Jeg var ude at køre i den d. 24. efter det var blevet aflyst i første omgang. Der var 6 forhandler der ikke havde fået demo biler til d. 21, derfor var der ingen forhandler der måtte tilbyde turer i bilen.....(vores Kona stod jo også 1 måned hos forhandleren og ventede på at bilen blev officielt lanceret før de måtte udlevere den, så sådan er Hyundai åbenbart).
Folk stod i kø for en prøvetur, så jeg fik ikke tid til at kikke nærmere på frunk/trunk og bagsæde
Det var modellen med 225HK og lyst interiør. Den kørte godt, og baghjulstræk er klart en forbedring ift. Kona'en som har forhjulstræk. Infotainment m.m. ligner i stor stil Kona'en - jeg savnede faktisk et par punkter hvor man i Kona'en kan se aktuel fordeling mellem forbrug (El, AirCon, Motor osv), og så fatter jeg ikke hvorfor de har gemt knappen til sædevarme væk i en menu på skærmen, nu når der er fysiske knapper til resten af varmesystemet. Grunden til at jeg ledte efter den var at det var lyse perforerede lædersæder (vegan), så jeg troede der var kølede sæder, men det er de åbenbart gået væk fra - det kunne man få til Kona'en.
Konen havde ikke tid til at tage med, men da vi så en på motorvejen ved Odense var hendes kommentar at den godt nok var firkantet, men vi skal helt klart have en højere bil når S'en skal skiftes for konen døjer med ryggen. Så lav højde, og hård affjedring er ikke en god kombi for hende.
I Silkeborg var der allerede bestil 22, og det tal er nok blevet større siden jeg var ude at prøve, så leveringstiden er nok efterhånden lang.