Loading...
dk

Lader din model S også langsomt - så bliv en del af gruppesøgsmålet mod Tesla | Tesla Forum

P85DK
P85DK Feb 15 '21

adspurgt om ladehastighed:

'Definitely a whole different can of worms there. While I have a lot of well informed speculation as to the causes, it's not as cut and dry as the range issue. Unlike the range issue, there aren't many obvious technical reasons for the changes that have been made. Policy vs Tech.'

https://twitter.com/wk057/status/1361071420332072961

webercarbmann
webercarbmann Mar 1 '21

Tesla Bjørn har købt MIllenum Falcon tilbage!  Måske kommer der nu ekstra fokus på ladehastigheden på de ældre biler.  

https://www.youtube.com/watch?v=6hwlI11ezq0

PeterE
PeterE Mar 1 '21
Citat fra webercarbmann

Tesla Bjørn har købt MIllenum Falcon tilbage!  Måske kommer der nu ekstra fokus på ladehastigheden på de ældre biler.  

https://www.youtube.com/watch?v=6hwlI11ezq0

Og hvorfor skulle det på nogen måde betyde at der kommer mere fokus? Bjørn er jo sponseret af Tesla :)
MOS
MOS Mar 1 '21
Citat fra PeterE
Og hvorfor skulle det på nogen måde betyde at der kommer mere fokus? Bjørn er jo sponseret af Tesla :)

Nej, Tesla Bjørn er ikke sponseret af Tesla. Han kan bare godt lide Tesla biler. Men hvis du med sponseret mener, at han har modtaget referral gevinster fra Tesla, så er det da klart, at han muligvis kan have en smule bias. Jeg synes dog generelt, han er ret objektiv og meget optaget af at redegøre for alle relevante omstændigheder, der er ved hans tests, netop fordi testbetingelserne i praksis ikke altid er ideelle.

Når han nu har købt sin gamle Model S tilbage, så går der nok ikke længe, inden har laver ladetests osv. på den. Naturligvis med den sædvanlige videodokumentation på YouTube.

PeterE
PeterE Mar 2 '21
Citat fra MOS
Citat fra PeterE

Nej, Tesla Bjørn er ikke sponseret af Tesla. Han kan bare godt lide Tesla biler. Men hvis du med sponseret mener, at han har modtaget referral gevinster fra Tesla, så er det da klart, at han muligvis kan have en smule bias. Jeg synes dog generelt, han er ret objektiv og meget optaget af at redegøre for alle relevante omstændigheder, der er ved hans tests, netop fordi testbetingelserne i praksis ikke altid er ideelle.

Når han nu har købt sin gamle Model S tilbage, så går der nok ikke længe, inden har laver ladetests osv. på den. Naturligvis med den sædvanlige videodokumentation på YouTube.

Dejligt med forudsigeligheden, jeg vidste at mindst en af jer ville gå i rette med netop det ordvalg. Så lad os sige at Bjørn ikke er s-p-o-n-s-e-r-e-t af Tesla, men at han blot har modtager 4 biler fra Tesla. Kvit og frit. Så må alle jo beslutte om hans uvildighed er udfordret. Længere er den ikke. 

jramskov
jramskov Mar 2 '21

PeterE: Misundelse er en grim ting ;-)

Jeg synes ikke det er en fair anklage uden nogle eksempler på det hvor du synes han klart favoriserer Tesla.

PeterE
PeterE Mar 2 '21
Citat fra jramskov

Jeg synes ikke det er en fair anklage uden nogle eksempler på det hvor du synes han klart favoriserer Tesla.

Jeg er ikke misundelig, og jeg skrev vistnok blot at jeg personligt mener at hans uvildighed er udfordret - når Tesla har doneret/præmieret ham 4 biler til en værdi over 4 millioner kroner.  Det er vel helt fair? 

Jeg er faktisk også vild med Bjørns videoer. Jeg vil hverken være unfair eller skabe dårlig stemning på nogen måde. Har blot lidt erfaringer for at penge og uvildighed sjældent går nydeligt hånd i hånd. Derfor ser jeg alle Bjørns videoer og læser hvad han skriver med lidt forbehold.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Mar 2 '21
MOS
MOS Mar 2 '21
Citat fra PeterE

(...) men at han blot har modtager 4 biler fra Tesla. Kvit og frit.

Kan du uddybe? 

PeterE
PeterE Mar 2 '21
Citat fra MOS
Citat fra PeterE

(...) men at han blot har modtager 4 biler fra Tesla. Kvit og frit.

Kan du uddybe? 

Sagtens :) Jeg tænker dog at du ved det allerede Mark; Nemlig at Bjørn har været så heldig og flittig at Tesla har foræret ham en Model S, en Model X og to fremtidige Roadster II. Var det det du ville have lidt flere detaljer på? Han er nu fuldtids YT'er og ikke længere programmør, så han lever af sine videoblog indlæg.    

Lidt kilder: 

https://cleantechnica.com/2019/03/24/the-incredible-story-of-an-ev-evangelist-who-won-4-teslas/

https://blink-drive.com/index.php/2020/03/23/in-depth-interview-with-bjorn-nyland/

https://www.youtube.com/channel/UCG1QcV31eoSaX4rE8avQL4A

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Mar 2 '21
jramskov
jramskov Mar 2 '21
Citat fra PeterE
Citat fra jramskov

Jeg er ikke misundelig, og jeg skrev vistnok blot at jeg personligt mener at hans uvildighed er udfordret - når Tesla har doneret/præmieret ham 4 biler til en værdi over 4 millioner kroner.  Det er vel helt fair? 

Helt fair at have det in mente, dine første par indlæg om ham gav blot et noget andet indtryk. 

Og undskyld for det off topic snak herfra.

MOS
MOS Mar 2 '21
Citat fra PeterE

Sagtens :) Jeg tænker dog at du ved det allerede Mark; Nemlig at Bjørn har været så heldig og flittig at Tesla har foræret ham en Model S, en Model X og to fremtidige Roadster II. Var det det du ville have lidt flere detaljer på? Han er nu fuldtids YT'er og ikke længere programmør, så han lever af sine videoblog indlæg.

Jo, jeg havde godt hørt om det, men kunne ikke lige huske alle detaljerne. Så tak for links til kilder!

Retfærdigvis skal måske nævnes, at han p.t. kun har modtaget 2 biler fra Tesla (Model X og S), da han af gode grunde ikke har fået de 2 Roadstere endnu.

Man kan også diskutere, om det er "kvit og frit", da referral gevinsterne er skattepligtige. Og desuden har han om nogen arbejdet røven ud af bukserne for at udbrede kendskabet til Tesla og elbiler generelt. Jeg synes, det er ham vel undt.

webercarbmann
webercarbmann Mar 2 '21

Jeg tænker mest, at der er meget godt dokumenteret hvordan Bjørns P85 ladede, da den var ny.  Noget af det første han vil undersøge er netop ladehastigheden. Det kan næppe skade noget......

PeterE
PeterE Mar 2 '21

Enig, og i det hele taget så har vi alle et behov for at følge udviklinger i vores SuC ladetider. Og det er svært, for mange af os kommer sjældent og oplader på en supercharger efterhånden. 

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 2 '21
Man kan vel i princippet heller ikke udelukke at årsagen til den nedsatte ladehastighed på gamle s og x hænger sammen med at de stort set alle har fri supercharging. Den væsentlig øgede ladehastighed har helt automatisk den effekt at størstedelen af disse hundretusindevis af biler nu ikke længere optager ladepladser for andre betalende kunder...
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Mar 2 '21
tintin
tintin Mar 2 '21

Hvis det Tesla ønsker er at os gamle undgår supercharger så er det lykkes hvad mig angår. Jeg kører ofte Sønderborg - København og tidligere gav jeg den gas og ladede undervejs. Nu tager jeg det stille og roligt og køre i et stræk

Kiefer
Kiefer Mar 2 '21

Gustavsfar: Nej, men vi burde alle tage ud Middelfart der bruges meget i ferieperioden og så holde i kø og lade en time hver....

Og når andre så brokker sig over vi holder der så længe, så bare sige de skal takke Tesla...

cth
cth Mar 2 '21
Citat fra Kiefer

Gustavsfar: Nej, men vi burde alle tage ud Middelfart der bruges meget i ferieperioden og så holde i kø og lade en time hver....

Og når andre så brokker sig over vi holder der så længe, så bare sige de skal takke Tesla...

---------

ha ha..fantastisk ide :-)
MOS
MOS Mar 2 '21
Citat fra Gustavsfar1 Man kan vel i princippet heller ikke udelukke at årsagen til den nedsatte ladehastighed på gamle s og x hænger sammen med at de stort set alle har fri supercharging. Den væsentlig øgede ladehastighed har helt automatisk den effekt at størstedelen af disse hundretusindevis af biler nu ikke længere optager ladepladser for andre betalende kunder..

Jeg er ikke sikker på, hvordan det skal forstås. Ladehastighed bestemmes af parametre i BMS'en. Fri SuC hænger sammen med betalingsmåden og er helt sikkert en bit et helt andet sted i softwaren, så på den måde hænger det på ingen måde sammen.

Der er blevet spekuleret i, at langsom ladehastighed er udløst af, at man overskrider et vist antal kWh DC-ladning eller lign. Men det stemmer heller ikke med, at alle biler pludselig begyndte at lade langsomt efter den famøse opdatering. Det gælder også dem, der stort set udelukkende har ladet med 11 kW derhjemme.

Hvis du mener, at Tesla har taget en rent politisk beslutning om, at Teslaer med gratis SuC skal chikaneres, så de bliver skræmt væk fra superchargerne, så tror jeg ikke, du har ret. Det ville samtidig være den mest effektive måde at få utilfredse kunder på og til at skræmme kunder væk fra at købe en Tesla igen. Det har Tesla ikke nogen interesse i.

Det kan da godt være, at enkelte lokale har brugt SuC som et gratis alternativ til hjemmeladning og nu ikke gider længere, da det går for langsomt. Men det med, at "størstedelen af disse hundretusindevis af biler nu ikke længere optager ladepladser for andre betalende kunder" er jo lige omvendt. Den længere ladetid gør jo, at de nu optager ladepladserne dobbelt så længe, før der er strøm nok på batteriet til at fortsætte turen.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Mar 2 '21
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 2 '21
Det er jo blot en hypotese mos, men jeg må samtidig indrømme at min generelle tiltro til teslas tilgang til deres kunder efterhånden er meget begrænset, og så sålænge at teslas tilgang til at drive forretning baserer sig på lukkethed og arrogance, tillader mig mig at tro hvad som helst indtil det modsatte er bevist.
MOS
MOS Mar 2 '21

Det er helt forståeligt. Når man ikke ved andet, så kan man vælge at tro det værste. Jeg vælger så bare at tro, at Tesla har andre (tekniske) bevæggrunde. Det er bare mega frustrerende, at de er så lukkede mht. deres kommunikation og den del forstår jeg ikke.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Mar 2 '21
Sider: «« « ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... » »»