Loading...
dk

Model 3 anhængertræk | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
M3rasmus
M3rasmus May 9

Er jeg den eneste der ikke har fået en mail vedr. tilbud /tilvalg af anhængertræk på min eksisterende ordre (LR RWD), bestilt d. 23 april)?

Forummets indlæg er redigeret af M3rasmus May 9
Agon
Agon May 9

Nej, jeg har heller ikke. Jeg skrev og spurgte og fik at vide at de ville vende tilbage. Jeg har heller ikke fået vin endnu.

Laksefiskeren
Synes det er svært at beslutte når man ikke har set det. 
PeterE
PeterE May 9
Citat fra Laksefiskeren Synes det er svært at beslutte når man ikke har set det. 

Er det ikke ret nemt faktisk, hvis du har behov for træk så bestil det - og ellers skal du lade være? Du kommer aldrig til at høre folk sige: 'Hold da k... et fedt træk' alligevel :) Så kryds fingre for at det er 'pænt nok' gemt væk når du ikke bruger det. Eller noget i den stil.  

MikaelH
MikaelH May 9

De prioriterer helt sikkert at få mails ud til dem der har fået VIN, da deres biler jo skal allokeres til andre og på den rigtige lastbil hvis de vælger at skifte til VIN med træk. 

bskaarup
bskaarup May 9

De er i hvert tilfælde i gang med et eller andet. Når jeg forsøger at logge ind på Tesla app'en på min telefon står der at jeg ikke har noget Tesla produkt tilknyttet min konto. Jeg kan dog se reservationsnummeret og konfigurationen når jeg logger på hjemmesiden. Så det er nok ved at findet et andet VIN til mig og har givet mit til en anden.

B8Peter
B8Peter May 9

@bskaarup

Det er ikke kun dig der ikke kan komme ind, tro det er alle, i USA klager de også over det. Appen er nok nede

thvestergaard
thvestergaard May 10
Citat fra M3rasmus

Er jeg den eneste der ikke har fået en mail vedr. tilbud /tilvalg af anhængertræk på min eksisterende ordre (LR RWD), bestilt d. 23 april)?

Jeg har bestilt 13/4 og dagen efter korrigeret til LR RWD. I mandags blev jeg ringet op med VIN nr fra Holland med besked om at bilen kom i slutningen af denne måned. Jeg har samme dag som anhængertræk blev tilgængeligt, mailet til deliveryDK@tesla.comog deliveryEU@tesla.com og angivet at jeg gerne vil tilkøbe anhængertræk. Jeg har også kontaktet Mads og Rasmus i Aarhus som har forsikret mig at jeg vil modtage en email, hvor jeg kan lave ændringen, og at prisen vil blive 8300kr ekstra. Ændringen vil dog forsinke leveringen da jeg skal matches op med en anden bil - dvs nyt VIN nr. Jeg har heller ikke modtaget denne email endnu.

bskaarup
bskaarup May 10

Tesla har netop fulgt op telefonisk for at sikre at jeg havde fået den omtalte mail og da han checkede min konfiguration kunne han se at anhængertræk var lagt på ordren.

Han sagde også at jeg vil få et nyt VIN da den bil jeg oprindeligt havde fået ikke var forberedt.

Desuden sagde han at leveringstiden ikke ville blive påvirket mærkbart så jeg forventer stadig slut Maj (måske start Juni).

Og problemerne med app'en er ganske normale indtil bilen udleveres.

tag68
tag68 May 10
Jeg har ikke modtaget mail endnu, Tesla Århus siger at der har været lidt problemer med at udsende de mail, de kunne ikke sige hvornår de kommer, men god nyhed at bilerne ikke bliver meget forsinket, Tesla sender nok bare et ordentlig læs med anhængertræk til Europa
Agon
Agon May 10

Jeg blev også ringet op i dag min LR rwd stod i Zeebrugge og ville være klar 27/5. Jeg tror jeg dropper anhængertrækket. Det skulle angiveligt ligne det til Model X ganske meget - og det ligner for mig noget man enten skal lade sidde på (for grimt) eller ikke gider montere for små ture med cykelstativ - som mest ville være mit brug.

Men jeg tog en tung beslutning om at bede om at udsætte leveringen en lille smule. Det skib der lige er ankommet afgik så tæt ved overgangen til HW3.0 at jeg ikke tør satse på at den har. Der skulle være 5-6 skibe på vej så forhåbentlig bliver min levering allerede i juni. Og forhåbentlig så med HW3.0.

Selvom der er lidt forvirring omkring rigtig pris på faktura og den slags ting så vil jeg faktisk sige at jeg foreløbig føler mig rigtig godt behandlet af Tesla og de personer jeg har talt med.

Forummets indlæg er redigeret af Agon May 10
MikaelH
MikaelH May 10

Der er ét skib på vej. Det ankommer d. 22/5. 

Hvis de følger samme cyklus, så er der ca. 14 dage mellem skibe til Europa. Dog vil der allerede fra næste skib (efter d.22/5) også være modeller med rattet i den forkerte side, dvs. færre til resten af Europa. 

Agon
Agon May 10

OK. Leveringsmanden som jeg talte med, som vistnok var en eller anden form for chef og som virkede ret velinformeret, talte om 5-6 skibe. Men måske talte han også om nogen som var tæt på at afgå?

Hvor ser du hvilke skibe der er?

MikaelH
MikaelH May 10

Her er en oversigt over alle de skibe der afgår fra den kaj Tesla bruger i USA  

https://www.buildingtesla.com/compare/Shipping%20Pier%2080/

Her i april er de gået over til en mere regelmæssige leverance til de forskellige markeder. Tidligere blev der sendt en masse skibe i starten af hvert kvartal og så en stor pause. Det satte dog hele deres organisation under pres. Så nu afgår skibene til Europa ca. hver 14. dag. 

Det næste skib der forlader USA må have RHD modeller ombord hvis de skal overholde deres estimat på levering i juni i England. 

Nikolaj123
Nikolaj123 May 14

Til info: hvis man har en bestilling uden AP og vælger at sige ja til anhængertræk, bliver man tvunget over i den nye prisstruktur og kan ikke vælge AP fra. Det er egentlig et ok tilbud (anhængertræk og AP for ca. 20.000 kr.)

bskaarup
bskaarup May 15
Til gengæld skal jeg give 21.360 for at få træk på da selvkørende funktion er steget... Og de skriver at jeg kan forvente en ekstra måneds leveringstid da bilen skal være udstyret med en ny fabriksproduceret drivenhed.
Forummets indlæg er redigeret af bskaarup May 16
tag68
tag68 May 20
Så fik jeg i dag bekræftet, at jeg får min M3 med anhængertræk på fredag, det havde jeg ikke regnet med, det er samme dato som den jeg bestilte uden træk, så de måtte have lavet nogle klar, da de sagde at de var klar til at leverer :-)
jramskov
jramskov May 20

Fedt! Smid gerne nogle billeder af anhængertrækket når ud har modtaget den.

tag68
tag68 May 20
Citat fra jramskov

Fedt! Smid gerne nogle billeder af anhængertrækket når ud har modtaget den.

Naturligvis :-)
Laksefiskeren
Laksefiskeren May 20
@Tag68, lyder herligt. Jeg har også bestilt med træk og leveringsdatoen har ikke ændret sig, dvs. På fredag men vil gerne have det bekræftet, har indtil nu ventet i kø på telefonen i 3,5 time.
Blev du kontaktet eller måtte du selv henvende dig?
Sider: « 1 2 3 4 5 »