Det er vel ikke ulovligt at glemme at man lagde sit tændte videokamera i bilen mens man lige var et smut inde og handle. Og man så tilfældigt fik optaget et uheld, hvor modparten "glemte" at lægge en seddel.
Fastmonterede kameraer på bygninger mm er nok sværere at argumentere for skulle være lovlige. Men det er et kæmpe gråzoneområde, tror jeg.
Hvis man står og filmer solnedgangen inde fra sin stue og så tilfældigt optager nummerpladen på en kassebil, som står parkeret foran naboen, og det senere viser sig, at det ikke var flyttemænd men indbrudstyve, som bar Wegnerstole og B&O fladskærme ud i bilen, så er jeg sikker på de solnedgangsoptagelser vil være interessante for både forsikringsselskaber og politi...
Jeg havde selv købt kameraet for 2.000 og betalte dem 1.000 for at få det installeret (både for og bag). Ved ikke om de har klippet kabler over, men det jeg kan se er monteret perfekt. Intet at klage over herfra.Vil det sige at Autoskadestuen tager 500kr for at købe det hjem?
Har selv monteret Blackvue 650, det fungerer fint. Men kan ikke finde gps signal inde i bilen.
Edit: Video af hvordan man udskifter wi-fi kortet i de ældre 650'er, så man kan installere firmware 2 og få "cloud" funktioner (kræver selvfølgelig kameraet kan nå et wifi netværk der er online): https://www.youtube.com/watch?v=9rLHI33-bdo
Hvorfor skal dashcam have GPS signal? Den skal vel bare optage hvad der sker? Den behøver vel ikke "vide hvor den er"?
Hvor længe kan sådan et 16 GB kort holde, altså hvor mange timers optagelser? Det skal jo gerne være mindst 24 timer, ellers kan man risikere at data allerede er slettet når man opdager skaden.
Sune: Et Blackvue bruger en GPS position til at beregne sin egen hastighed, så den kan vise den på filmen den optager.
Ehh... Kan man disable det?