Loading...
dk

Kæmpe prisfald ! | Tesla Forum

mbk
mbk Jan 24 '23

@Nikola

Tænker de nye fald er beregnet på 2023 priser, hvor priserne lige var steget grundet nye højere registreringsafgift. Tilbage i 2019 da LR kom på markedet kostede den 465.000, faldte så kortvarigt til ca. 440.000 uden AP, så priserne går lidt op og ned, mon ikke også de ryger op igen senere, hvis ikke af andre årsager så bliver registreringsafgiften hævet lidt hvert år.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 24 '23
cth
cth Jan 24 '23

faldet er som jeg forstår det ud fra nogle meget høje priser....

Dog har de vist været en anelse højere i midt 2022..

De gik lidt ned slut 2022.

Bare hvad jeg hørte på JP bilradio.

jramskov
jramskov Jan 25 '23

Prisen på en TMY i Tyskland starter nu ved €41.370, det er 308k kr - den starter ved 375k kr i DK: https://twitter.com/teslawelt/status/1617886412527009792?s=20&t=o999LZB1wPW__1BSlYUVqA

Men så vidt jeg ved er reglerne ændret så de skal køre i 12 måneder før de må sælges nu?

Ice2EV
Ice2EV Jan 25 '23

Hvis du går på Tesla tyskland, så er ny prisen 47.470 for en TMY RWD.

og 10k Euro mere for LR.

Så hvis du lægger 6000 euro oveni, så er det 352k, forskellen til 375 er vel nærmest 19% vs 25% moms.

Arpe
Arpe Jan 25 '23

De påstår stadig at det kun er 6 måneder her:
https://www.elbiil.dk/elbiler/import-af-elbil

Jeg har ikke kunnet finde noget om hvor de 12 måneder skulle komme fra.... 

cth
cth Jan 25 '23

12 måneder er vist når du er forhandler. Private har vist stadig 6 mdr.

Kilde afsnit 167 i JP bilradio

Vil det sige næsten 70.000 i rabat hvis man kender en i Tyskland der kan holde den 6 mdr.?

Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 25 '23
jramskov
jramskov Jan 25 '23
Citat fra Ice2EV

Hvis du går på Tesla tyskland, så er ny prisen 47.470 for en TMY RWD.

og 10k Euro mere for LR.

Så hvis du lægger 6000 euro oveni, så er det 352k, forskellen til 375 er vel nærmest 19% vs 25% moms.

Måske er Tesla Tyskland sitet ikke opdateret endnu?

Jeg forstår ikke hvorfor du vil lægge 6000 euro oveni prisen?

Ice2EV
Ice2EV Jan 25 '23
Citat fra jramskov

Måske er Tesla Tyskland sitet ikke opdateret endnu?

Jeg forstår ikke hvorfor du vil lægge 6000 euro oveni prisen?

Fordi forskellen på 41k i dit skriv og til Tesla.de's hjemmeside er 6 k  

Arpe
Arpe Jan 25 '23

Når du kikker på Teslas hjemmeside i Tyskland så ser det ud til at prisen allerede er inkl. tilskuddet. 
Som du kan se på billede 2 så står der er prisen er inkl. miljøbonus. 

Så umiddelbart kan du bare tage de tal Tesla oplyser og omregne til DKK. Der kommer ikke mere tilskud vil jeg mene?

Hov, anden forskel! I Danmark er anhængertræk indkluderet. Det er den ikke i Tyskland ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Arpe Jan 25 '23
Nikola
Nikola Jan 25 '23

Hvis vi skal sammenligne æbler med æbler, så koster en MY RWD med træk 47,2k € = 354

De 354k er dog kun medregnet den første del af miljøbonus (2250,-), som producenten giver i nedslag ved køb. Den sidste del af bonus udbetales fra myndighederne efter 6 mdr ejerskab. Har ikke helt styr på 2023 takster for den del, så er i tvivl om det er 2250/4500 yderligere?

Men når man indregner omkostninger til hjemtagning fra DE er der næppe den gyldne forretning i at hente biler syd for grænsen længere

cth
cth Jan 25 '23

Nej så hellere købe en lettere brugt MY herhjemme.

Men jeg tror de skal et nyk længere ned fra hvor de er nu.

Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 25 '23
Arpe
Arpe Jan 25 '23

Har fundet denne artikel fra BAFA, men 2023 skøjter de elegant hen over:
https://www.bafa.de/..._antrag_stellen.html

12 måneder er hvis bilen bliver leaset, 6 måneder ved køb. Kunne godt lyde til at Nikola har ret i at statens tilskud som man får efter 6/12 måneder ikke fremgår på Teslas hjemmeside og derfor kan fratrækkes prisen. Om tilskuddet er 2250 eller 4500 EUR tør jeg ikke gætte på...

jramskov
jramskov Jan 25 '23

Måske JP Biler podcast vil berøre det emne i næste udsendelse...

Nikola
Nikola Jan 27 '23

Endnu en tur i karrusellen? E. Musk hinter om stigende priser... 

Forummets indlæg er redigeret af Nikola Jan 27 '23
P85DK
P85DK Jan 28 '23

Den udmelding skubber nok også mere til salget end hvis han havde sagt det modsatte :-) Man kan ikke beskylde Elon for at være bange for at nudge

Ice2EV
Ice2EV Jan 28 '23

Brugtvognsforhandlerne har forstået budskabet. Der er ikke mange bassøre, at spare på en 6-14 måneder brugt Y på bilbasen. Faktisk er der en del der er dyrere end en ny direkte fra Tesla.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 28 '23
Vildgut
Vildgut Jan 28 '23
Hævede de ikke prisen med lige præcis det der for at brugerne ikke customizerer bilerne for meget ved bestilling da de så ryger over threshold for at få tilskud fra staten?

Det gør det nemmere for tesla at sælge ensartede biler = mere profit og højere produktion. 
PeterE
PeterE Jan 28 '23
Strategien er vist helt klar:
- bilerne sælges til (tæt på) cost pris 
- pengene skal tjenes på software og ladeinfrastrukturen
Og på den måde kan konkurrenterne på ingen måde følge med ned, deres cost på bilerne er vist en udfordring.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »