Jeg vil nu alligevel mene at du kan sælge bilen alligevel. Søgsmålet er imellem dig og Tesla, ikke din bil.
Problemet er måske, at Steens bil formentlig skal bruges som bevismateriale ifm. test af ladehastigheden. Hvis Steen sælger bilen, så er det ikke givet, at køberen vil samarbejde om at lade bilen blive testet. Der er naturligvis andre biler i søgsmålet, som har samme, langsomme ladehastighed, men hvis parterne skal blive enige om at udføre testen på en anden bil, så har Tesla endnu en kæp, de kan stikke i hjulet for at forsinke sagen yderligere.
Du er et godt menneske Mark :) Jeg vil nu altså tro at Tesla snart har nået max på forhalingskontoen...
Det er en principel sag for Tesla, de er stadig ikke kommet ud over trin 1 på en trappe med mange mange trin.
Lad os (optimistisk) gætte på at det tager 2 år mere før der er en første retsafgørelse som Tesla taber, så vil de utvivlsomt anke sagen og så kører den måske 3 år mere. Da en eventuel erstatning er af enmarkant størrelse, så kan der muligvis være en ny appelmulighed derefter. Lad os antage at Tesla taber alt med et brag, så begynder kampen med at få dem til at punge ud.
Lad os sige at Tesla har held til at vise at hvert batteri/bil er unikt, så derfor skal hver bil kører en seperat sag ... der er mange muligheder endnu.
Jeg er enig i at Ledsager bør kunne skifte forsikringsselskab midt i sagen, da 'skaden' er sket, anmeldt og accepteret af hans forsikringsselskab. Jeg tror ikke han kan sælge bilen, da den er en del af sagen