Loading...
dk

EON "all-inclusive" inkluderer ikke UFC stationerne | Tesla Forum

PeterE
PeterE May 1 '20
Citat fra Ice2EV

Hvorfor er det lige at EU betaler tilskud til etablering i Norge? De er da kun et eller andet løst medlem.

10 mill EUR er jo også en slags penge. Når man endda tager i betragtning at placeringen eks i Haverslev virker sådan lidt ups.

Hvorfor ikke give tilskud til Norge, og derved sikre et ,mere sammenhængende Europa for elbilister? Jeg hylder det 100%. Og når det er sagt, så er 10 mEUR jo en symbolsk dråbe i havet. Gad vide hvor store tilskud EU direkte og indirekte giver til bilfabrikkerne... 

MOS
MOS May 1 '20

Der er vel noget principielt i at give tilskud til lande, der ikke er medlem af EU og derfor heller ikke bidrager med nogen medlemskroner til fælleskassen. Skal vi så også give tilskud til Albanien, Tyrkiet og Rusland? Hvor stopper det?

gd61
gd61 May 1 '20

@MOS - prøv at kigge her:

https://neitileu.no/aktuelt/dette-betaler-norge-til-eu-gjennom-eos

Det er fra EU modstander bevægelsen i Norge, men beløbet er lidt større end 10 mill ;-)

MOS
MOS May 1 '20

Indrømmet, jeg har ikke styr på EUs økonomi og de forskellige kasser. Men er EØS-midler beregnet til opsætning af ladestandere i Norge? Eller er det sammenblanding af forskellige kasser? Måske nogle med lidt mere indsigt i disse spørgsmål kan forklare nærmere?

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 1 '20
PeterE
PeterE May 1 '20
Citat fra MOS

Indrømmet, jeg har ikke styr på EUs økonomi og de forskellige kasser. Men er EØS-midler beregnet til opsætning af ladestandere i Norge? Eller er det sammenblanding af forskellige kasser? Måske nogle med lidt mere indsigt i disse spørgsmål kan forklare nærmere?

Netop min pointe Mark, jeg har har ikke væg-til-væg styr på EUs økonomi. Og derfor bakker jeg op om alt det fremmer elbilisme i Europa, og håber at dem der har styr på kasserne bruger pengene med bare lidt fornuft. 

PeterE
PeterE May 11 '20
Så besluttede EON sig for at pisse deres all-incl kunder af. Ærgerligt, men dejligt med en klar udmelding: 

PeterE
PeterE May 11 '20

Lynhurtig opladning

Vi investerer hele tiden i at udvide ladenetværket, så I får bedre rækkevidde på jeres elbiler. Lynladere er vejen frem. Du kan nemlig lade med op til 175 kW på vores lynladere – det svarer til op til 200 km ekstra på mellem 10 og 20 minutter. Lynladerne er sat op i samarbejde med Clever på strategiske knudepunkter ved motorvejene rundt omkring i Danmark, så det bliver nemmere for jer at køre på kryds og tværs af landet.

Her kan du lynlade: Fredericia, Halsskov, Haverslev, Knudshoved og Karlslunde nord og syd

I EON Drive appen finder du lynladerne ved at filtrere på CCS og CHAdeMO – så kommer de frem sammen med hurtigladerne. Der står ’Lynlader’ i overskriften, og ud for ladepunkterne står der 175 kW.

Den gratis testperiode er snart slut

Frem til 1. juni 2020 lader du gratis på lynladerne. Derefter stopper den gratis testperiode, og så koster opladning på lynlader 5,55 kr. pr. kWh inkl. moms - uanset hvilket E.ON-abonnement du har. Hurtigladere (50 kW) og byladestandere (11 kW) indgår fortsat i dit abonnement.

Hvilke elbiler kan lade op en lynlader?

Alle elbiler kan i princippet lade op på en lynlader, men det er kun biler, der kan lade med over 50 kW, der får hurtigere opladning på en lynlader. Det er altid ladekapaciteten på din elbils batteri, der afgør, hvor hurtigt du kan lade. Hvis din elbil ikke kan modtage over 50 kW, så får du ligeså hurtig opladning på hurtigladerne, som indgår i dit abonnement.

