Loading...
dk

Version 6.1 | Tesla Forum

TorbenJ
TorbenJ Jan 13 '15

Var lige forbi Tesla i Århus her til eftermiddag, Rasmus viste mig en MS 60 som havde version 6.1. En ting der åbenbart ikke er almindeligt kendt er at den (foruden de andre nye features) også har auto op/ned-blænding - lækker detalje - kan ikke vente - har det ikke lige været jul?

kajakaj
kajakaj Jan 13 '15

Har godt set featuren med automatisk op og nedblænding. Er dog usikker på om der kræves hardware for at jeg får glæde af den. Min er fra marts 2014. Nogen der ved om vi alle får glæde af det?

Hansen
Hansen Jan 13 '15
Automatisk op og nedblænding kræver nok kamera fremad, desværre. Egentlig det eneste jeg kommer til at savne med min fra maj 2014.
TorbenJ
TorbenJ Jan 13 '15

Der skal jo være en sensor som "ser" modkørende, hvis det er forward looking camera de bruger, hmmm kajakaj så kniber det nok. Men jeg spurgte ikke.

stormer
stormer Jan 13 '15
Nick Howe fortæller i "News from the frunk" nr. 18 om de ting fra 6.1 som ikke kræver autopilot hw:
http://youtu.be/KO-yAwt5wCw

I nr. 19 fortæller han om de ting, der kræver ny hw:
http://youtu.be/TB3LhqbgAOc
kajakaj
kajakaj Jan 15 '15

Automatisk åbning af garageport! Da jeg kom ud for at læsse bilen med grej til i morgen stod porten åben. Er aldrig sket før at den er gået op af sig selv og jeg har ingen aftaler i kalenderen i dag, der skulle gøre at bilen tror den skal ud. Måske bare en høflig påmindelse fra Teslaen at vi bruge den for lidt for tiden. Der var for øvrigt melding på skærmen om ny opdatering, som jeg har sat i gang. Kan det have været årsagen? Er der andre der har oplevet at garagen pludselig står åben?

MrCoffee
MrCoffee Jan 15 '15

hej kajakaj  det gjorde min ogsaa

kajakaj
kajakaj Jan 15 '15

@MrCoffee: Underligt, men tak for svar. Så er det ikke min husinstallation der er noget galt med. Må huske at slå strømmen fra til porten når vi tager på ferie uden bil, så det ikke sker utilsigtet.

Hookmaker
Hookmaker Jan 15 '15

Kaj, pas på: - din bil vil en dag selv være kørt til enkebal i LangaaHallen....;-)

kajakaj
kajakaj Jan 15 '15

Enkebal - Hun bliver luftet en gang om ugen, men unge damer vil jo gerne tit i byen

TorbenJ
TorbenJ Jan 20 '15

Så blev det også (h)jul her :) Fik 6.1 her til morgen, opdateringen tog 2 timer fra jeg sagde "ja tak" - release 2.2.113. Var lige ved at miste troen på det da begge skærme stadig var kulsorte efter 1 1/2 time, men nu skal den prøves :)

Lauer
Lauer Jan 20 '15

Fik den også her til morgen, det tog estimeret 1 time og 40 minutter. Præcist 1 time og 40 minutter bootede den op igen og så var 6.1 på (release 2.2.113).

Har kun prøvet den nye funktion med hjælpe streger på bakkameraet og det virker super godt og let. Men skal snart ud og prøve de sidste ting, det bliver så spændende at få lidt mere ud af det hardware.

Lauer
Lauer Jan 20 '15

Har nu fundet ud af at TACC og Auto High beam ikke er aktivt, det skal man give ekstra 500$ for, selv om man har det nødvendige hardware. Nogle får dog de 500$ tilbage de har givet for Parkeringssensorer, så det går lige op.

Nogle som har betalt de 500$ eller refunderet de 500$ for parkeringssensorerne?

http://my.teslamotors.com/da_DK/forum/forums/61-features-not-fully-enabled-lateseptember-2014-deliveries

Nommensen
Nommensen Jan 20 '15
Jeg havde bestilt parkeringssensorer så det blev en nul løsning for mig - jeg synes bestemt disse to features er pengene værd
Lauer
Lauer Jan 20 '15

Nommensen, har du fået 6.1 og TACC aktivt? Hvis ja, hvad har du så gjort for at få det aktiveret?

TorbenJ
TorbenJ Jan 20 '15

Hmm ingen TACC hos mig heller, og ingen auto op/ned blænding ;( Ringede til Tesla og spurgte hvorfor. De fortalte at min bil skal forbi et service-center og ha en superviceret opdatering for at får de to ting. Men de snakkede ikke om merpris. Lidt træls når man bor i Århus - og servicenter i Århus ser ud til at skride hen i Marts ;(. Lige de to opdateringer jeg så mest frem til - øv. @Lauer, prøv at ringe til dem og hør, jeg formoder du har tech-pakke?

Maho
Maho Jan 20 '15
Nommesen, jeg bestilte med med p sonsor, men lagde mærke til at de havde krediteret mig dem på fakturaen..... Hvad med dig? Fik du krediteret? (Er jo nysgerrig efter om jeg så skal betale for TACC mv. ..)
Kristian70k
Kristian70k Jan 20 '15

da jeg fik lavet min bestilling om, fik jeg den nye tech pakke med dertilhørende tågelygter og park sensore :) og en kredit på 4000 kr.. :) det var lige til at klare.. (brugte så 18.000 kr. på ekstra dæk og fælge, man er vel en spenderkarl) :))

TorbenJ
TorbenJ Jan 20 '15

Hæ - snakkede lige med Tesla igen. Indtil i morges var det beslutningen at vi skulle betale ca 3800 (eller noget) for opdateringen, men den beslutning blevændret i morges. De har lige lavet den første opdateringer derude i dag. 

Kristian70k
Kristian70k Jan 20 '15

he he øv :)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 »