Loading...
dk

Lader din model S også langsomt - så bliv en del af gruppesøgsmålet mod Tesla | Tesla Forum

P85DK
P85DK Jul 6 '21

@Johannelund - VW var ikke et civilt søgsmål, men diverse stater der skyndte sig at cache ind med bøder og så lige en lille kompensation til ejere, så endnu et eksempel fra din side som er komplet irrelevant, men tak for indsparket :-) Det er forresten tirsdag og det regner, har du et bud på hvilken indvirkning det har på sagen?

Hvis Tesla indrømmer at batterierne kan bryde i brænd ved bestemt brug, så vil de 100% blive pålagt en tilbagekaldelse, eller skulle betale erstatning for nedsatte præstationer (men vent, det er der vist nogen som allerede kører en sag på ...)

HemligNemlig
HemligNemlig Jul 6 '21
P85dk og så vil det være til alle ikke kun dem der lagde sag an.
P85DK
P85DK Jul 6 '21
Citat fra HemligNemlig P85dk og så vil det være til alle ikke kun dem der lagde sag an.

Korrekt, men det sker aldrig, Tesla har inden da indgået et meget dyrt forlig, alt vil være billigere end en tilbagekaldelse.

webercarbmann
webercarbmann Jul 7 '21
Quote from P85DK
Citat fra HemligNemlig P85dk og så vil det være til alle ikke kun dem der lagde sag an.

Korrekt, men det sker aldrig, Tesla har inden da indgået et meget dyrt forlig, alt vil være billigere end en tilbagekaldelse.

Yep - og jeg forstår ikke at de tør at vente så længe.  Det er nogle dyre renter denne sag kommer til at trække.  Fra 150 deltagere til "over 10%" = min. 500 deltagere på kort tid.  

TorbenS
TorbenS Jul 7 '21

@KLA, 150kW lyder af meget. Er du sikker på du husker rigtig?

Hvornår er din 90`er fra ?

Jeg har aldrig været over 114 kW i min 90D fra 2015

KLA
KLA Jul 8 '21
Citat fra TorbenS

@KLA, 150kW lyder af meget. Er du sikker på du husker rigtig?

Hvornår er din 90`er fra ?

Jeg har aldrig været over 114 kW i min 90D fra 2015

Hej Torben,
Min 90'er er fra Dec 2015.
Men du har nok ret. De 150 kW har nok bare været en våd drøm...

SteffenFabrin
SteffenFabrin Jul 8 '21
Så er deadline i morgen, 9. juli kl 16:00 for at melde sig til søgsmålet - og betale de i alt DKK 4.000 (eller 2.500 + 1.500). https://www.domstol.dk/...soegsmaal-tilmelding
SuneH
SuneH Jul 9 '21

Tror jeg tilmelder mig alligevel. Har skrevet til advokaten.

Ifølge min forsikring er retshjælp en del af Indboforsikringen. Der står eksplicit, at bl.a. motordrevne køretøjer IKKE er omfattet af indboforsikringen. Det er vel derfor man skal have en selvstændig forsikring af sin bil.

Men betyder det samtidig, at retshjælpen kun omfatter retsager i forbindelse med objekter, som er dækket af indboforsikringen? Og da denne sag jo drejer sig om et objekt, som IKKE er med i Indboforsikringen, nemlig en bil, så kunne man formode at retshjælpen ikke gjaldt her?

Det er præcis den slags fnidder jeg ikke gad...

P85DK
P85DK Jul 9 '21

Du har en generel retshjælp på din indbo og så har du en specifik retshjælp på din kasko forsikring. Så med mindre du ikke har en kasko, så har du retshjælp på bilen.

fmm1000
fmm1000 Jul 21 '21
Hvordan er man stillet i erstatningssagen, hvis man skifter forsikringsselskab. Ryger man så ud af søgsmålet, eller skal man kontakte advokaten og opgive nyt policenummer eller skal man ingenting gøre, fordi alt kørers automatisk.
P85DK
P85DK Jul 21 '21

Jeg vil gå ud fra at det foregår på følgende måde at det selskab du har på det tidspunkt du anmelder skaden (i denne sammenhæng behov for retshjælp) vil være det selskab der dækker skaden.

At du skifter selskab mens skaden er ved at blive estimeret og udbedret har ingen indflydelse på hvem der skal dække skaden, da det alene kan være dem som havde udstedt policen på det tidspunkt skaden anmeldes.

fmm1000
fmm1000 Jul 21 '21
Ringede til advokaten for at være helt sikker. Alt kører automatisk. Man skal ingenting gøre.
Kiefer
Kiefer Jul 24 '21

Jeg synes faktisk det bliver værre og værre med ladehastigheden.

Vi kørte i fredags fra Hinnerup til Købehavn i vores Model S, vi havde lovet vores piger at de skulle se en panda...

Ankommer til SuC slagelse med lige godt 25%, sætter stikket i og den går op på 111kw i sølle 12 sekunder, derefter gået den ned på 69kw og vi tager stikket ud ved 55kw da bilen har ladet til 50%, og kører til Køge i stedet for at holde og spilde tiden.

I Køge ser vi samme billede, den når dog aldrig op på 111kw, men stopper allerede ved 70kw....

Vi blev ret hurtigt enige om at turen til sydpå, det bliver når vi engang er tilbage på en Mercedes EQS eller E i løbet af det næste års tid.

Noget helt andet er, Frederiksberg Kommune vil åbenbart kun have man besøger ZOO i 3 timer. Der er nogle ladestandere ca. 100 meter fra parken, men man må kun lade i 3 timer ad gangen. Vi kunne dog konstatere at 3 timer er alt rigeligt til ZOO KBH. Vores yngste var flere gange ved at begynde og græde over at se hvor lidt plads dyrene har, de er vant til Givskud, Skandinavisk og Knuthenborg... Så de ville ret hurtigt ud igen.

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jul 24 '21
Johannelund
Johannelund Jul 24 '21
Tjaa kørte i går Skanderborg Padborg retur med 99% opladning hjemmefra 330 km i 85d fra 15, med 5% i rest. der er 190 fra Hinnerup til København zoo, dvs du behøver kun at lade 100 km, og det tager sku ikke lang tid. Men selvfølgelig er SUC da gratis for os med de gamle biler.
Forstår virkelig ikke at man gider spilde tid på unødvendige SUC opladninger, det er også næsten gratis at lade på CLEVER eller eon når man har betalt abb. Og det kan gøres om natten imens man sover
Kiefer
Kiefer Jul 24 '21

Øh, nej der er 310 km med mindre man har lyst til at betale 499,- hver vej for en færgebillet. Tidsmæssigt er det det samme. Eller det var det engang. Har nok taget den tur over +100 gange siden jeg fik Teslaen.

Om morgenen er det fint med færgen når jeg kører for arbejdet. Her er det med BroBizz og Blueclass.

Og når jeg ikke færgen er det nedom med stop i Slagelse.  Før i tiden var det same same tidsmæssigt, det er det så ikke længere.

Privat er den en anden snak. Her er det en besparelse på næsten 250 kroner hver vej at tage nedom, og man skal samtidig huske på det så tager endnu længere tid med at være fremme ved færgen så og så lang tid før og det skal passe med familien....

Vi spilder kun tid på unødvendige SuC opladninger fordi Tesla er nogle røvhuller der har gjort ladetiden langsommere. Før i tiden kunne vi sagtens køre Hinnerup > Flensborg og retur til Åbenrå og 20-25 minutters opladning inden turen gik helt tilbage til Hinnerup.

Det kan overhovedet ikke lade sig. gøre længere, nu hedder det 40-45 minutters opladning for at kunne komme hele vejen hjem til Hinnerup, med mindre vi stopper opladningen inden og vælger at stoppe en ekstra gang i Hedensted.

Men jeg kan godt se din argumentation, man skal altså have et Clever / EON abb, og derefter tage en overnatning ved destinationen og så køre hjem dagen efter. Den forstår jeg så slet ikke.........

Men det nytter så ikke noget på Frederiksberg, her må man kun lade i 3 timer ad gange, Så er vi jo ligevidt.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jul 24 '21
MartinPedersen
MartinPedersen Jul 24 '21
Næste gang børnene vil se en Panda, så kør dem til Fiat. Det kan godt være de bliver lidt skuffede og ikke kan se det sjove. Men i sparer en masse timer =)
Dec14
Dec14 Jul 25 '21
@ Kiefer Kan bekræfte din fornemmelse. Ladetiden er også yderligere forlænget på vores model S. Vi har jævnligt brug for superchargeren i Hedensted pga besøg sygebesøg langt fra hjemmet. Hvor vi inden den famøse opdatering kunne klare os med 30 minutter steg den til 50 minutter efter opdateringen- Nu er vi oppe på en hel time. Om vinteren er det endnu værre. Hvis jeg skulle optræde blot halvt så naivt som Johannelund skulle jeg enten 1: være på Teslas lønningsliste eller 2: Fået lovning på et nyt batteri efter 100 tåbelige indlæg på Teslaforum.
PeterE
PeterE Jul 27 '21
Solen skinner, og Vagn (aka Johannelund) er glad for sin bil og tillfreds med Teslas ageren. Mange af os andre er ok tilfredse med bilen, mindre tilfredse med de nye ladetider og slet ikke tilfredse med Teslas ageren. 

Kan vi ikke et øjeblik omfavne uenighederne og lade retten i Hillerød gøre deres? :)))
MOS
MOS Jul 27 '21
Næh, lad os da få afgjort sagen her på TeslaForum. Så slipper vi også for at vente på Hillerød, som ellers nok kunne trække lidt ud. ;->
Ehlers
Ehlers Jul 27 '21
Når det gælder om at tage bilen på sommerferie er jeg faktisk blevet positivt overrasket på vores tur til Gardasøen denne sommer. Efter en skrækkelig SUC-oplevelse på vinterferien i 2020, hvor vi blev mange timer forsinket pga. uendeligt langsom SUC og kun nåede færgen hjem fra Sverige fordi den var forsinket , havde jeg sat forventningerne lavt til sommerferien. Jeg kørte derfor afdæmpet og max 135 kmt hele vejen i optimalt vejr uden regn og ekstrem varme. Desuden en overnatning med destination charging. Resultatet var at bilen ved hver eneste pause var klar til at køre videre før familien med 3 børn var klar til at fortsætte. På anden dagen havde vi faktisk kun en enkelt opladning og 3 pauser på strækningen fra ca. Würzburg til vores destination i Limone.
Vi kører derfor gerne sydpå igen i bilen om sommeren, selvom oplevelsen ikke er den samme superbil med kæmpe energioverskud som før opdateringerne. 
Vi kører 70D fra 2015.
Sider: «« « ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... » »»