Loading...
dk

Lader din model S også langsomt - så bliv en del af gruppesøgsmålet mod Tesla | Tesla Forum

P85DK
P85DK Jun 15 '20

Stelnummeret kan du finde via nummerpladen, så du behøver ikke være tæt på bilen og du kan finde ud af mange informationer om folk hvis du bruger tid på det, men der er ingen grund til at gøre arbejdet lettere for dem der ønsker informationerne. Men hver sin smag ...

Bianco
Bianco Jun 15 '20
Citat fra kapsel... telefonnummer og mail kan man for de fleste typisk google sig lidt til - hvorfor skulle det fjernes fra et forum? Er oprigtigt nysgerrig :-)

For at undgå at et automatiseret script kan læse det og tilføje det til listen over aktive email addresser som det kan betale sig at sende spam / nigeria breve til. 

MOS
MOS Jul 2 '20
Citat fra KimT

https://www.latimes.com/business/story/2020-07-01/federal-safety-officials-probe-tesla-battery-cooling-system

Har det noget at gøre med sagen om, at batteriet lader langsomt? Eller er det to forskellige ting? 

KimT
KimT Jul 2 '20

FDM har i telefon d. 28/2 fået oplyst "......skyldes denne varmeudvikling, at kølerørene i bilens højvoltsbatteri ikke giver tilstrækkelig køling. Dette skulle være lavet om til Model 3 og de nye batteripakker til Model S, hvorfor der ikke er sket en neddrosling (af ladehastighed) af Model 3’ernes ydeevne eller i de nye batteripakker til Model S."

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jul 2 '20
Ledsager
Ledsager Jul 2 '20

Tesla DK har senere benægtet overfor FDM at der var problemer med varmeudvikling (brænd) i batterierne. Rigtigt at batteriernes kølingsystem er blevet ændret.

P85DK
P85DK Jul 2 '20
Quote from MOS
Citat fra KimT

https://www.latimes.com/business/story/2020-07-01/federal-safety-officials-probe-tesla-battery-cooling-system

Har det noget at gøre med sagen om, at batteriet lader langsomt? Eller er det to forskellige ting? 

Lavere ladehastighed giver lavere varmeudvikling, så det vil da være nærliggende at drage den konklusion at en fejlkonstruktion i kølesystemet (måske kombineret med andre ting) er den primære årsag til at Tesla har neddroslet ladehastigheden på de batterier med den pågældende fejlkonstruktion i kølesystemet.

Om det kan løse simpelt (sikker ikke) eller om det kræver et helt nyt batteri er så spørgsmålet.  

Gustavsfar
Gustavsfar Jul 2 '20
Det er vel nok nærmere kølesystemet der er problemet. Fik jo ny batteripakke for nogle måneder siden og det har intet løst. Man burde jo mene at hvis det var pakken den var gal med så ville de have byttet den til en mere holdbar af slagsen rent kølemæssigt....?
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jul 2 '20
P85DK
P85DK Jul 2 '20

Det er en del af kølesystemet som er inde i batteripakken som sikkert er problemet, hvis det bare var en fordeler udenfor pakken, så var det jo lynhurtigt skiftet.

Men når Tesla har været bevidste om det siden 2012 og undladt at skifte designet så må det jo være fordi det ikke bare lige er til at skifte.

Men under alle omstændigheder så er det uanstændigt at fortsætte med et design som man ved er skidt og haft den viden siden 2012.

KimT
KimT Jul 2 '20

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/4803324/ - så kom Jason på banen igen

Ledsager
Ledsager Jul 6 '20

Kølervæske - brændende eller ej - Det lader til at alle - undtaget Tesla - er enige om at nedsættelsen af ladehastigheden til 80% er et faktum. Så kan årsagen egentlig være ligegyldig. Forklaringen er derimod indlysende: Som opstartsvirksomhed havde Tesla ikke mulighed for at ændre tingene og havde brug for at opnå produktionsmål og cashflow.

