Loading...
dk

Rammer TSLA kurs 400 i dag? | Tesla Forum

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Nov 17
Kommer med i S&P 500 til december. Stiger 12-13% i premarket :-)
Emilsteen
Emilsteen Nov 17
Citat fra Gustavsfar1 Kommer med i S&P 500 til december. Stiger 12-13% i premarket :-)

Min drøm om at købe en Y for mine TSLA-aktier kommer heldigvis nærmere. Eneste problem er, at det simpelthen er blevet for dyrt at tilføje flere til samlingen. Så nu er det bare tilbage at vente :D

Vildgut
Vildgut Nov 17
Godt man er in it for the long run:D hvad mener du med de er for dyre Emil? Tror du på dem, eller gør du ik :P
Kiefer
Kiefer Nov 17

Ja jeg hoppede med på vognen ved 495...

Så hurtigt det var dumt og shortede, købte igen til 389 og dem har jeg så stadig, ægrer mig så blot over jeg ikke havde lidt mere is i maven og shortede hele vejen ned til 311 inden jeg købte aktierne tilbage igen :)

Emilsteen
Emilsteen Nov 19
@Vildgut Haha, jamen du har ret. Jeg tror bestemt meget på den aktie, men synes det er lidt kedeligt sådan at købe 5 aktier om året eller hvad det nu bliver til. Hvis jeg kunne smide min pensionsopsparing i TSLA, så havde jeg gjort det. Men når man er ung og kommunaltansat så går tingene lidt langsomt, men har heldigvis været med på NIO og XPEV fra starten, og der kan jeg stadig købe lidt større mængder af aktier :D
Vildgut
Vildgut Nov 19
Citat fra Emilsteen @Vildgut Haha, jamen du har ret. Jeg tror bestemt meget på den aktie, men synes det er lidt kedeligt sådan at købe 5 aktier om året eller hvad det nu bliver til. Hvis jeg kunne smide min pensionsopsparing i TSLA, så havde jeg gjort det. Men når man er ung og kommunaltansat så går tingene lidt langsomt, men har heldigvis været med på NIO og XPEV fra starten, og der kan jeg stadig købe lidt større mængder af aktier :D
Åh stakkel, så du påtvinges at bruge P+(eller P MINUS som vi siger i daglig tale) på din pension?  Jeg er i et privat firma, men de har aftale med dem... Så det er der mine pensionsmidler forrentes med 4 p.a hvis det går godt. Mener deres afkast Åtd er på 0,2 eller sådan... Til sammenlignet er mit eget depot for frie midler oppe med 70% åtd. Og c20 er på næsten 30% Det smukt hvad de klarer med andre folks penge... OG tager sig betalt for :D

Men mega fedt med xpeng og nio! Der kom jeg slet ikke med. Ville gerne NIO... Har det lidt stramt med Xpengs respekt for andre firmaers ting... 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Nov 19
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Nov 19
Samme historie her. Afkast i PFA 100% aktier 2,7%. Privatdepot 75% åtd. Fatter ikke at det kan gå så galt for dem :-(

Har selv både tesla, nio, xpeng og byd og er godt tilfreds. Afkast på de 4 aktier alene er pt en kvart af de helt lange :-)
Ice2EV
Ice2EV Nov 19

@Gustavsfar1 Helt enig, har dog ikke privat været så heldig, og har lige idag fået opkald fra PFA for at de ville tilbyde møde om formuepleje. 

De spurgte om der var områder de kunne forberede sig på når vi skulle holde det online møde?

"Ja altså udover jeg undre mig over hvordan professionelle kan forrente mine indskudte midler med 2,7% når alt andet er steget 25-75% siden nytår, så er jeg da sikker på der dukket noget op under mødet"

Vildgut
Vildgut Nov 19
Forstår slet ikke hvorfor nogen ønsker at betale for at blive slået af markedet, medmindre det self er tvang, som det jo ofte er med pensionsmidler.

Men bliver sjovt at se om en 30 år når jeg nærmer mig pensionsalderen... Hvad har forrentet sig bedst. De professionelle som har fået mine pensionsmidler eller mit eget depot som er bygget på fuldt beskattede penge. Og som beskattes igen ved realisering :D

Vildgut
Vildgut Nov 19
Og man skal selvfølgelig se på en længere periode end blot i år da man nok vil have større opsving i et Bull marked, men også større down swing i bear markedet...
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Nov 19
Er netop gået all in i deres klima+ ordning. De spurgte mig hvorfor? Er det ikke indlysende? Der er ingen fremtid i sorte investeringer. Det er i den grønne profil at guldet ligger begravet :-)

For mit vedkommende havde forrentningen over en 15 årig tvungen periode været bedre tjent gravet ned i baghaven:-(
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Nov 19
jth
jth Nov 19
Mit pensionsselskab tilbyder en DYI ordning så man frit kan handle.
Jeg går primært efter passiv indekser og så lidt enkelt-aktie-lir
Vildgut
Vildgut Nov 19
Citat fra jth Mit pensionsselskab tilbyder en DYI ordning så man frit kan handle.
Det burde alle pensionsselskaber som minimum tilbyde. Men ikke alle lytter.... Fx P+.... De siger dog det kommer. Fatter ikke hvorfor det skal være så svært at tilbyde 
jth
jth Nov 19

Citat fra Vildgut
Citat fra jth Mit pensionsselskab tilbyder en DYI ordning så man frit kan handle.
Det burde alle pensionsselskaber som minimum tilbyde. Men ikke alle lytter.... Fx P+.... De siger dog det kommer. Fatter ikke hvorfor det skal være så svært at tilbyde 

Det er næppe svært, men de tjener kassen på de andre ordninger, så de har ikke travlt.  

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Nov 19
Jeg kan desværre ikke vælge frit mellem enkeltaktier. Kun fonde :-(
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Nov 19
Vildgut
Vildgut Nov 19
Citat fra jth

Citat fra Vildgut

Det er næppe svært, men de tjener kassen på de andre ordninger, så de har ikke travlt.  

Præcis :) 
Emilsteen
Emilsteen Nov 19
Citat fra Vildgut
Åh stakkel, så du påtvinges at bruge P+(eller P MINUS som vi siger i daglig tale) på din pension?  Jeg er i et privat firma, men de har aftale med dem... Så det er der mine pensionsmidler forrentes med 4 p.a hvis det går godt. Mener deres afkast Åtd er på 0,2 eller sådan... Til sammenlignet er mit eget depot for frie midler oppe med 70% åtd. Og c20 er på næsten 30% Det smukt hvad de klarer med andre folks penge... OG tager sig betalt for :D     Men mega fedt med xpeng og nio! Der kom jeg slet ikke med. Ville gerne NIO... Har det lidt stramt med Xpengs respekt for andre firmaers ting... 

Jeg har LærernesPension, som umiddelbart havde et afkast på 17% i 2019, så det er måske okay - men ja også langt langt fra mit eget aktiedepot hvor min dårligst performende aktie pt er AGF som er i +30% siden jeg købte sidste år. Hvis AGF-aktier kan slå pensionsselskabernes "investeringseksperter" så er det op af bakke.

Jeg har det modsat lidt stramt med NIO og det der BaaS og battery-swap. Synes det virker unødvendigt kompliceret, når man kan se hvordan Teslas Superchargers fungerer.

Du har ret med Xpeng, der er lidt meget Tesla over dem... Og det er nok det jeg godt kunne lide (når jeg ikke selv har en Tesla). Så TeslaBjørns review af deres G3 og P7 - var vildt imponeret, så skyndte mig at investere. + de har deres egen fabrik og produktion modsat Nio.

jramskov
jramskov Nov 20
Citat fra Gustavsfar1 Er netop gået all in i deres klima+ ordning. De spurgte mig hvorfor? Er det ikke indlysende? Der er ingen fremtid i sorte investeringer. Det er i den grønne profil at guldet ligger begravet :-)

Tror de mange pensionsselskaber efterhånden har sådan en mulighed. Tryg Vellivs hedder "VækstPension Aftryk" og den skiftede jeg til da de lancerede den. De skriver at 98% af deres nye kunder vælger den. 

Er lidt overrasket over at de spurgte hvorfor du ville vælge den, men det kommer selvfølgelig an på hvordan spørgsmålet stilles :) 

For mit vedkommende havde forrentningen over en 15 årig tvungen periode været bedre tjent gravet ned i baghaven:-(

Æv! Tror dog man skal passe på med at sammenligne pensionselskabers investeringer vs ens private lille aktiedepot.

Vildgut
Vildgut Nov 24
Der bliver længere og længere til 400. Tænker måske vi rammer det igen til splittet næste sommer :P 
jonsiii
jonsiii Nov 24

Ja det er da helt vildt for tiden. Måske herfor:

15:28 STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) För Europamarknaden överväger Tesla att skapa en mindre modell, möjligen en halvkombi. Det sade bolagets vd Elon Musk vid en batterikonferens i Tyskland på tisdagen, enligt Bloomberg News. I Europa skulle det vara vettigt att göra en kompakt bil, kanske en halvkombi, sade Teslagrundaren. Den fabrik Tesla bygger utanför Berlin i Tyskland kommer att tillverka bilar som är anpassade för europeiska kunder, och inte minst bilmodeller som enkelt kan parkeras i trånga stadsmiljöer.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »