Loading...
dk

Lader din model S/X også langsomt - så bliv en del af gruppesøgsmålet mod Tesla | Tesla Forum

MOS
MOS Jul 11

Men omvendt har Tesla ikke garanteret, at ladehastigheden ikke vil blive påvirket af alm. slid og ælde, f.eks. ved brug af SuC. Realistisk må man nok forvente, at batteriet gradvist taber en smule - både kapacitet og ladehastighed - i takt med at det bliver ældre. Men i denne sag er der jo netop ikke tale om et gradvist tab pga. alm. slid og ælde, men derimod et pludseligt opstået tab som følge af en softwareændring.

Andersen
Andersen Jul 11

Jeg lader helt generelt sjældent meget sjældent på Supercharger (måske en gang om md.) og min faldt også lige pludselig med en del korrespondence til/fra Tesla - har aldrig ladet til 100 pct. og lader 9 ud af 10 gange kun op til 80 pct. -  Tesla prøver hvis enhver udvej...   Medio juli er vel egentlig nu her, hvad er næste skridt/tidshorisont så ?

MOS
MOS Jul 11

Næste skridt er vel, at Tesla forsøger at forhale sagen endnu engang...

thomasbj
thomasbj Jul 12

Jeg er en af dem i gruppesøgsmålet og kan se at der tidligere er spurgt om man på skrift kan få Tesla's svar: "2019 firmware opdatering" "for at forlænge batteriets levetid". Det svar har jeg fået på skrift ovenikøbet med tilføjelsen "batteriet er i fin form af en årgang 2013". Brevet er naturligvis sendt videre til advokaten som også har delt med Norge ....

Nu står den så på en tur til Frankring. En tur som Teslamedarbejderne er instrueret om at fortælle: "tager den sammen tid blot med 1-2 ekstra ladestop fordi navigatoren er blevet bedre til at planlægge så der tages hensyn til batteriet ....". Hvilket naturligvis er noget vrøvl alene fordi 1-2 stop tager tid. Når vi dertil lægger at opladning fra 10% på en øde SuC tager ca60min for 200km så falder det jo helt fra hinanden. Nu tager vi turen med liggestol og gode bøger .... og dokumenterer naturligvis det hele :-) 

P85DK
P85DK Jul 12

Det er vel ikke numre, det er vel bare sådan den juridiske vej er, hvis de er uenige, så bliver de nødt til at stævne dem. Afgørelsen i forligsrådet kunne ikke ankes, så næste skridt er stævning. Og vi ved at de er uenige :-)

Johannelund
Johannelund Jul 12
Tjaa som jeg husker mødte Tesla ikke op til forligsretten og blev dømt de 130000 NOK i udeblivelsesdom, så selvfølgelig Anker Tesla en udblivelsesdom,og så starter sagen i de rigtige retsystem.
webercarbmann
webercarbmann Jul 17

Hvordan er det nu hvis man overvejer at sælge en bil der er med i gruppesøgsmålet.  

Hvis det ender med en erstatning (det tvivler jeg personligt på) så følger erstatningen vel den der er med i søgsmålet og ikke bilen? 

Hvis det ender med at Tesla udskifter en masse batterier eller kommer med et tilbud der er for godt til at sige nej til (modellen jeg mener der er den realistiske) så er det lidt dumt ikke længere at eje bilen? 

Overvejer at gå ned til en bil i en periode.  Vi har ikke samme transportbehov i det daglige, som vi havde da vi købte bil nr. 2.  

Vi har: 2015 TMS 70D 290K km    /   2019 TM3 LR 60K km   

Gustavsfar
Gustavsfar Jul 17

Kender ikke til det juridiske men har aftalt med køber at vi deler i porten minus mit indskud såfremt det bliver aktuelt.

Ice2EV
Ice2EV Jul 17

@WeberC Brugt priserne er voldsomt høje pt. Var ved at bytte vores ice til en 75D for 8 måneder siden. Det skulle jeg da have gjort. De står 70-100k højere end bytteprisen var dengang. Prisen på 75D rettet for vi smed ICE'n in i handelen var noget der lignede 370k. Kan ikke finden nogen D'ere under 479k idag, som der har gået under 150kkm. Desværre opstod der en midlertidig usikkerhed omkring økonomi, så vi undlod skiftet. 

Så måske du alligevel har scooret gevinsten forlods. Tænker der kommer et drastisk fald i brugtpriser, hvis der kommer normale tilstande igen.

Men prøv da @Gustavs løsning.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jul 18
P85DK
P85DK Jul 19

Der er kommet en ny revision af 90 kWh 350V batteriet, det er revision C (1014116-00-C). Umiddelbart kan jeg ikke finde nogle informationer på hvad der er forbedret fra revision B til C.

webercarbmann
webercarbmann Jul 28

Så er der nye dokumenter i sagen.  Teslas svarskrift er pinlig læsning! 

Kiefer
Kiefer Jul 28

Kigger jeg forkert, eller er de nye dokumenter ikke blot en opsummering af allerede udsendte dokumenter?

/Martin

Dec14
Dec14 Jul 28

@ Kiefer

Min opfattelse er den samme som din, intet nyt under solen.

Min fantasi rækker ikke til et bud på hvornår dette hurlumhej får en endelig afgørelse, men i modsætning til os andre har Tesla al den tid i hele verden, der skal til.

Vores Tesla har opført sig eksemplarisk, har fejlet mindre end andre nye biler og alt i alt, indtil Tesla ødelagde ladehastigheden, været den bedste bil  vi nogensinde har haft. Men Teslas tilgang til kundeservice og hele den lurvede måde man har opført sig på i denne ladesag, gør at vi ikke køber Tesla igen. Derimod informerer vi grundigt nye elbilskunder om Teslas opførsel - så kan eventuelle købere på et oplyst grundlag selv tage stilling til om de tør forsøge sig !

KimT
KimT Jul 28

Under meddelelser er der en fil der er 3 dage gammel der hedder noget med log, hvor de vil komme med opsummeringer

Sider: «« « ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52