Nu står vi så med titusindvis af før 2016 Teslaer, som har alvorlige - og måske livsfarlige - problemer. Og er ulideligt lang tid om at lade.

Vi må have EU på banen, så det ikke bare bliver et US anliggende.

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Jul 6 '20
Kiefer
Kiefer Jul 6 '20

KimT: Som jeg læser det, argumenterer Jason for at, selve kølevæsken i sig selv ikke er specielt brandbar, men det er jo ikke ensbetydende med, at et dårligt designet kølesystem ikke køler alle områder, og disse områder så måske overopheder med brand til følge.

Kiefer
Kiefer Aug 16 '20

Vi har i dag fået en mail fra Tesla hvor de efterspørger dokumentation for hvornår vi sidst har kørt 1-2 timer i træk og hvornår vi sidst har været på en SuC, og hvis vi ikke gør det inden 30 dage vil de lukke sagen.

Jeg har en tur til København de næste par dage, så det passer nok meget godt med at finde til Køge eller Slagelse på hjemturen.

webercarbmann
webercarbmann Aug 16 '20

Jeg har også fået mailen. Jeg har et problem med den seneste opdatering til min TMS.  Jeg kan ikke hente den ned da jeg ikke kan få bilen til at connecte til wifi. Jeg tænker at det er vigtigt at blien er opdateret for at de vil tage fata om opladning for gore varer.  Har andre af jer haft samme problem?  Jeg har prøvet at genstarte MCU.  Det hjalp ikke.  Vh Peter

Gustavsfar
Gustavsfar Aug 16 '20
Jeg har ikke modtaget den omtalte mail.
Kiefer
Kiefer Aug 16 '20

Ja jeg oplever også en gang imellem at den ikke vil connecte til WiFi, også selv om så placerer routeren 2 meter foran bilen...

Jeg tænker jeg sætter noget logning på næste gang problemet opstår, så jeg har en reel idé om hvad det er der foregår.

Jeg kan på AP'et se at bilen forbinder, får en ip-adresse og derefter taber forbindelsen igen. Men hvorfor den gør det er jeg ikke helt sikker på endnu.

Jeg kan se, at sætter man en LTE WiFi dongle i bilen, til WiFi, så vil MCU'en overhovedet ikke forbinde til noget som helst WiFi uanset om man vælger dongle eller andet AP... 

Eftersom de to USB stik i midterkonsollen går direkte ind i MCU'en, så forsøger den at lave noget kommunikation med donglen. Hvis jeg skifter USB kablet ud med et hvor data forbindelserne er klippede, så det kun er +-5V i kablet er der ikke nogen problemer.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Aug 16 '20
HemligNemlig
HemligNemlig Aug 17 '20

Ang. brev fra Tesla, er det kun dem fra styregruppen der modtager disse?

Jeg har intet modtaget ej heller det sidste der var tale om Tesla havde sendt ud.

Det virker mere som om de prøver at vinde tid, de kan da selv logge ind på samtlige biler og se de data.
De data vi sendte i forbindelse med den 0-100% opladning har de jo valgt at ignorere totalt og ikke give individuel kommentare på. Så dem der havde +5min fik samme svar som dem der ligger +20min og mener de skrev at man max havde +5min extra med den nye fw.
Så de forholder sig jo slet ikke til det data vi leverer som de selv efterspørger, så det er da virkelig frækt at sige de lukker sagen hvis vi ikke svarer dem. Det er jo dem der ikke svarer os.

Måske styregruppen kan svare på eller bede Tesla svare på hvorfor kun nogle får disse mails fra os da alle vores data jo skulle være sendt til dem og ikke kun styregruppens, korrekt?

P85DK
P85DK Aug 17 '20

Mail heller ikke modtaget her

KimT
KimT Aug 17 '20

Jeg fik også et - selvom jeg allerede d. 30/5 havde sendt data på baggrund af FDM.

PeterE
PeterE Aug 17 '20

Det gode råd fra FDM, efter at FDMs dialog med Tesla desværre også var nyttesløs, er vel at vi hver især skal igennem Ankenævnet for Biler. I en fart.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»