Find flere svar her: www.eon.dk/lynladere

Vi er klar til at hjælpe

jramskov
jramskov May 11 '20

Er det en mail du har modtaget? Jeg har nemlig ikke modtaget noget endnu.

Jeg kan egentligt godt leve med at betale lidt for at lade på UFC laderne men 5,55kr/kWh alt for meget. Prisen for all inclusive kunder bør max være omkring 2kr/kWh.

PeterE
PeterE May 11 '20
Ja, jeg modtog den her til morgen. Jeg kan leve med mange ting, så er det bare ikke all-incl længere men a-lot-included - måske fint nok, men lidt en hån overfor de kunder der virkelig skulle bruge det til noget, og som havde tillid til EONs udsagn om at all-incl abonnenter også ville inkludere alle fremtidige EON ladestationer. Det blev lidt tom snak.
griffel
griffel May 11 '20

Enig, jramskov, selvom jeg mener det burde indgå.

Og timingen er da også god, lige op til sommerferien i Danmark...

Jeg har sendt en mail til dem angående dette, og de har bl.a. lige svaret mig i dag:

"Vi ser selvfølgelig på hvad andre operatører gør på vores "produkthylde", og lytter til både vores nuværende og kommende kunder. Jeg vil tage dine gode pointer med videre - jeg ved, at vores produktfolk er meget glade for disse tilbagemeldinger"

PeterE
PeterE May 11 '20
Citat fra griffel

Enig, jramskov, selvom jeg mener det burde indgå.

Og timingen er da også god, lige op til sommerferien i Danmark...

Jeg har sendt en mail til dem angående dette, og de har bl.a. lige svaret mig i dag:

"Vi ser selvfølgelig på hvad andre operatører gør på vores "produkthylde", og lytter til både vores nuværende og kommende kunder. Jeg vil tage dine gode pointer med videre - jeg ved, at vores produktfolk er meget glade for disse tilbagemeldinger"

Jeg skrev for et par uger siden, og fik samme svar - dejligt at de lytter, trist de ikke handler på det. Jeg ville skifte til Clever uden at blinke hvis jeg ikke var låst fast til EON i skifteomkostninger - og det ved de jo :)
jramskov
jramskov May 11 '20
Citat fra PeterE Ja, jeg modtog den her til morgen. Jeg kan leve med mange ting, så er det bare ikke all-incl længere men a-lot-included - måske fint nok, men lidt en hån overfor de kunder der virkelig skulle bruge det til noget, og som havde tillid til EONs udsagn om at all-incl abonnenter også ville inkludere alle fremtidige EON ladestationer. Det blev lidt tom snak.

Så modtog jeg også mailen. Den skulle lige et par runder rundt om jorden før den ramte mig :P

Teknisk set er der ikke ændret på deres all-inclusive da UFC laderne drives af et andet selskab. De burde dog allerede have ændret navnet på deres abonnement da de indførte en kWh begrænsning.

Generelt synes jeg det optimale er at man betaler efter forbrug, men det skal selvfølgelig være en fair pris. 5,55kr/kWh er langt fra en fair pris.

MOS
MOS May 11 '20
Citat fra jramskov

Jeg kan egentligt godt leve med at betale lidt for at lade på UFC laderne men 5,55kr/kWh alt for meget. Prisen for all inclusive kunder bør max være omkring 2kr/kWh.

Jeg kan ikke se, hvordan man kan retfærdiggøre så meget som en bøjet 50-øre i ekstra betaling, så længe det hedder "All Inclusive". Så bør alt være inkluderet, herunder forbrug over 750 kWh/mnd. samt lynladere.

Jeg synes også, 5,55 kr./kWh er for højt. Men så længe der ikke er nogen reel konkurrence, kan de jo gøre det. Jeg synes så bare, de skal være ærlige og lade være med at kalde det "All Inclusive". De kunne måske omdøbe det til noget a la "Something Inclusive - The Remainder Is Expensive". Men det lyder naturligvis ikke helt så fedt...

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 11 '20
jramskov
jramskov May 11 '20

@MOS: Helt enig i at de forlængst burde have ændret navn på deres abonnement. Teknisk set ændrer dette dog ikke noget. Som EON kunde har man fortsat fuld adgang til alle EON's ladere da disse lynladere ejes af et andet firma. Hvis "Powered By" firmaet opkræver 5,55kr/kWh fra samarbejdspartnere/kunder, som @Deacon har påpeget på Facebook, kan det hurtigt blive en dårlig forretning for EON og Clever. Uanset hvad EON's nuværende prissætning tåbelig for de betyder helt sikkert at de fleste potentielle kunder fravælger dem.

Ice2EV
Ice2EV May 11 '20

Hej.

Jeg har modtaget samme mail.

Har dertil været så fræk at spørge dem om de virkelig mener sig berettiget til at tage så høj en takst i forhold til eks Tesla, når de endda har fået et ikke ubetydeligt EU tilskud for at opsætte disse ladere, hvilket Tesla eks. ikke har modtaget.

Dertil har jeg meddelt, at jeg ikke forventer, at deltage i den del af deres forretning til de priser.

jonsiii
jonsiii May 11 '20

Vi mangler lige et ordentlig hug i elafgiften, så forsvinder grundlaget for ladebokse på abonnement også. Eneste grund til at de kan tillade sig at tage 800 kr. pr. måned, er at du bliver flået 1,115 kr/kWh i afgift. Clever giver 2,09 kr/kWh i refusion og det kan de tillade sig at gøre, da de kan putte de 1,11 kr/kWh i lommen. Clever har derfor kun en udgift på 0,98 kr/kWh.

Clever tjener altså penge hvis du er under 820 kWh (799/0,98), og du sparer penge hvis du bruger mere end 382 kWh (799/2,09). Dejligt spænd, fra ca. 20000 til 45000 km årlig kørsel, hvor alle er glade.

Det spænd forsvinder helt hvis afgiften forsvinder eller bliver reduceret mærkbart. Det giver herefter ingen mening for hverken kunde eller leverandør med flatrate strøm, og så skal der altså kæmpes lidt om folks forbrug af kWh'er på farten. Det er der ingen grund til nu, hvor kunderne er stavnsbundet til deres leverandør af hjemmeoplader.

Vildgut
Vildgut May 11 '20
Havde jeg vist dette havde jeg valgt clever og ikke eon da jeg skulle vælge abonnement tilbage i december.... Nogen der ved hvad clever tager for hurtigladerne hvis man bruger deres brik og har firmaaftale? Er det så dyrere end de 2kr/kWh jeg skal give i dag? 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut May 11 '20
MOS
MOS May 11 '20

@jonsiii

+1

Skarpt formuleret!

TFR
TFR May 12 '20
Citat fra Vildgut Havde jeg vist dette havde jeg valgt clever og ikke eon da jeg skulle vælge abonnement tilbage i december.... Nogen der ved hvad clever tager for hurtigladerne hvis man bruger deres brik og har firmaaftale? Er det så dyrere end de 2kr/kWh jeg skal give i dag? 
Jeg betaler 675 kr/mnd for en privataftale, hvilket ikke inkluderer en ladeboks hjemme. Jeg har ubegrænset ladning på alle Clevers ladestandere inkl. hurtigladerne (endnu).

Vildgut
Vildgut May 12 '20
Citat fra TFR
Citat fra Vildgut Havde jeg vist dette havde jeg valgt clever og ikke eon da jeg skulle vælge abonnement tilbage i december.... Nogen der ved hvad clever tager for hurtigladerne hvis man bruger deres brik og har firmaaftale? Er det så dyrere end de 2kr/kWh jeg skal give i dag? 
Jeg betaler 675 kr/mnd for en privataftale, hvilket ikke inkluderer en ladeboks hjemme. Jeg har ubegrænset ladning på alle Clevers ladestandere inkl. hurtigladerne (endnu).

Jeg har betalt knap 9k for at have ladestation hjemme også. Giver en 719 per MD mener jeg. Men har så også en clever aftale gennem job hvor jeg kan lade til 2kr per kWh når jeg er på kontoret eller ude.... Tænker næsten den pris så må gælde for lyn lader også. Har dog endnu ikke haft brug for det.
Sider: « 1 2 3 4 5 »