Du har fået et refurbished 85 kWh batteri fra 2014 i din bil
ASSY, HV BATTERY, S3BB, REMAN, MDLS (1088815-01-D)
Du har fået et refurbished 85 kWh batteri fra 2014 i din bil
ASSY, HV BATTERY, S3BB, REMAN, MDLS (1088815-01-D)
p85dk Lyder til du har styr på de batteri er…. Ved ik om 90 kw bat er begrænset men har vil ik være med i søgsmål… da han lader med fuld skrald på SC… 120-130 kw…
90 batterierne kan ikke være med i søgsmålet uanset årgang. Kun 70 og 85’ Model S fra 2012-2015, da det er samme batterityper.
Jeg er lige kommet hjem fra en tur/retur til Gøteborg. Her ladede jeg 3 steder. Varberg, Kungälv og Melby strand. Jeg kom ind med ca. 10-15%. På de første 2 var det som det plejer op op 105, men lynhurtigt ned på 90 og så videre nedad. Men på Melby strand holdt den sig over 100Kw i over 5 min. og ladningen gik meget hurtigere end forventet. På alle 3 var jeg alene på sættet. Andre der har prøver Melby strand? - tror det er en version 2, har i hvert fald både gammel og CCS stik. Varberg er version 3 med kun CCS.
@TBElvogn: Det må være Kenn du har snakket med - hørte at han fik et 90'er batteri.
TSLA: Nej ham kender jeg godt….han var meget aktiv herinde for 2-3 år siden… Vil du vide mere send en PM..
@P85DK: Jeg har set den tråd du referere til. Det virker som om der stadig er et stykke vej op til den hastighed bilen ladede med før den famøse opdatering. Og det er vel heller ikke tilfredsstillende at miste effekt/HK.
Jeg ved ikke om det er det samme batteri jeg læste om fra USA. Måske der kan findes mere om det på et af de amerikanske Tesla fora.
Ja, den topper jo lavere fordi det kun er 350V og ledningsnettet i bilen er jo ikke opgraderet til at trække flere ampere bare fordi der er kommet nyt batteri i :-)
Så hvis den før kunne lade med 350A på en supercharger, så ville max være 350A x 400V = 140 kW, så vil det med et 350V batteri være 350A x 350V = 122,5 kW
Jeg har lige været ude og teste Ludicrous+ sammen med en anden P85DL som har fået det nye 350V 90 kWh batteri i. Den trækker flere ampere end det gamle Ludicrous 400V batteri. Efter et par forsøg, så toppede den ud ved ca. 1625A, hvilket teoretisk er 1625A x 350V = 569 kW = 763 HK, så ikke langt fra Ludicrous som først frygtet.
Det er denne tråd du taler om med købt batteri til $14.000 for et nyt batteri i en 2012 Model S, betalt af kunden selv.
Som du kan se i hans invoice, så er det lige præcis B versionen af de 350V batterier jeg taler om. Det er 1014116-00-B. Det var i den anden bil vi testede i dag. Det har en Nominal Full Pack på 87,2 kWh. Tesla har så begrænset det til 79,6 kWh i hans bil, hvilket er helt til grin.
Jeg har lige været ude og teste Ludicrous+ sammen med en anden P85DL som har fået det nye 350V 90 kWh batteri i. Den trækker flere ampere end det gamle Ludicrous 400V batteri. Efter et par forsøg, så toppede den ud ved ca. 1625A, hvilket teoretisk er 1625A x 350V = 569 kW = 763 HK, så ikke langt fra Ludicrous som først frygtet.
Du skal lige huske, at spændingen falder ganske meget pga. indre modstand i batteriet, kabler m.m., så du kan nok langt fra regne med de fulde 350 V, når der trækkes 1625 A.
Ja det ved jeg godt, men det er jo også tilfældet ved de gamle 400V. Der er muligvis ikke så stort spændingsfald på de nye 350V batterier med nyeste kemi som der er i de 7 år gamle 400V.
Tak P85DK. Det var lige det link jeg manglede til vores sag om den af Tesla nedsatte ladehastighed. Og tak for dine om MOS gode kommentarer.
Vi må håbe at Model 3 og Y ejere ikke kommer i samme problemer som os med Model S, når der er gået en 3-4 år efter købet.
bla bla... håber i vinder den sag.
I var med til at sætte Tesla på verdenskortet og så får man den behandling.
De er bare for meget...
Hvad er jeg bare træt av dette. Ferierejser til syden aflyste, alternativt leje en diselbil.
Er det for sent at gå med i denne sag?
Ja, deadline var juni 2021. Desværre. Hvis der åbner et gruppesøgsmål mere, skal vi nok annoncere det.
Tak for besked. Jeg syntes ellers at i sidste sommer var nogenlunde OK. Men nu, i turen til Prag, blev det alt for meget mad og kaffe. Og det hjalp ikke at jeg ikke la mærke til, at nye ladere i Tjekkiet kun er med CCS i evtripplanner. Godt der er en buffer i batteriet.