Loading...
dk

Lader din model S/X også langsomt - så bliv en del af "Ladegruppen" | Tesla Forum

Ledsager
Ledsager Oct 23

Husk at blive en del af Ladegruppen, hvis du vil være med til at stille Tesla ansvarlig for den længere ladetid.

Ladegruppen er i gang med et gruppesøgsmål mod Tesla om dette. Sidste frist for at deltage er d. 1. november.

Alle får samme intetsigende svar fra Tesla/Bill når de har indsendt data: Din bil fejler ikke noget og ladetiden er højst blevet forlænget med nogle få minutter.

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Oct 23
SteffenFabrin
SteffenFabrin Oct 28
Så er det i denne uge vi samler de sidste sammen til et søgsmål. Har du ikke fået mail fra advokaten, så giv lyd
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Oct 30
<p><u><strong>SØGSMÅL MOD TESLA NU!</strong></u></p>

<p>Som Steffen skriver så er det ved at være absolut sidste chance for deltagere til søgsmålet mod Tesla.</p>

<p>Kontakt Steffen eller advokaten senest denne weekend da vi står stærkere jo flere vi er.</p>
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Oct 30
TSLA
TSLA Oct 30

Absolut. Det ville være godt at alle berørte Model S ejere tilmelder sig. Det vil hjælpe alle. 

Ledsager
Ledsager Oct 30

TÆNK PÅ BRUGTVOGNSVÆRDIEN AF DIN MODEL S/X NÅR DU OVERVEJER, OM DU VIL VÆRE EN DEL AF SØGSMÅLET MOD TESLA OM DEN LÆNGERE LADETID OG FORMINDSKEDE BATTERIKAPACITET.

"JEG BRUGER IKKE SUPERCHARGER SÅ TIT. DERFOR ER DER IKKE SÅ VIGTIGT FOR MIG AT DELTAGE I GRUPPESØGSMÅLET", ER DER NOGEN DER NÆVNER.

JAMEN HVAD SÅ NÅR DU SKAL SÆLGE BILEN OG DEN NÆSTE EJER GERNE VIL KUNNE SUPERCHARGE PÅ EN RIMELIG TID OG KUNNE KØRE 350 KM PÅ EN "TANKFULD"? ELLER HVIS DU VIL GIVE BILEN I BYTTE MED EN NY TESLA. HVAD TROR DU SÅ DEN ER VÆRD?

DET SENESTE BUD FRA TESLA JEG HAR HØRT OM FRA EN I "LADEGRUPPEN" MED EN TESLA MODEL S FRA 2015 ER 180.000 KR. ALTSÅ ET VÆRDITAB PÅ 700.000 KR!! MON IKKE DET ER FORDI TESLA GODT ER KLAR OVER, AT DET ER SVÆRT AT SÆLGE EN BIL DER IKKE KAN LEVE OP TIL SINE SPECIFIKATION OM HURTIG LADETID OG LANG RÆKKEVIDDE.

SÅ VILLE DET MÅSKE VÆRE RART AT HAVE FÅET NOGET KOMPENSATION/ERSTATNING GENNEM GRUPPESØGSMÅLET, SOM KUN KOSTER EN BRØKDEL AF VÆRDITABET AT DELTAGE I I FORHOLD TIL DET VÆRDITAB DU VIL OPLEVE, NÅR DU SKAL SÆLGE BILEN.

SEND VENLIGST PM MED DIN E-MAILADRESSE og TELEFONNUMMER til Steen ("Ledsager"), som står for medlemslisten, HVIS DU VIL DELTAGE I GRUPPESØGSMÅLET. DET KAN LIGE NÅS.

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Oct 30
webercarbmann
webercarbmann Oct 31

Hørt - og må jeg anbefale at man lige tager fat på folk i omgangskredsen der ejer de omtalte biler og som måske ikke går så meget op i dem, som folk her i forum. :)  Jeg har faktisk fået lokket en ekstra med på den konto.  

Noogi
Noogi Oct 31

Spørgsmål her på falderebbet:

Kan man være med i gruppesøgsmålet uden at kunne dokumentere at man har klaget over supercharging hastighed? 

Hvad er den forventede udgift til advokat m.v?

