Loading...
dk

Skærm er gået i sort | Tesla Forum

Reklame
P85DK
P85DK Sep 26

Har du at vide hvilke settings det er de retter på? Jeg ville lige smide en mail til Ingineer på TMC, han plejer at være hurtig til at svare og kan sige hvad der er det reelle problem.

mbk
mbk Sep 27

@Kiefer

Det er en lidt skræmmende historie. Det lugter meget mere af en provisioneringsfejl end alt andet. Kan slet ikke forstå de vil have dig til at betale for noget der lyder som en bug i deres software.

Man må sige at på nogle punkter er Tesla langt foran sine peers, på andre not so much.

Fejlen kan jo også forsvinde med en opdatering.

ODE90D
ODE90D Sep 27
Synes at have læst at man i Q4 i år skulle kunne udskifte MCUen til en nyere og hurtigere udgave - den som sidder i nyere modeller. Er i bekendt med at det nu er muligt?

Min er iøvrigt fra dec 15 og efter 205.000 km virker den stadig, men blev dog ustabil i sommervarmen, hvilket fik mig til at formode den sang på sidste vers. Den har det imidlertid bedre nu.
Gronhund
Gronhund Sep 28
Off topic: 
Citat fra ODE90D Min er iøvrigt fra dec 15 og efter 205.000 km virker den stadig

205.000 km på under 3 år. Det er dæleme vildt (flot).

Kiefer
Kiefer Sep 28

Så længe jeg ikke opdaterer min MCU med ny software så virker den også upåklageligt her efter 2,5 år og 100.000km.

/Martin

Dalgaard
Dalgaard Oct 16
Så gik vores skærm også i sort for anden gang. Første gang blev den reddet, men denne gang skete det i forbindelse med, at skærmen skulle reset’es på værkstedet pga. ny dør og forsikringsskade, hvor der ikke var noget at gøre. Sur sjov.
Er der nogen der ved, om det har nogen betydning, at det er sket på denne måde?

Bilen er fra det 2014. Det er en ny skærm, der indsættes

KimT
KimT Oct 16

Den må forsikringen da helt klart tage - det er vel en "følgeskade" ;-) Går den så går den

PeterE
PeterE Oct 16
Citat fra KimT

Den må forsikringen da helt klart tage - det er vel en "følgeskade" ;-) Går den så går den

Nåh ja, forsikringssvindel - det er da altid en vildt god ide. Kør endelig afsted med det :)  (ironi kan forekomme) 

P85DK
P85DK Oct 16
Citat fra Dalgaard Så gik vores skærm også i sort for anden gang. Første gang blev den reddet, men denne gang skete det i forbindelse med, at skærmen skulle reset’es på værkstedet pga. ny dør og forsikringsskade, hvor der ikke var noget at gøre. Sur sjov.
Er der nogen der ved, om det har nogen betydning, at det er sket på denne måde?

Bilen er fra det 2014. Det er en ny skærm, der indsættes

Logisk set så må der jo have været en fejl i den sw de har indlæst som har forudsaget det. Det kan vel være noget så simpelt som en klassisk bad sector eller lignende. Pointen er vel at skærmen virkede da den kom ind. Jeg ville ikke spise den, specielt ikke når det er et kendt problem at de går i stykker.

P85DK
P85DK Nov 1

Kiefer har du opdateret til V.9 og hjalp det på den bug du har i softwaren til skærmen?

Nikolaj
Nikolaj Nov 3

Min store skærm var gået i sort her til morgen. Den skulle have ladet op i nat, men app'en sagde her til morgen, at den først ville lade den kommende nat. Den ville ikke starte opladning via app'en derefter. Da jeg kom ud til bilen, var den store skærm helt sort, hvilket heldigvis tilsidst kunne afhjælpes, ved at reset'en den ved at holde de to hjul på rattet nede. Bagefter ville den godt lade op, som den plejer. 

Tror I det har noget med ovenstående fejl at gøre, eller at softwaren bare havde crashet og skulle rebootes?

Bilen (70D) har aldrig gjort det før, og er 3 år gammel med 65 tkm på bagen. 

mbk
mbk Nov 3

@Nikolaj

Det er der vist ikke nogen der kan vide, Tesla har adgang til log filer som måske kan fortælle det, men de er nok ikke så nemme at få fat på. 

Nikolaj
Nikolaj Nov 3

@mbk

Jeg hører Tesla på mandag. Det var i hvert fald irriterende, da vores tur til Sverige blev forsinket 2 timer, da 22% kun lige havde fået os over broen.

Kiefer
Kiefer Nov 4

P85DK: Nej, vores S85'er bliver på v8 mens vores Model X har fået v9, og efter den har fået v9 er jeg nu helt sikker på vores S'er bliver på v8 :)

Jeg er ret overbevist om at hvis jeg opgraderer til v9 så vil jeg have samme problem igen. Eftersom Tesla påstår det er hardwaren i MCU'en der er defekt, så tror jeg ikke det er noget de kigger på at løse i software.

/Martin

HKM
HKM Nov 13

Jeg har i dag fået en "Front trunk open"-fejl kombineret med en skærm der står og re-booter, hænger det sammen med sort skærm MCU problem?

Det startede med "Front trunk open" fejlmeddelelse på trods af at den var helt lukket. Da jeg så re-satte med de 2 rathjul indtil teslalogo, stod den bare og cyklede mellem sort skærm og skærm med tesla-logo, samtidigt med front trunk fejlen flimrede.

canel
canel Nov 13

Citat fra HKM

Jeg har i dag fået en "Front trunk open"-fejl kombineret med en skærm der står og re-booter, hænger det sammen med sort skærm MCU problem?

Det startede med "Front trunk open" fejlmeddelelse på trods af at den var helt lukket. Da jeg så re-satte med de 2 rathjul indtil teslalogo, stod den bare og cyklede mellem sort skærm og skærm med tesla-logo, samtidigt med front trunk fejlen flimrede.

jeg syntes jeg har set det før i forbindelse med en dårlig stelforbindelse lige indenfor højre forhjulskasse.

men så burde der også komme flere meddelser der er i skoven. hvis du tager frunkkassen op, så kan du se den. det er en skrue der er svejset på stel.  

HKM
HKM Nov 14

Det lyder noget billigere end sort skærm problemet:) Der kom faktisk også kortvarigt en "Parking brake failure".

Forummets indlæg er redigeret af HKM Nov 14
PeterE
PeterE Nov 14
Jeg har en teori - 100% for egen regning.

Det er browseren der er udfordringen. Browseren overlaster mcu pga memory leaks etc. Måske bare et gæt.

Uanset hvad, så bruger jeg ikke browseren længere og det har faktisk fjernet ALLE mine problemer med skærmen og jeg har ikke længere måtte restarte - i over en måned.

Men, det er bare en teori!
RobertJ
RobertJ Nov 14
Quote from PeterE Jeg har en teori - 100% for egen regning.   Det er browseren der er udfordringen. Browseren overlaster mcu pga memory leaks etc. Måske bare et gæt.   Uanset hvad, så bruger jeg ikke browseren længere og det har faktisk fjernet ALLE mine problemer med skærmen og jeg har ikke længere måtte restarte - i over en måned.   Men, det er bare en teori!

Jeg oplevede et stort antal frozen screen fejl, med daglige resets til følge.
Efter V9 er installeret den bug ikke kommet igen, jeg bruger fortsat browseren som sædv.

- R

Sider: « 1 2 3
Reklame