Loading...
dk

Avg. Wh/km Challenge 2016/2017! | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Jan 11 '16

Ja, der mangler så vist bare en funktion på autopiloten der hedder "Mest mulige økonomiske kørsel så jeg kan vinde konkurrencer" :-)

Uden den vil jeg nok aldrig være i nærheden af at vinde en øko-kørsel konkurrence...

Maho: Husk nu på, en Tesla er ren win/win, for de røde er det en bil der signalerer grøn omstilling, og for de sorte/blå er det en bil der signalerer vi vil have en omlægning af bilafgifter...

/Martin

KS
KS Jan 11 '16

Kiefer: +1

Jeg har heller aldrig chancen af mulighed for at vinde, så jeg deltager ikk..

lysmanden
lysmanden Jan 11 '16

jeg er med på øko kørsel også, men desværre skal jeg under kniven i næste uge og det betyder 6-8 uger på sofaen så så snart jeg er klar så melder jeg mig til hvis det er muligt.

Ken. de billeder fra Norge. WoDu siger lige til hvis i tager afsted igen i år ik?

SQLCPH
SQLCPH Jan 12 '16
Godmorgen og igang med øko ;-)
Lannister
Lannister Jan 12 '16

Super! En Søren mere på listen. :-)

Og jo, vi skal selvfølgelig ha' en konkurence for højeste forbrug! Præmien i 1. kvartal er en gang hele kaffebønner sponsoreret af MrCoffee, tak for det - så kom frisk og nulstil jeres tæller! Tænker at dem som går efter højeste forbrug ikke går ind under præmiepuljerne for vin og derfor heller ikke skal betale 30 kr.

Jeg opdateret regelsættet.

 

MrCoffee
MrCoffee Jan 12 '16
Im in, selvom jeg nok skal lade bønnerne gå til nummer 2 strømsluger efter jeg selv (blink blink)
gronkjaer
gronkjaer Jan 12 '16

 

Jeg er med på strømsluger vognen..

Og MrCoffee, du får kam til dit hår... :-)

Forummets indlæg er redigeret af gronkjaer Jan 12 '16
Maho
Maho Jan 12 '16

Det er dæleme i orden. Jeg er på max holdet - forbered jer på hård kamp :-)

Foto vedhæftet 

Chris
Chris Jan 12 '16
I'm in. Billedet er fra i går. Omend den forestående skiferie og dermed tur frem og tilbage til Italien giver nok ikke store muligheder for lavt forbrug :-k). Sidste gang tog turen til Østrig næsten 18t så denne gang skal der være fokus på tid fremfor forbrug.
Forummets indlæg er redigeret af Chris Jan 12 '16
MrCoffee
MrCoffee Jan 13 '16
Handsken er samlet op :) dæktrykket er sat lavt, 30 grader i bilen, tagbagage monteret, bilen læsset med ligegyldige tunge ting og al kørsel under 140 på motorvej i al slags vejr er uacceptabelt, forvarmning er for tøsedrenge på disse breddegrader, ruter køres kun hvis Dmi lover garanti for modvind :)
SuneH
SuneH Jan 13 '16

MrCoffee: +1

Du glemte at skrive "Der køres KUN korte ture. Alt over 20 km er bandlyst!"

Forummets indlæg er redigeret af SuneH Jan 13 '16
dRxL
dRxL Jan 13 '16

Øv, min kæreste kører som et svin* når hun har bilen, så jeg kan ikke være med :-/.

*Det passer ikke helt at hun kører dårligt eller voldsomt, hun dyrker bare ikke Tesla'en på samme måde som jeg gør. For hende er det bare en (lækker) bil ;)

Forummets indlæg er redigeret af dRxL Jan 13 '16
SuneH
SuneH Jan 13 '16

@dRxL: Du skal ikke udskifte bilen! Men måske du skulle overveje at udskifte... (indsæt selv den uundgåelige konklusion)

:-)

ODE90D
ODE90D Jan 13 '16

Det overgår sgu min forstand at man køber en bil med Supercar specs for derefter at køre morfar. Hvad er pointen? At se Teslaer snegle sig afsted på motorvejen i slipstrømmen fra en Ukrainsk lastvogn gør ondt indeni. Altid noget at dRxL's kone har fattet hvad det handler om :)

Kiefer
Kiefer Jan 13 '16

ODE90D: Nu er det jo ikke os alle der betragter bilen som en "Supercar" men derimod en elbil med plads til hele familien.

Men altså, derudover er jeg jo så helt enig med dig :-)

/Martin

dRxL
dRxL Jan 13 '16

Det med at ligge i slipstrømmen af en ukrainsk lastvogn, er en meget god og rammende parodi.

Jeg er nok blevet grebet lidt af "spillet" med at strække KM'erne så langt som muligt, da der jo stort ingen andre udfordringer er tilbage i en bil der så nem og sikker at køre ;)

Og det passer heller ikke helt at jeg aldrig kører den som en super-bil. Der var jo den der nytårsmorgen hjem fra Gøteborg, som jeg virkelig nød >:) 

SuneH
SuneH Jan 13 '16
Citat fra ODE90D

Det overgår sgu min forstand at man køber en bil med Supercar specs for derefter at køre morfar.

WHAT??!! Har den Supercar specs? Damn. Det kunne sælgeren sgu godt have sagt. Jeg troede, de '70' der står på bagsmækken var HK.

Jeg melder mig ud af øko-konkurrencen. 

PS. Jeg har erfaret, at bulgarske lastbiler kører en smuuuule langsommere end ukrainske. Bare et tip, hvis I vil rigtig langt på kWh'erne.

Forummets indlæg er redigeret af SuneH Jan 13 '16
ODE90D
ODE90D Jan 13 '16

@SuneH : Griner :)

T3SLA
T3SLA Jan 13 '16

Vil en passende præmie / trofæ ikke være en forgyldt blød hat :-)

ODE90D
ODE90D Jan 13 '16

I kunne jo købe jer en electrisk Berlingo hvis det handler om at komme langt på en opladning - og det er tilmed en familiebil (hvis børnene kan have batterierne på skødet).

Electric Citroen Berlingo

http:///...21-miles-110014.html

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»