Gustavsfar: Nej, men vi burde alle tage ud Middelfart der bruges meget i ferieperioden og så holde i kø og lade en time hver....
Og når andre så brokker sig over vi holder der så længe, så bare sige de skal takke Tesla...
---------ha ha..fantastisk ide :-)
Ja det er faktisk en god ide! - det vil helt sikkert give noget medieomtale.
Jeg er måske - indrømmet - naiv. Men jeg tror nu faktisk at Tesla har indført de nuværende begrænsninger at gode og valide tekniske årsager.
Det ærgrer mig blot, at Tesla ikke udviser en større åbenhed omkring dette og sikre at deres kunder med de berørte batteripakker kompenseres på den ene eller den anden måde. Sagsanlægget er vores eneste reelle mulighed for 'dialog' med Tesla, og det kunne de gøre meget, meget bedre.
ARTIKEL OM DEN LÆNGERE LADETID KOMMER I POLITIKEN PÅ LØRDAG
Det er lykkedes styregruppe at få en aftale om en artikel i Politiken på lørdag der berører vores udfordringer med Tesla. Herunder det urimelige i at man nedgradere bilernes specifikationer i lang tid efter købet uden at spørge eller informere kunderne. Og formentlig af frygt for at batterierne ikke kan holde i hele garantiperioden eller at de bryder i brand. Både Forbrugerrådet og FDM har udtalelser i artiklen. Tesla har derimod ikke ville udtale sig.
Fint. Håber der måske er andre Model S ejere der læser den og tilslutter sig gruppen.
Godt arbejde og bestemt vigtigt at journalisten har fået både Forbrugerrådet og FDM til at udtale sig. Det giver en del mere tyngde at det ikke kun er utilfredse forkælede ejere, men at også forbrugerorganisationer mener der er noget som bør kigges efter i sømmene.
Håber I uddeler nogle af Ladegruppens flyere (Vedhæftet her igen). Jeg har selv uddelt 25 på SuC Køge og har fået vældig fin response. Folk vil virkelig gerne snakke om ladeproblematikken. Desværre har mange givet op overfor Tesla. En del er nye ejere af ældre biler og har derfor ikke prøvet den lovede ladetid. Nogle få der sjældent lader på SuC, synes ikke det er så vigtig, hvor hurtigt den lader. Når jeg så fortæller at det kommer til at gå ud over brugtvognsprisen, bliver de mere interesseret.
Nogle få der sjældent lader på SuC, synes ikke det er så vigtig, hvor hurtigt den lader.
Jeg synes egentlig også at ladehastigheden er sekundær i denne sag, det vigtige og helt centrale som alle bør være interesseret i er; hvad en bilfabrikant kan ændre og begrænse uden forklaring, dokumentation og samtykke efter at bilen er solgt. Ladehastigheden er kun ét eksempel på dette, omend et let forståeligt og dokumenterbart eksempel.
Ja der kan komme mange "sjove" situationer i fremtiden, hvis ikke der bliver sat en klar streg i sandet over for Tesla og andre.
Stop nu jer selv, det er ikke kun principielt; Det er også principielt.
Værdiforringelsen og værditabet er meget, meget reelt. Og det bliver svært at få en bare nogenlunde pris for sin bil, hvis man ellers taler om bare nogenlunde informerede købere: 'Er der ikke noget med at den der model S oplader meget, meget langsomt?'
Værdiforringelsen og værditabet er meget, meget reelt. Og det bliver svært at få en bare nogenlunde pris for sin bil, hvis man ellers taler om bare nogenlunde informerede købere: 'Er der ikke noget med at den der model S oplader meget, meget langsomt?'
Ja, men det er konsekvensen den handling der er sket, det er ikke kernen i sagen. Det er det man kan søge erstatning for, men det er det principelle i hvorvidt en producent må ændre/forringe ting efter salget for at beskytte sig selv mod garantisager eller af andre årsager, det er det som kan bruges af lovgivere og forbruger organisationer til at beskytte forbrugerne endnu bedre. Og det har en meget større betydning, da det stadig kan blive resultatet selv i den utænkelige situation at vi ikke vinder en erstatningssag.
Jeg tænker, at vi om ikke andet må have EU og Margrethe Vestager på banen. Hun har jo kørt en lignende sag mod Apple og deres snyd med iPhone 6, som de nedsatte processorhastigheden på uden at informere ejerne, så den ikke brugte så meget batteri.