Jeg har heller ikke meget tilovers for de tudefjæs, der brokker sig over, at priserne på elbiler nu falder. Alle bør være glade for, at man nu kan få en elbil til færre penge. Dem, der lige har købt til en højere pris, kan også glæde sig over, at de kan købe en ny til en lavere pris; der går måske bare lidt længere tid, hvis de vil beholde deres nuværende bil i noget tid.
Til alle dem, der kræver kompensation pga. prisnedsættelserne, så vil jeg bare sige: Jeg har for noget tid siden købt Tesla aktier. Nu er aktiekursen faldet. Skal jeg så ikke også have kompensation?
Kald du mig bare Tudefjæs, men jeg købte en M3 sidste år, og en mere i år.
Det er faktisk ret mange penge for en alm. familie, der bare gerne vil have en Tesla, og så kvittere de men et tab på tæt på 180,000kr, sådan over en nat. Tak for Lort.
Ja fint med et prisfald og bla bla, men det viser også at de er piv ligeglade med deres kunder, (aka MS ladetider)
Tudefjæs er nok et hårdt ord og jeg har da forståelse for det "tab".
Men det er jo ikke nogle penge som din lille familie mangler, da i jo satte dem af til bilerne da i købte.
2 x M3 på 2 år så har man også en ok økonomi generelt.
Som der jo nævnes andre steder, så er jeres gensalgsværdi faldet, men det er køb af en ny bil jo også.
Så medmindre i er tvunget til at sælge en af dem af andre årsager (mistet job, skilsmisse og hvad ved jeg), så taber i jo ikke noget.
Sådan er det også med huspriser... de er faldet, men det er de andre jo også. Bytteprisen som mæglere kalder det.
Det er aldrig sjovt at have betalt meget for noget i går, når det så i dag kan købes meget billigere.
Vi er nogen stykker der har beskrevet det med aktier.
Der er sikkert også nogen herinde der har købt fast ejendom sidste år, som nu står med et "tab".