Loading...
dk

Lader din model S også langsomt - så bliv en del af gruppesøgsmålet mod Tesla | Tesla Forum

PeterE
PeterE Sep 22 '20
Citat fra ElPeter Battery dag link: https://www.tesla.com/da_dk/2020shareholdermeeting

Der er formentlig også nogle Youtubere der streamer, i hvert fald bliver hvert ord dissekeret de følgende dage :-)

Tak :)    

Ledsager
Ledsager Sep 24 '20

Ifølge Tesla skulle Model S med opgradering til det nye ladestik kunne oplades på den nye V3 superlader i Ikast. Er der nogen der har prøvet det og kan melde om hurtigere ladetid i forhold til de almindelige Superchargere?

KimT
KimT Sep 24 '20

Har ikke været forbi endnu, men kunne ikke forestille mig at hastigheden bliver hurtigere for os med med de gamle S/X på en V3 med en CCS adapter

Ledsager
Ledsager Sep 24 '20

Hvornår har du mulighed for at prøve, Kim T?

KimT
KimT Sep 24 '20

Kan ikke love noget pga. sygdom i familien - bilen skal være klar til en tur til Sønderjylland med kort varsel - dvs. bilen holdes pt. på min. 90% SoC hele tiden

Forummets indlæg er redigeret af KimT Sep 24 '20
jramskov
jramskov Sep 24 '20

Jeg har set andre skrive at CCS adapteren udelukkende gør at S/X modeller kan lade på CCS standere, det ændrer ikke på ladehastighed.

JesperLH
JesperLH Sep 24 '20
Citat fra jramskov

Jeg har set andre skrive at CCS adapteren udelukkende gør at S/X modeller kan lade på CCS standere, det ændrer ikke på ladehastighed.

Min oplevelse af hastigheden er den helt samme som som V2. 
MOS
MOS Sep 24 '20
Naturligvis er ladehastigheden den samme, da det er BMS'en, der bestemmer ladehastighed. Kun hvis man har en nyere S/X eller en model 3, vil den lade hurtigere end på en v2.
Dec14
Dec14 Sep 25 '20

Har i dag modtaget standard svaret fra Tesla. Min replik ser således ud:

Jeg anerkender ikke jeres svar og afgørelse da det er ladehastigheden, der klages over. Denne blev væsentligt forlænget af en opdatering vi blev påtvunget. Det ville klæde Tesla at vedgå sit ansvar og bringe bilerne i orden. Både I og alle vi mange brugere ved jo at I nedbragt nytteværdien væsentligt med jeres ind/overgreb på vores biler.

Mobileineurope
Mobileineurope Sep 27 '20
Der går længe imellem at jeg lader på Teslas SC, men i fredags gjorde jeg. Og det går godt nok langsomt nu. Fra 40% til 80% på 45 min! Jeg havde ladet hjemme lige inden start på turen og havde kørt friskt til, så temperaturen på batteriet burde have været OK. Hvad var det egentligt vi blev lovet i sin tid? 0-80% på 40 min? Det er en 70D fra sept 15.
KimT
KimT Sep 27 '20

Jeg var forbi Randers i fredags - eneste bil på pladsen, 30grader varmt batteri. 48-84% SoC på 45min. 

Ladede med max 43kW, og faldt jævnt til 22kW.

Kims
Kims Sep 28 '20
Citat fra KimT

Jeg var forbi Randers i fredags - eneste bil på pladsen, 30grader varmt batteri. 48-84% SoC på 45min. 

Ladede med max 43kW, og faldt jævnt til 22kW.

Alt alt for dårligt. 

rungholm
rungholm Sep 29 '20

Jeg har læst de fleste indlæg igennem og undskylder hvis jeg har overset noget. Hvordan kommer vi videre? Der skal vel en retssag til? Jeg bidrager gerne med et beløb til at køre en sag. Er nogen i gang allerede?

MOS
MOS Sep 29 '20

@rungholm

Styregruppen er i gang med at forberede de næste tiltag. Hvis du er medlem af ladegruppen, vil du inden for nærmeste fremtid få en mail med nærmere info.

Mobileineurope
Mobileineurope Sep 30 '20
Det lyder godt - jeg fik også mail idag om at der intet er galt med bilen....
NOELON
NOELON Sep 30 '20

FIk også deres standard skrivelse idag og ser frem til styregruppens forslag til næste skridt.

PeterE
PeterE Oct 1 '20

Jeg kører stadigvæk min sag - assisteret af FDM - ved Ankenævn for Biler, og jeg skal nok dele resultatet i den grad det er muligt. 

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 1 '20
Ja hvis det lykkes dig at få kompensation så bliver det nok via et forlig med tilhørende mundkurv som det er sket i alle de andre tilfælde :-(
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 1 '20
T3S7A
T3S7A Oct 2 '20
Citat fra PeterE

Jeg kører stadigvæk min sag - assisteret af FDM - ved Ankenævn for Biler, og jeg skal nok dele resultatet i den grad det er muligt. 

Du kan være helt sikker på, at den eneste måde du kan få kompensation på, er ved at du indgår en aftale om at du INTET må sige til nogen. Det har Tesla gjort så mange gange før - rigtig Amerikansk. Snyder og stjæler, fra dem som ikke ved bedre.  

Hilbert
Hilbert Oct 2 '20

Jeg er bange for, at denne sag (til Teslas store tilfredsstillelse) løber ud i sandet, hvis ikke ”ladegruppen” meget snart får gang i en retssag.

Det vil selvfølgelig kræve, at medlemmerne er villige til at indskyde måske 5.000 kr, men da vi taler om en erstatning på måske mindst 100.000 kr/ejer er det jo pebbernødder - for mon ikke der er langt mere end 5% chancer for at vinde en sådan sag. Selv vurderer jeg den til over 50%.

Hvis det viser sig, at medlemmerne ikke mener medlemsskabet seriøst – så drop sagen og brug ikke mere god energi på det.

Jeg frygter, at en dårlig sag (ringe erstatning) gennem Bilankenævnet kan bruges af Tesla til at forringe muligheden for rimelig erstatning ved en retssag. Så også derfor mener jeg, at en retssag haster.

@rungholm - måske din bror kunne assistere ;)

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Oct 2 '20
Sider: «« « ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... » »»