Loading...
dk

Lader din model S også langsomt - så bliv en del af gruppesøgsmålet mod Tesla | Tesla Forum

fmm1000
fmm1000 Sep 9 '22

Den ligger i min bil nu og er klar til installering. Er på vej op gennem Europa, men konen tør ikke installere før vi er hjemme

fmm1000
fmm1000 Sep 10 '22

Nå. Havde en alvorlig samtale med konen. Nu lader jeg med ny software. Ingen forbedring. Ved 32 pct lader jeg med 70 kw. V2 

Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Sep 10 '22
fmm1000
fmm1000 Sep 10 '22

Lader på V3 nu med en gammel 85D og nyeste software. 
Plejer at ligge på 105 (soc+kw). Nu ligger jeg på 110, så måske en marginal forbedring. Nå nu nede på 108. 

fmm1000
fmm1000 Sep 10 '22

Øv. Ved 50 pct lader jeg med 52 kw. Så absolut ingen forbedring. 

RobertJ
RobertJ Sep 12 '22

@ fmm1000 - Du er nok ankommet hjemme, men check om din passager side 'louver' åbner.
Det er den sorte klap der sidder bag de forchromede ribbe under forlygten.

Da jeg ladede i sommervarmen var min gamle 85er sulten efter noget køleluft.
Forcerede den åben med en lille ting fra bagagerummet der passer ind mellem chrom ribbene.

Fik et udmærket boost på ladeeffekten i den øvre ende af kurven. Op mod 128-130kW ved <10%.
Man kan så overveje om det er udgiften værd at få den fikset. Mener den står i 2-2.500kr at få skiftet.

fmm1000
fmm1000 Sep 12 '22

Hele min front er under en måned gammel, så det burde funke perfekt.

Kiefer
Kiefer Sep 17 '22

Nå, nu synes Tesla heller ikke selv at deres SuC er hurtiglader længere på en ældre Model S.

Havde 4 opladninger, 2 i Randers og 2 i Haverslev i går. Den første i Randers var blot for lige at kunne nå videre til Haverslev, så ladede ikke ret lang tid. Men ifølge Tesla App'en så har jeg ladet 6% på det der hedder andet :)

Ladede med 44KW i Randers:

Og som man kan se i min App har jeg så ladet 6% på "andet"...

Og nej, bilen havde ikke stået med strøm på inden eller efter kørsel.

PeterE
PeterE Oct 10 '22
116 kW i Kolding netop nu, ikke en verdensrekord - og gad vide om ladehastigheden ikke falder om lidt. Den startede kortvarigt på 130 kW.

Her er til gengæld lidt ensomt :)

MOS
MOS Oct 10 '22

@PeterE

Det ligner da ikke din Model S, der er afbilledet i appen?

PeterE
PeterE Oct 10 '22
Citat fra MOS

@PeterE

Det ligner da ikke din Model S, der er afbilledet i appen?

Hov, godt set - havde jeg ikke selv set (!) - det er godt nok min egen bil og app og alting, men det ligner da en Model Y??? Vildt nok :) 

Og ja, lade-lykken var kortvarig.

cth
cth Oct 10 '22

130 kw til start er da meget godt af sådan en gammel slæde :-)

Var du ikke ramt af dend er lade begrænsning som mange andre?

MOS
MOS Oct 10 '22

Jeg har flere gange oplevet en peak på max. 128 kW, men man skal komme ind med 0% SoC og med brandvarmt batteri. Det er kun en kortvarig peak og så falder ladeeffekten hurtigt med 10-20 kW i løbet af ganske få sekunder.

Jeg har en Model S 85D, der er charge gated.

PeterE
PeterE Oct 10 '22
Citat fra cth

130 kw til start er da meget godt af sådan en gammel slæde :-)

Var du ikke ramt af dend er lade begrænsning som mange andre?

Jo, den er 100% stadigvæk ramt af charge gate - og ladehastigheden falder som Mark nævner. Ligenu lader jeg med 63 kW på varme batterier og som den eneste på et par standard. 

Og bilen i app’en er nu sig selv igen :))

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Oct 10 '22
Ledsager
Ledsager Oct 29 '22

Sidste nyt om “Ladegate”. Første retsmøde er d. 4. November. En tilsvarende retsag er startet i Spanien, hvor deres advokater har bedt om en kopi af vores sag og materiale. Spændende om de kan læse dansk.

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 11 '22

Er der noget nyt om udfaldet af første retsmøde?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 11 '22
Ledsager
Ledsager Nov 12 '22

Har du kigget i Dropboxen? Der skulle gerne ligge info fra advokaten. Ellers kommer det en af dagene.

Som jeg har forstået det, bliver der nu udpeget fagpersoner til syn og skøn.

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 12 '22

Har kigget. Tjekker igen i næste uge, tak.

PeterE
PeterE Nov 17 '22

Så er der nyt i dropbox, og nu skal sagsøger i december foreslå syn- og skønsmænd (2 stk), og dem skal sagsøgte så acceptere eller afvise i januar. Gad vide om sagen tager en drejning når garantien efter næste sommer begynder at udløbe for de fleste af bilerne... Bare en tanke :)

HemligNemlig
HemligNemlig Nov 17 '22
PeterE, det tænker jeg personligt. Så vil de sige fint vi lukker op igen, slipper for straf og så får de pengene ind igen når batteriet går ned når garantien udløber.
Ledsager
Ledsager Nov 19 '22

Der er også nu biler fra 13 og 14 hvis garanti udløber eller er udløbet. De har ikke fået deres gamle ladetid tilbage. Uanset det bliver syn og skøn foretaget i starten af 2023, så uanset eventuelle udsættelser af selve sagen eller anker, er det det der kommer til at gælde.

Sider: «« « ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 »