Hvad er forventningen til erstatningssum el.lign?

Ledsager
Ledsager Oct 31

God ide @webercarbmann. Og hvis man møder nogle på SuC kan man også opfordre dem til at kigge på forummet under denne tråd, så de kan vurdere om de vil være med. Jeg har haft held med det nogle gange.

HemligNemlig
HemligNemlig Oct 31
Jeg håber i får held med sagen!
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Oct 31
@Noogle

Send Ledsager eller mig en pb for svar på dette.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Oct 31
Erik45
Erik45 Oct 31

Hej

Hvordan tilmelder man sig.

Ledsager
Ledsager Oct 31

Se ovenfor nederst eller helt i starten af tråden.

Du kan også bare maile dit navn og mailadresse til teslaladning@gmail.com.

Ledsager
Ledsager Nov 6

SIDSTE ØJEBLIKS TILMELDING TIL GRUPPESØGSMÅLET OM LANG LADETID OG MINDRE BATTERIKAPACITET

Gruppesøgsmålet handler også om din bils brugtvognspris

Mange har efter deadline søndag d. 1. nov. mailet og spurgt om de kunne blive en del af søgsmålet om den forlængede ladetid og mindre batterikapacitet på Model S/X. Advokaterne er lige nu ved at lægge sidste hånd på den juridiske del af søgsmålet og dokumentationen på de enkelte biler. Vi kan allerede nu glæde os over den store veldokumenterede tilslutning, der har været.

Mens advokaterne arbejder på de sidst detaljer, har vi besluttet, at hvis nogen stadig ikke har tilmeldt sig og gerne vil være med, kan det ske ved at maile navn og mail til teslaladning@gmail.com. Så vil styregruppen gøre alt for, at du kan nå at komme med.

Husk at søgsmålet handler ikke kun om hvor hurtigt bilen kan lade, eller hvor langt den kan køre på en opladning. Det handler også om din bils brugtvognspris, når du engang skal sælge den.

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Nov 6
Jeg går ud fra at os der er en del af søgsmålet får mulighed for bidrage med yderligere relevant information i sagen. Relevante informationer såsom at et teslaminut varer ca. 90 sekunder, hvilket resulterer i at når der står på displayet at en igangværende ladning vil tage 50 min, så tager ladningen reelt ca. 75 min. Det er et faktum som er direkte manipulerende, og som er kun lavet i et forsøg på at “snyde” brugerne.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Nov 6
MOS
MOS Nov 6
Citat fra Gustavsfar1
(...) et teslaminut varer ca. 90 sekunder (...)

Elon time ;-) 

Ledsager
Ledsager Nov 26

Nyt fra Tesla Bjørn om den længere ladetid på Model S og X. Bjørn vurdere efter test, at det tager en time at lade op til 80%. Mindst 20 minutter længere end før den fatale software DOWN-date i 2019.

NU ER LADEGRUPPEN KLAR TIL SØGSMÅLET MOD TESLA

https://www.youtube.com/watch?v=zMi3HzQhU7s

HemligNemlig
HemligNemlig Nov 26

Øhhh ja 26min for mig, Lol så hvad er nyheden at Bjørn siger det samme?

Det er da ikke raketvidenskab at måle det

Citat fra Ledsager

Nyt fra Tesla Bjørn om den længere ladetid på Model S og X. Bjørn vurdere efter test, at det tager en time at lade op til 80%. Mindst 20 minutter længere end før den fatale software DOWN-date i 2019.

NU ER LADEGRUPPEN KLAR TIL SØGSMÅLET MOD TESLA

https://www.youtube.com/watch?v=zMi3HzQhU7s

jakobhansen1000
Det er nu ikke nyt. Videoen er over to måneder gammel :-)
Ledsager
Ledsager Nov 26

Bjørn har et stort publikum/mange følgere. Så jo flere der får øjnene op for problemet jo bedre. Bedst illustreret ved at Ladegruppen jo langt fra har alle de berørte Model S og X ejere som deltagere. De fleste der ikke deltager er fordi de ikke kender problemet og ikke eller sjældent bruger SuC.

Ledsager
Ledsager Nov 26

Måske ikke for dig @jakobhansen1000

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15