Loading...
dk

Tesla Model S Vinterdæk | Tesla Forum

Admin44 Administrator
Admin44 Sep 27 '13

Nu nærmer vinteren sig snart. Hvad har i tænkt jer at gøre med vinterdæk? Det gælder både Tesla ejere der har 21 tommer og 19 tommer.

Jeg kunne forestille mig at dem med 21 tommer fælge skal have 19 tommer fælge med vinterdæk, hvorimod dem med 19 tommer nok bare kan skifte til vinterdæk. Eller beholder i jeres helårsdæk på?

Her er udsnit fra Teslamotors.com

"De 21-tommers hjul er udstyret med lavprofildæk, som yder mindre beskyttelse mod, og derfor har mere tendens til at tage skade af, ujævne veje, affald, kantsten og andre almindelige hindringer. Skade på hjul eller dæk forårsaget af disse omstændigheder dækkes ikke af Model S nybilsgaranti. 21-tommers hjul med lavprofildæk reducerer batteri rækkevidden sammenlignet med 19-tommers hjul med helårsdæk."

Hvad har i af holdning til dette?

Forummets indlæg er redigeret af Admin44 Sep 27 '13
KS
KS Sep 28 '13
Jeg smider et par 20" fælge og dæk på. De er ok i pris - ca 20k og så ser det ikke helt så enkelt ud som med 19" standardfælge. Har dem liggende i garagen men ikke prøvet dem på endnu. Om 2 weekender kan jeg nappe et par billeder af dem på.
Dæk er Continental winter 830P.
Sensorer originale
Fælgen er en AEZ Antique Dark
dko
dko Sep 30 '13

@kseitzberg: Hvor får du sensorerne fra? hvad koster de? og hvem "tilslutter/sync'er" dem med din MS?

KS
KS Sep 30 '13

@dko; Tesla Servicecenter, ca 125 euro stk, Tesla Servicecenter når jeg skifter til vinterdæk

Admin44 Administrator
Admin44 Sep 30 '13

Hvad er det for nogle sensorer i taler om?

homer
homer Sep 30 '13

Mon ikke det er dæktryk sensorer.

Forummets indlæg er redigeret af homer Sep 30 '13
muller
muller Oct 30 '13
Tesla tilbyder 19" fælge med vinterdæk for 20.000 kr. Er der nogen der har taget imod dette og ved hvilke fælge/dæk der er tale om?
Har spurgt tesla, men de har ikke svaret endnu :-)
Desuden skrev han at det var 19" sommerdæk og ikke "helårsdæk" men det har muligvis været en fejl? Jeg ved dårligt hvad forskellen er... Er der nogen der kan kaste lys over hvad der er monteret på standard 19" fælge i Europa?
kajakaj
kajakaj Oct 30 '13

I den danske manual side 8.9 står der dette:19" hjul: Goodyear Eagle RS-A2 Alle P245/45R19 98V

Jeg får først min bil i februar, så ved ikke om det faktisk er den montering den kommer med i praksis.

Der står også følgende om vinterdæk:

Vinterdæk (Pirelli Sottozero eller Nokian Studded - P245/45R19) kan købes i en af Teslas butikker

nicom
nicom Oct 30 '13

Goodyear eagle rsa2 som står i specs for model S .når man googler dette finder man ud af dette dæk er et helårsdæk . Omvendt kan jeg ikke finde dette dæk på den danske Goodyear side.

Renedyhr
Renedyhr Oct 30 '13

Jeg har lavet en aftale med min lokale dækmand om at jeg kører direkte over til ham og får udstiftet de medfølgende helårsdæk til nogle rigtige vinterdæk, mod et mindre beløb. 600 Nm og baghjulstræk kræver nogle rigtige vinterdæk :-)

Når det så bliver forår kommer der nok nogle nogle 20 eller 21" på med sommergummi.

KS
KS Nov 15 '13

Så er vinterdæk monteret - se

http://teslaforum.dk/tesla-model-s-foto#view-photo=93

http://teslaforum.dk/tesla-model-s-foto#view-photo=94

Nu er jeg HELT sikker på at standard 21" fælgene skal pulverlakeres helt sorte..

Storgaard
Storgaard Dec 14 '13
Fik min leveret med 19" (helårsdæk) da jeg fik den i november. På torsdag monterer jeg vinterdæk på mine 19" og til sommer køber jeg 21" med sommerdæk.
Admin44 Administrator
Admin44 Dec 14 '13

@Storgaard: hvilke dæk har du sat på dine 19" af mærke? Og hvilke 21 tommer vælger du?

Storgaard
Storgaard Dec 14 '13
Jeg sætter 245/45/19 bridgestone blizzak LM på, det var den anden bedste (tror jeg nok) i en FDM test, men de havde mindst rullemodstand!!
Har endnu ikke bestemt mig for hvilken 21" fælg der skal på.
Admin44 Administrator
Admin44 Dec 14 '13

Jeg orkede ikke at finde nye vinterdæk + fælge så jeg tror bare jeg hopper på AERO. Så har man i det mindste original fælge.

Storgaard
Storgaard Dec 14 '13
@Peter, problemet med Teslas vinterdæk er at det ikke er de bedste til det danske vejr, de står ikke godt fast når der er plus grader, hvilket der jo er 80% eller mere af tiden i den danske vinter. Gode dæk er super vigtig, hvorfor jeg selv har købt dæk.
PS. Syntes ikke at AREO er flotte, så bruger mine 19" til vinter. Jeg får et sæt 19" helårsdæk som kan købes billigt, de har kun kørt 2.000 km :)
RT
RT Dec 18 '13
Citat fra Storgaard Jeg sætter 245/45/19 bridgestone blizzak LM på, det var den anden bedste (tror jeg nok) i en FDM test, men de havde mindst rullemodstand!!
Har endnu ikke bestemt mig for hvilken 21" fælg der skal på.

Vær opmærksom på at det dæk FDM testede var Blizzak LM32-S, og det kun er -S modellen der får så gode anmeldelser (LM32 blev testet i 2012 med middel resultat). Men -S modellen er ikke bredt tilgængelig i DK (FDM's test kommer egentlig fra Tyske ADAC). Denne info er fra kommentarerne til FDM's test her: http://www.fdm.dk/biler/daektest-vinterdaek-2013-22545-r17h

LarsR
LarsR Dec 20 '13
Er der nogen der har fået Tesla til at montere uoriginale hjul inden leveringen?
Admin44 Administrator
Admin44 Dec 20 '13

Hej Lars

Tesla monterer ikke uorginale fælge. Garantien gælder stadig selvom du selv monterer uorginale fælge.

mvh

Peter

homer
homer Dec 20 '13
Det bliver alligevel ikke vinter i år. Og mon ikke Tesla har lidt flere valgmuligheder på fælge og dæk til næste vinter.
Forummets indlæg er redigeret af homer Dec 20 '13
Sider: 1 2 3 4 5 6 7 »