Loading...
dk

Lader din model S også langsomt - så bliv en del af gruppesøgsmålet mod Tesla | Tesla Forum

jramskov
jramskov Jun 22 '21

Endnu en artikel, denne gang i Ingeniøren og der henvises direkte hertil forum i artiklen: https://ing.dk/artikel/batteriet-blev-forringet-danske-tesla-ejere-laegger-sag-an-247975

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Jun 22 '21
Ledsager
Ledsager Jun 23 '21

De seneste artikler hos FDM, Ingeniøren og Finans.dk har givet mange nye tilmeldinger til gruppesøgsmålet. Vi er nu snart oppe på 300 deltagere og flere kommer til hver dag.

Kiefer
Kiefer Jun 23 '21

Super læsning, og kæmpe respekt herfra, for det stykke arbejde styregruppen lægger!

/MArtin

heinzemann
heinzemann Jun 23 '21

Jeg er tilmeldt nu. Det der primaert gjorde udfaldet for mig var, at bilens vaerdi formentlig er faldet, da det er et kendt issue med bilerne fra dengang. At det saa ogsaa er super irriterende at skulle vente op mod dobbelt saa laenge ved SC'erne er for mig sekundaert, da jeg ikke bruger dem specielt ofte.

Men det bliver spaendende at foelge.

Naar vi (forhaabentlig) kommer dertil, maa Tesla gerne betale mig i BTC til dagskurs +5% ;)

/Henrik

jramskov
jramskov Jun 23 '21

@Ledsager Wow! Fedt at høre der er så mange med!

P85DK
P85DK Jun 23 '21

@Ledsager - stærkt arbejde af hele teamet!

PeterE
PeterE Jun 23 '21

Ja, det er fantastisk godt gået - og I må i styregruppen endelig sige til hvad vi andre kan gøre. 

NOELON
NOELON Jun 24 '21

Enig, super godt gået!! Kan kun håbe at dette både give støtte til at Tesla konfronteres i andre lande og at det giver mere fokus på hvad producenter kan gøre ved produkter efter salg.

KimT
KimT Jun 24 '21
Quote from KimT
Quote from Ledsager

Hvor mon FDM skriver det siden det er citeret i Finans? Hvis nogen af jer er medlem af FDM kan I måske tjekke om det har stået i Motor. 

Det har ikke stået i den trykte udgave af Motor, men det kan jo være det kommer med i næste udgave nu når de har lavet en artikel om det - fedt det bliver EFTER tilmeldingsfristen.... 

Har lige fået det nyeste nummer med posten. Her er artiklen heller ikke trykt

KLA
KLA Jun 24 '21

Nogen der ved hvorfor 90kWh batteriet ikke er medtaget i gruppesøgsmålet ?
Jeg har selv oplevet nedgang i forbindelse med softwareopdatering fra tidligere 150 kW til nu 110 kW (med varmt batteri og 25% på batteriet).

PeterE
PeterE Jun 25 '21
Citat fra KimT
Quote from KimT
Quote from Ledsager

Hvor mon FDM skriver det siden det er citeret i Finans? Hvis nogen af jer er medlem af FDM kan I måske tjekke om det har stået i Motor. 

Det har ikke stået i den trykte udgave af Motor, men det kan jo være det kommer med i næste udgave nu når de har lavet en artikel om det - fedt det bliver EFTER tilmeldingsfristen.... 

Har lige fået det nyeste nummer med posten. Her er artiklen heller ikke trykt

FDM har et princip om ikke at sagsbehandle igennem pressen/MOTOR.  

Og inden I nu fortæller mig jeres personlige holdinger til det princip, så er jeg bare budbringer. 

Ledsager
Ledsager Jun 25 '21

90 batteriernes ladetid har der været skrevet om det flere gange på denne tråd.

Batteriet er af en anden type end 70 og 85 og da det er et 85 batteri vi har testet før og efter de famøse updates i 2019, har vi (styregruppen) ikke målinger der kan vise, at en evt. øget ladetid på 90 batterierne skyldes en softwareændring. Der er dog mange 90 ejere, der gerne vil køre en sag, så vi kan kun opfordre jer til at gå sammen og få startet en sag lige som vi med 85 og 70 batterierne har gjort.

Ledsager
Ledsager Jun 30 '21

Model S med 60' batteri siges også at lade langsommere efter softwareopdateringerne i 2019. Er der nogen der har en ide om, hvor mange 60' der er solgt i DK? Synes jeg ser ganske få på i trafikken og på ladestationerne.

P85DK
P85DK Jun 30 '21

Der er ca. 44 stk registreret i Danmark, hvis de er registreret korrekt i systemet, så det er relativt begrænset.

Ledsager
Ledsager Jul 1 '21

Dejligt med så præcist et tal på Model S 60. Hvor har du fundet det?

P85DK
P85DK Jul 1 '21

Simpelt opslag på nrpla.de som trækker oplysningerne fra SKAT.

Ledsager
Ledsager Jul 1 '21

En skam at man ikke også kan få Skat til at udlevere kontaktoplysninger på alle ejere af Model S der er berørt af ladetidsforøgelsen og har 70 eller 85 batterier, så vi kan oplyse dem om søgsmålet.

HemligNemlig
HemligNemlig Jul 1 '21
@ledsager, det syntes jeg faktisk er ret betryggende du ikke kan!
Ledsager
Ledsager Jul 1 '21

Ja, egentlig @HemligNemlig. Men vi burde kunne få Skat til at sende en besked ud om søgsmålet, når nu fabrikanterne kan bruge samme register til at tilbagekalde og fejlmelde biler. Men det vil Skat ikke.

Ledsager
Ledsager Jul 1 '21

SÆRLIGT SØGSMÅL FOR MODEL S MED 90'er batterier

Vi har fået mange henvendelser omkring gruppesøgsmålet for 85 og 70 batterierne fra ejere af biler med 90 batterier. Styregruppen og advokaterne er enige om at holde tingene adskilte, da vi ikke har de samme målinger på 90 bilerne som på 85/70 bilerne, der har en anden batteritype.

Derfor anbefaler, vi at der blandt de ca. 600 ejere af biler med 90 batterier findes et par interesserede, der vil være spydspidser for søgsmålet. Styregruppen og advokaten hjælper gerne til eller man kan finde en anden advokat der har kendskab til gruppesøgsmål. Forarbejdet er allerede gjort i forbindelse med gruppesøgsmålet for 85/70.

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Jul 1 '21
Sider: «« « ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... » »»