Loading...
dk

EON "all-inclusive" inkluderer ikke UFC stationerne | Tesla Forum

bskaarup
bskaarup May 12 '20
Citat fra Vildgut Tænker næsten den pris så må gælde for lyn lader også. Har dog endnu ikke haft brug for det. 

https://clever.dk/formularer/clever-key/

Produktet giver ikke adgang til følgende:

• Opladning på andre netværk end Clevers eget offentlige net (dvs. ikke adgang til roaming)
  • Opladning på oplader med en kapacitet over 50 kW
  • Opladning på Clever-ladebokse, hvor der ikke er påført en identifikationsfunktion (RFID-kort læser)

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup May 12 '20
Vildgut
Vildgut May 12 '20
Citat fra bskaarup
Citat fra Vildgut Tænker næsten den pris så må gælde for lyn lader også. Har dog endnu ikke haft brug for det. 

• Opladning på andre netværk end Clevers eget offentlige net (dvs. ikke adgang til roaming)
  • Opladning på Clever-ladebokse, hvor der ikke er påført en identifikationsfunktion (RFID-kort læser)

Suk... Men så må jeg nøjes med Teslas ladere hvis jeg en sjælden gang skulle få brug for det :D har endnu ikke brugt hurtigladning... 
MOS
MOS May 12 '20
Citat fra bskaarup

Det havde jeg ikke set i første omgang. Jeg synes, det virker ret bedragerisk, når Clever præsenterer produktet på et skærmbillede, hvor det ser ud som, det er det hele. Og hvis man så er opmærksom og kigger godt efter, så opdager man, at man kan scrolle et stykke ned. Og der står så alt det, der ikke følger med. Det burde nævnes oppe for oven sammen med det andet tekst! 

PL
PL May 13 '20

Jeg spurgte eksplicit inden vi blev kunde hos Eon om deres nye UFC-stationer bygget sammen med Clever ville være en del af deres All Inclusive Home.

Svaret var:

"Alle E.ON kunder kan tilgå de nye UFC-stationer. Vi arbejder på at integrere UFC som en del af vores All-inclusive abonnementer - ligesom med vores 50kW hurtigladere."

Det synes jeg ikke hænger særlig godt sammen med deres udmelding i mandags, så jeg må høre hos dem hvad de tænker om det.

Forummets indlæg er redigeret af PL May 13 '20
MOS
MOS May 13 '20
Citat fra PL

"Alle E.ON kunder kan tilgå de nye UFC-stationer. Vi arbejder på at integrere UFC som en del af vores All-inclusive abonnementer - ligesom med vores 50kW hurtigladere."

Rent bogstaveligt har de jo nok ret. Alle E.ON kunder kan tilgå de nye UFC-stationer, omend det er med ekstra betaling.

Det kan også være, at de har arbejdet på at integrere dem som en del af deres All-inclusive abonnementer. Men bare fordi de har arbejdet på det, er det jo ikke sikkert, at de er færdige med det, eller at det nogen sinde vil lykkes dem.

Her har de strengt taget ikke lovet mere, end de kan holde, men jeg forstår godt, hvis du føler dig snydt. For de fleste vil nok få det indtryk, at brug af UFC-stationerne vil være med i abonnementet, så man ikke skal betale ekstra.

Jeg er spændt på at høre, hvad E.ON svarer på din henvendelse. Jeg vil da håbe, de ændrer mening og faktisk inkluderer brugen af UFC-stationerne i abonnementet, ligesom hos Clever. Det vil være det mest rimelige at gøre.

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 13 '20
PL
PL May 13 '20

Enig, når man læser svaret bogstaveligt i dag, kan jeg godt se, hvad du mener. De kan også have henvist til, at de dengang var gratis for alle, herunder E.ON-kunder.

På den anden side tror jeg de fleste, herunder undertegnede, ville få indtryk af, at UFC var på vej ind i abonnementet, som du også skriver.

jonsiii
jonsiii May 13 '20

Ahh første firmarelaterede køretur siden 10. marts. =) Godt nok kun fra Fredericia til Taulov, men lidt har også ret. ;) Skulle lige i Aldi på vejen hjem, og kunne da lige se om der var kunder i UFC'en ved Fredericia:

Fuldstændig tomt kl 14:30. Der plejer ellers altid at være et par biler under opladning, men nu var der kun et par knægte, der sad og hørte musik. Det er også et dejligt sted. ;)

voigt1
voigt1 May 13 '20
Citat fra jonsiii

Ahh første firmarelaterede køretur siden 10. marts. =) Godt nok kun fra Fredericia til Taulov, men lidt har også ret. ;) Skulle lige i Aldi på vejen hjem, og kunne da lige se om der var kunder i UFC'en ved Fredericia:

Fuldstændig tomt kl 14:30. Der plejer ellers altid at være et par biler under opladning, men nu var der kun et par knægte, der sad og hørte musik. Det er også et dejligt sted. ;)

----------------------------------------------------------------
For et par dage siden virkede de 2 til venstre ikke - nogen siger de ikke har gjort det i længere tid.
Danbra56
Danbra56 May 14 '20

Den der er til venstre i højre side virker ikke for to dage siden. Hvor mange kw får i ud af den på et varmt batteri? 

jramskov
jramskov May 14 '20

Ja, det er nok mere interessant at se status om nogle måneder. Lige nu kører folk vel ikke så meget.

jonsiii
jonsiii May 14 '20

Der var skam masser af folk for bare et par uger siden. De 2 gange jeg har været forbi siden prisstigningen, har der ikke været en eneste.

Folk har også klaget på Plugsurfing over defekte ladere. Den 8. maj er der endda en bruger, der kun kan få én ud af 4 til at virke.

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii May 14 '20
jramskov
jramskov May 14 '20

Ja, der har/er vist en del problemer med Fredericia lokationen, desværre.

Det er så 100% lige meget for os med EON abonnement nu...

PL
PL May 14 '20

Den 9. maj virkede CCS også kun på 1 ud af 4, og vi holdt fem biler i kø.

Prisstigningen er jo først fra d. 1/6, så det burde jo ikke have nogen effekt endnu.

Ice2EV
Ice2EV May 14 '20

Svar fra EON, da jeg spurgte ligesom i #62

Vi har prissat opladning på lynladerne ud fra de omkostninger, der er forbundet med at drive disse, derfor er prisen på lynladerne fastsat til 5,55 kr. pr kWh.

For at pumpe så meget strøm så hurtigt igennem et system kræver mange ampere, afkøling af kabler og ekstra sikkerhedsforanstaltninger. Derfor er vi nødt til at tage penge for denne type opladning.

Unqoute

Varm luft.

Hvis man ønsker at få finansieret en investering, så kræver det nogen kunder. Tænker de bliver klogere om nogle måneder.

Det er jo alt andet lige kun model 3, e-tron, Taycan og måske EQC der kan udnytte de 175 kW pt. Resten vel i bedste fald kun nappe 110, de fleste noget under 100.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV May 14 '20
jramskov
jramskov May 14 '20

Man må gå ud fra at en betydelig del af deres kunder er Tesla ejere - de vil fremover altid fravælge UFC laderne og det tjener de da ingen penge på.

Danbra56
Danbra56 May 14 '20

Jeg ladede der i går, den gav kun 137 kw med 11% tilbage og et varmt batteri. Hvor mange kw får i ud af den i Fredericia ?

Ice2EV
Ice2EV May 14 '20

Jeg fik også "kun 137" med en LR3D på Haverslev for en måned siden. Nappede så også kun 100 km, til at komme hjem. Svarende til den tid det tog at sluge en softice med salty caramel fra McD.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV May 14 '20
Danbra56
Danbra56 May 14 '20

Det sidste halve år har jeg ikke på noget tidspunkt fået tid tilnærmelsesvis det er den kan lade med heller ikke på Teslas Ladestandere sidste gang ved Løsning/Hedensted startede  med 137 kw men gik herefter (3 min) hurtigt ned på 60 kW Med optimalt batteri og alene i rækken sådan har det været mange gange dog med en ladehastighed på omkring 100 kw. Er der nogen der oplever det samme?.

Bianco
Bianco May 14 '20

Testede lige EONs 175 Kw lader på Karslunde rasteplads.

Varmt batteri m 29pct gav 67 kW. Det er nok desværre ikke ladestanderens fejl...

HJJ
HJJ May 15 '20
Har prøvet det samme, det er bilen, desværre !
Sider: « 1 2 3 4 5 »