Loading...
dk

Dashcam optagelser af sjove hændelser | Tesla Forum

P85DK
P85DK Apr 28 '16
Deres hjemmeside siger 3.500
Klaus_
Klaus_ Apr 28 '16
@Jakob, det kan du have en pointe i.... og samtidig, er det netop den "ulovlige overvågning" der er nødvendig, når 3/4 (eller hvor mange det end er?) aldrig efterlader en seddel ved påkørsel osv.
SuneH
SuneH Apr 28 '16

Det er vel ikke ulovligt at glemme at man lagde sit tændte videokamera i bilen mens man lige var et smut inde og handle. Og man så tilfældigt fik optaget et uheld, hvor modparten "glemte" at lægge en seddel.

Fastmonterede kameraer på bygninger mm er nok sværere at argumentere for skulle være lovlige. Men det er et kæmpe gråzoneområde, tror jeg.

Hvis man står og filmer solnedgangen inde fra sin stue og så tilfældigt optager nummerpladen på en kassebil, som står parkeret foran naboen, og det senere viser sig, at det ikke var flyttemænd men indbrudstyve, som bar Wegnerstole og B&O fladskærme ud i bilen, så er jeg sikker på de solnedgangsoptagelser vil være interessante for både forsikringsselskaber og politi...

Gronhund
Gronhund Apr 28 '16
Mig bekendt er det rigtigt som Sune skriver, at det er ulovligt at filme konstant på offentlig grund, hvis kameraet er fastmonteret på en bygning. Men det er det med fastmonteringen der er pointen. For bilen er ikke stationer, og derfor må man gerne optage på offentlig grund med et kamera der er monteret i en bil (det er i hvertfald sådan jeg har fået det forklaret).
KbhP90DL
KbhP90DL Apr 28 '16
Wow, Raymond, ja, du har lige overbevist mig om at et dash cam er en fornuftig investering.

Nogen der har fået installeret cam af Autoskadestuen og tilfredse med deres arbejde? Jeg læste i en anden tråd at de skar kabler over, for at lave installation og det kunne give problemer (kan ikke huske specifikt, nogle uger siden jeg læste det).
ODE90D
ODE90D Apr 28 '16
Jeg havde selv købt kameraet for 2.000 og betalte dem 1.000 for at få det installeret (både for og bag). Ved ikke om de har klippet kabler over, men det jeg kan se er monteret perfekt. Intet at klage over herfra.
Comeback
Comeback Apr 28 '16
autoskadestuen klipper ikke kablet, når de montere kamera bag, har selv hjulpet dem og set det.
T3S7A
T3S7A Apr 28 '16

Citat fra ODE90D Jeg havde selv købt kameraet for 2.000 og betalte dem 1.000 for at få det installeret (både for og bag). Ved ikke om de har klippet kabler over, men det jeg kan se er monteret perfekt. Intet at klage over herfra.
Vil det sige at Autoskadestuen tager 500kr for at købe det hjem? 
DeaconWP
DeaconWP Apr 28 '16
Nej, det gør de ikke.

2.000 kr er mega billigt i indkøb. De flyver rundet mellem 2300 og 2700 i øjeblikket for den model.
Så Autoskadestuens pris er meget rimelig.

Og sikke en god service, at de ville montere et kamera, som man selv kom med. vældig godt.

Pris lige nu: 2.399 ved Proshop.dk

https://www.proshop.dk/...amera&b=blackvue
Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Apr 28 '16
KbhP90DL
KbhP90DL Apr 28 '16
Syntes bestemt prisen på 3500 kr er rimelig, hvis de gør det ordentligt, som det lyder til.

Hvad med risikoen for at nogen føler sig fristede til at stjæle det? Bor i København, hvor der desværre tit ses biler der er blevet lettet for alskens efterladt elektronik. Er det tydeligt at se kameraet udefra?
Secondtoflying
Secondtoflying Apr 29 '16
3500,-, og det er for den nyeste model hvor man kan tilgå cam. fra tlf. via app. og der medfølger 16Gb.
VH
VH Apr 29 '16
Har selv monteret Blackvue 650, det fungerer fint. Men kan ikke finde gps signal inde i bilen.
Gronhund
Gronhund Apr 29 '16

Citat fra VH Har selv monteret Blackvue 650, det fungerer fint. Men kan ikke finde gps signal inde i bilen.

Hvor er det placeret? Ifølge autoskadestuen er der noget i lamineringen i forruden der kan dæmpe GPS m.m. meget. Ifølge dem skal den helst sidde så højt oppe mod loftet for at have størst sandsynlighed for GPS signal. Yderligere skulle der også være bedre gennemgang af signaler (GPS/BroBizz m.m.) ved det sorte felt ved bakspejlet.
Jeg troede ikke jeg ville få GPS signal på min, men efter en del dage kom det lige pludselig (det kan være den var parkeret i min carport for længe, hvor den måske mistede signalet, og så skulle stå en længere periode under åben himmel før den fandt et ordenligt signal). Og nu er det der umiddelbart hele tiden (også i carporten).
Klaus_
Klaus_ Apr 29 '16
Jeg tror man kan få en ekstern GPS antenne til Blackvue'en hvis det er vigtigt med GPS signalet og man ikke kan placere kammeraet korrekt til det. Jeg skrev til dem for at få tilsendt det nye wifi-card, så jeg også kan få opdateret til firmware 2 (det sendte de gratis fra San Francisco), og en uges tid senere kom der uopfordret en ekstern GPS antenne også.... Jeg har ikke lige tjekket om der er stik på 650'eren til at montere en ekstern antenne, men det vil jeg da tro der er?

Edit: Video af hvordan man udskifter wi-fi kortet i de ældre 650'er, så man kan installere firmware 2 og få "cloud" funktioner (kræver selvfølgelig kameraet kan nå et wifi netværk der er online): https://www.youtube.com/watch?v=9rLHI33-bdo

Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Apr 29 '16
Gronhund
Gronhund Apr 29 '16
Hold da op. Det er fornemt.
SuneH
SuneH Apr 29 '16

Hvorfor skal dashcam have GPS signal? Den skal vel bare optage hvad der sker? Den behøver vel ikke "vide hvor den er"?

Hvor længe kan sådan et 16 GB kort holde, altså hvor mange timers optagelser? Det skal jo gerne være mindst 24 timer, ellers kan man risikere at data allerede er slettet når man opdager skaden.

DeaconWP
DeaconWP Apr 29 '16
Sune: Et Blackvue bruger en GPS position til at beregne sin egen hastighed, så den kan vise den på filmen den optager.
SuneH
SuneH Apr 29 '16

Citat fra DeaconWP Sune: Et Blackvue bruger en GPS position til at beregne sin egen hastighed, så den kan vise den på filmen den optager.

Ehh... Kan man disable det?

Klaus_
Klaus_ Apr 29 '16
@Sune, jeg mener ikke du direkte kan disable GPS'en via indstillingerne, men du kan gøre således at hastigheden ikke skrives på videoen.  Hos mig, pga. manglende GPS signal gennem forruden, står der dog "0 km/h" altid, så ville egentlig gerne have slået GPS'en fra for at den slet ikke forsøger at finde signal, men det lader ikke til at det er muligt.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »