Den ligger i min bil nu og er klar til installering. Er på vej op gennem Europa, men konen tør ikke installere før vi er hjemme
Den ligger i min bil nu og er klar til installering. Er på vej op gennem Europa, men konen tør ikke installere før vi er hjemme
Nå. Havde en alvorlig samtale med konen. Nu lader jeg med ny software. Ingen forbedring. Ved 32 pct lader jeg med 70 kw. V2
Lader på V3 nu med en gammel 85D og nyeste software.
Plejer at ligge på 105 (soc+kw). Nu ligger jeg på 110, så måske en marginal forbedring. Nå nu nede på 108.
@ fmm1000 - Du er nok ankommet hjemme, men check om din passager side 'louver' åbner.
Det er den sorte klap der sidder bag de forchromede ribbe under forlygten.
Da jeg ladede i sommervarmen var min gamle 85er sulten efter noget køleluft.
Forcerede den åben med en lille ting fra bagagerummet der passer ind mellem chrom ribbene.
Fik et udmærket boost på ladeeffekten i den øvre ende af kurven. Op mod 128-130kW ved <10%.
Man kan så overveje om det er udgiften værd at få den fikset. Mener den står i 2-2.500kr at få skiftet.
Nå, nu synes Tesla heller ikke selv at deres SuC er hurtiglader længere på en ældre Model S.
Havde 4 opladninger, 2 i Randers og 2 i Haverslev i går. Den første i Randers var blot for lige at kunne nå videre til Haverslev, så ladede ikke ret lang tid. Men ifølge Tesla App'en så har jeg ladet 6% på det der hedder andet :)
Ladede med 44KW i Randers:

Og som man kan se i min App har jeg så ladet 6% på "andet"...

Og nej, bilen havde ikke stået med strøm på inden eller efter kørsel.
130 kw til start er da meget godt af sådan en gammel slæde :-)
Var du ikke ramt af dend er lade begrænsning som mange andre?
Jeg har flere gange oplevet en peak på max. 128 kW, men man skal komme ind med 0% SoC og med brandvarmt batteri. Det er kun en kortvarig peak og så falder ladeeffekten hurtigt med 10-20 kW i løbet af ganske få sekunder.
Jeg har en Model S 85D, der er charge gated.
Jo, den er 100% stadigvæk ramt af charge gate - og ladehastigheden falder som Mark nævner. Ligenu lader jeg med 63 kW på varme batterier og som den eneste på et par standard.130 kw til start er da meget godt af sådan en gammel slæde :-)
Var du ikke ramt af dend er lade begrænsning som mange andre?
Sidste nyt om “Ladegate”. Første retsmøde er d. 4. November. En tilsvarende retsag er startet i Spanien, hvor deres advokater har bedt om en kopi af vores sag og materiale. Spændende om de kan læse dansk.
Er der noget nyt om udfaldet af første retsmøde?
Har du kigget i Dropboxen? Der skulle gerne ligge info fra advokaten. Ellers kommer det en af dagene.
Som jeg har forstået det, bliver der nu udpeget fagpersoner til syn og skøn.
Så er der nyt i dropbox, og nu skal sagsøger i december foreslå syn- og skønsmænd (2 stk), og dem skal sagsøgte så acceptere eller afvise i januar. Gad vide om sagen tager en drejning når garantien efter næste sommer begynder at udløbe for de fleste af bilerne... Bare en tanke :)
Der er også nu biler fra 13 og 14 hvis garanti udløber eller er udløbet. De har ikke fået deres gamle ladetid tilbage. Uanset det bliver syn og skøn foretaget i starten af 2023, så uanset eventuelle udsættelser af selve sagen eller anker, er det det der kommer til at gælde.