Jeg kan ikke forklare det, men der er noget med at bla. Teslaer ikke kan hive mere end omkring 150kW fra UFC ladestationerne.
Jeg kan ikke forklare det, men der er noget med at bla. Teslaer ikke kan hive mere end omkring 150kW fra UFC ladestationerne.
Hvis du ikke får mere end 67kW ved 29%, uanset om det er koldt eller varmt batteri, så er det sandsynligvis en fejl på standeren. Jeg oplever at der ofte er fejl på UFC standerne. Det gælder både Karlslunde V, Karlslunde Ø, Halsskov, Knudshoved, Fredericia. Nørager har jeg kun prøvet 2 gange og den virkede fint begge gange. Jeg plejer at skifte stander indtil jeg finder en som leverer som normalt, og ringer til Clever support og rapporterer fejlen. Enten kan standeren slet ikke starte, eller også leverer den bare alt for lidt. Det sidste er den hyppigste fejl. Karlslunde (og Nørager) har 2 standere så det er bare at håbe en af dem virker og den anden ikke er optaget. På Halsskov, Knudshoved, Fredericia (Knudshoved og Fredericia er værst) er der 4 standere og du kan godt opleve at skulle prøve flere før du finder en som virker ordentligt.
Der er vist forskellige typer standere på de enkelte sites. Karlslunde har konsekvent leveret lavere end de øvrige, men jeg tror dog heller ikke jeg har ankommet til Karlslunde med varmt batteri (ærgeligt for sammenligningens skyld)
Her er 2 ladekurver med TM3 Dual Motor. Den med høj effekt (kl 08.43) er fra Nørager med varmt batteri efter ca 1½ times motorvejskørsel. Den med lavere effekt (kl 09.04) er Karslunde med semi-koldt batteri.
@Bianco @HJJ
Det fremgår ikke, hvilken bil I lader med. Hvis det er en Model S med 70 eller 85 kWh batteri, så er det højst sandsynligt, at I er ramt af generelt nedsat ladehastighed. Ladehastigheden vil være begrænset uanset om det er på Tesla SuC eller andre hurtigladere.
Glemte at der også er andre end model 3
Der er også kun ca 4000 TMS/TMX ud på vejene - og ganske få af den klassiske Roadster. Gad vide hvornår der faktisk er flest TM3'ere.