
larwar Jan 1 '18

Min 85D fra juni 2015, med næsten 130.000 på tælleren har ingen problemer haft med bremserne. Jeg motionerer bremserne hver gang jeg kører, både mine bremser og P-bremsen og en gang om ugen (specielt i vinterperioden) ”sopper” jeg dem i X40. P-bremsen har tendens til at ”hænge”, hvis ikke den bruges eller efter en vask, med mindre rystelser til følge. Nu er det ikke noget der er specielt for Tesla – alle kalibre ”hænger” hvis man bruger bremsen for lidt eller ikke jævnligt bremser igennem. Så sæt Teslaen i ”N” med god fart og lad bremsen arbejde en gang imellem, P-bremsen aktiverer jeg gerne i position ”N” og lav fart ved at holde P-knappen inde  - er bremsningen jævn er alt OK, er den ujævn, så giv P-bremsen et par gange mere, gerne efter at den er påført X40.

DavidS90D
DavidS90D Jan 2 '18
@larwar
" en gang om ugen (specielt i vinterperioden) ”sopper” jeg dem i X40."

Kan du ikke fortælle lidt mere om hvordan det udføres og hvad det gør ved bremserne?
Altså X40 smøremiddel på sprayflaske?
mbk
mbk Jan 2 '18

X40 == WD40?

SuneH
SuneH Jan 2 '18

Jeg har længe mistænkt den seneste opdatering for at være skyld i de mange som har fået problemer med P-bremsen efterfølgende, og derfor udsat at køre opdateringen.

Men i går, d. 1. januar, tog jeg så mod til mig og kørte opdateringen. Så er det spændende, om jeg også for p-bremse problemer inden for kort tid.

Jeg har svært ved at se, hvordan en SW opdatering skulle være skyld i at en p-bremse ruster fast/hænger, men på en anden side er det påfaldende hvor mange der har oplevet problemet umiddelbart efter opdateringen.

Grunden til at jeg har valgt at køre opdateringen nu, er, at HVIS jeg så får problemet, så regner jeg med at det bliver ordnet U/B, da bilen fortsat er indenfor de 80.000 km, dvs det er på garanti. 

P85DK
P85DK Jan 2 '18

Men ruster oghænger de, eller er det motoren i kaliberen som går i stykker og låser i lukket position? Jeg er mere på samme vogn som Lars og TSLA, at det har noget at gøre med hvornår bilen er produceret.

Jeg vil dog aldrig bruge WD40 på bremser som larwar taler om (hvis x40 er lig wd40). Man putter ikke smøremiddel på skiver og klodser, det er ligesom counter productive. Jeg kunne til nød gøre det hvis bilen skulle stå ude og ikke køre hen over en hel vinter.

mbk
mbk Jan 2 '18
Quote from SuneH

Jeg har længe mistænkt den seneste opdatering for at være skyld i de mange som har fået problemer med P-bremsen efterfølgende, og derfor udsat at køre opdateringen.

Men i går, d. 1. januar, tog jeg så mod til mig og kørte opdateringen. Så er det spændende, om jeg også for p-bremse problemer inden for kort tid.

Jeg har svært ved at se, hvordan en SW opdatering skulle være skyld i at en p-bremse ruster fast/hænger, men på en anden side er det påfaldende hvor mange der har oplevet problemet umiddelbart efter opdateringen.

Grunden til at jeg har valgt at køre opdateringen nu, er, at HVIS jeg så får problemet, så regner jeg med at det bliver ordnet U/B, da bilen fortsat er indenfor de 80.000 km, dvs det er på garanti. 

Det er nok mere sandsynligt at den nye opdatering blot registrerer fejlen, end den reelt forårsager den, så hvis du stadig har garanti er det bare at opdatere :D

Jeg kender en der efter knap 2 år ejerskab af en VW Golf var nærmest frustreret over at han ikke havde fået lavet noget på garantien, at han kørte den ind og påstod den til tider ikke ville starte, VW skiftede nogle dele på garantien og han var glad. Jeg ville nok mest være til don't fix it if it ain't broken, men du kan jo køre den ind og påstå at den knaser eller til tider hænger så de kigger dem efter, og så skifter de dem nok bare istedet da det lyder til at være end fejl der er højere end 1/3 - 1/2 og sikkert Brembo der hænger på regningen for en fejlproduktion.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »