Loading...
dk

Cybertruck | Tesla Forum

voersaa
voersaa Nov 22 '19

Der er vidst nogen der har spillet lidt for meget minecraft :-)

Jeg syntes det er et fedt design men kan godt forstå hvis man ikke bryder sig om den.

Det jeg finder mest imponerende er specifikationerne. Jeg er klar over at den nok først kommer i 2022 men 2,9 sek. fra 0 - 60 mph og 500+ miles range er voldsomt for et køretøj i den størrelse og vel at mærke til en pris der ikke virker urimelig.

https://electrek.co/2019/11/21/tesla-cybertruck-electric-pickup-range-price/

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Nov 22 '19
jramskov
jramskov Nov 22 '19

Enig. Designet overrasker mig ikke og bør ikke overraske med alle de hints Elon har givet, bla. Blade Runner (så den igen i går, stadig en fed film).

Specifikationerne er ret vilde, især til prisen. Se blot hvilken rækkevidde den får og sammenlign prisen med f.eks. Model Y.

P85DK
P85DK Nov 22 '19

Elon til udvikleren der udviklede karaoke: 'Fedt, kan du designe en bil til det bedst sælgende segment i verdens største marked?'

Udvikler: 'Ja, selvfølgelig'

Elon: 'Husk, designet skal ramme den samme enorme målgruppe der synes karaoke er uundværligt i en bil.'

Udvikler: ' No problemo, jeg skal nok ramme alle 8.'

The question is just - WHY? Specs er super, men der er jo ingen der vil køre rundt i den i virkeligheden og gensalgsværdien bliver kun holdt oppe af dem som vil have drivetrain og batteri til andre ting.

Missed opportunity - big time!

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Nov 22 '19
HemligNemlig
HemligNemlig Nov 22 '19
Det vil kun være hans stædighed der gør den bliver sat i produktion, kæft den er grim og hvor ynkeligt de praler med skudsikre vinduer hvorefter de så smadre 2 stk Lol wft.
Hvordan er det med sikkerheden i biler med sådanne glas, tænker hvis det bliver allemands eje er der nogle redningsfolk der kommer på prøve hvis de ikke kan komme ind i bilen?
PerPower
PerPower Nov 22 '19
@HemligNemlig - let nok, redningsfolkene skal bare have et sæt af de der specielle Tesla jernkugler :-)
voersaa
voersaa Nov 22 '19

Citat fra P85DK

The question is just - WHY? Specs er super, men der er jo ingen der vil køre rundt i den i virkeligheden og gensalgsværdien bliver kun holdt oppe af dem som vil have drivetrain og batteri til andre ting.

Missed opportunity - big time!

Hvornår har Elon nogensinde tænkte traditionelt eller bare tilnærmelsesvist normalt. Nærmest hver gang han er startet på noget nyt har nogen kunne sige "WHY!". Verden ville være et lidt kedeligere sted hvis han var "sovs og kartofler".

Trucks er åbenbart en højborg for folk der ikke kan lide elbiler (virker ihvertfald sådan når man læser ting fra USA) så det er vel et angreb på det.

Roadster 2 rammer jo heller ikke en bred målgruppe.

SuneH
SuneH Nov 22 '19

Jeg håber - og tror - at det er en form for joke fra Elons side. Specs er for vilde og prisen er simpelthen utrolig. Base model koster det samme som Model 3 base model stort set. 

Jeg forventer at de tager i mod forhåndsreservationer nu (hvorfor er det kun 100 USD?? -  er det et hint?) - og så om nogle måneder kommer frem og siger "Oh, by the way, we made some minor design changes" - hvorefter de så unveiler Den Rigtige Truck.

Her er grundene til at jeg tro det:

1. Der er intet Tesla logo på bilen, hverken foran eller bagpå

2. Alle de andre biler Franz har designet, er smukke og med kraftfulde linjer. Og der er visse designelementer, som går igen på alle modeller, bl.a. fronten og "hofterne". Selv Semi har den samme grundlæggende design-linje. INGEN af de elementer går igen på Cybertruck.

3. Bilen som blev vist frem, har ingen sidespejle, ingen tågelygter eller mulighed for kort/langt lys mm. Samme gælder bagpå. Det err en skitse, vi har set.

Så jeg tror det er en form for teknisk prototype - kan vi bygge en bil i rustfri stål, kan vi på affjedring til at virke, kan den trække nok mm. De endelige eksterior design tror jeg kommer senere.

Jeg har set på Facebook, at folk spekulerer i, at det er fordi Tesla bliver battery-constrained når de også skal levere Model 3 og Y i 100.000-vis, at de MED VILJE har designet den så grimt, at salget vil blive ret minimalt. Men det giver jo ingen mening at producere noget som man ikke reelt ønsker at sælge.

Alternativt kunne de jo lave en smuk bil og så sætte prisen til 80.000 USD og så sælge til de få, der bare VIL have en.

voersaa
voersaa Nov 22 '19

ATV'en ser ret fed ud, gad godt vide hvad specs og pris er på den.

P85DK
P85DK Nov 22 '19

@voersaa - Elon har på ingen måde været unormal eller utraditionel med det eksterne design før udover falcon døre på Model X. Model S er så midtsøgende i designet som overhovedet muligt, Model 3 er direkte kedelig og X er udover falcon dørene ikke noget der er specielt utraditionelt. Cybertruck er så 'off-the-chart', 'at vi lige skal have en evaluering af din mentale tilstand' skæv. Al Tesla design har indtil nu netop været 'sovs og kartofler' i den gode ende.

Roadster 2 er specifikt udvilket til et nichemarked. Pick-up truck er på ingen måde nichemarked. Selv performance pick-up trucks som Raptor sælges i meget store mængder.

Hvis du vil ind i det absolut største segment i USA, så laver du ikke sådan noget her, og slet i Tesla's situation hvor de har behov for at alle modeller sælger maks. Elon har selv tidligere udtalt at pick-up trucks vil blive deres største sællert.

@SuneH - har set flere der spekulerer (håber) i det samme spor. Men så er Elon jo ikke rigtigt sit ansvar bevidst som børsnoteret virksomhed. Det vil i bund og grund være vildledning af markedet at sige man lancerer dette produkt, for senere at komme og sige det var en joke.

jramskov
jramskov Nov 22 '19

@P85DK Skal det forståes således at du ikke synes om designet? :P 

voersaa
voersaa Nov 22 '19

Der er ingen tvivl om at designet vil skille vandene. Når det er sagt så bygger du dit rationale op omkring en subjektiv betragtning når du mener at den er grim og derfor ikke bilver en success. 

P85DK
P85DK Nov 22 '19

@jramskov - hmmm, ja nu når jeg har haft lidt tid til at tænke over det, så synes jeg ikke designet er specielt heldigt :-)

@voersaa - så du synes det ligner en sikker salgssucces? En ting er at synes designet er fedt og vildt og nøjagtigt som min ynglingsfilm og man kan synge karaoke etc. Noget andet er bruge sine penge på den og have den holdende uden for huset.

Grundregel nr. 1: Alle ønsker at være individuelle og specielle sålænge de ligner alle andre.

Det her design er steppet videre end blåt punkerhår :-)

NikolajK
NikolajK Nov 22 '19

Det var bestemt ikke det jeg forventede og mit første indtryk var ikke specielt positivt.

Men. jo mere jeg kigger på den, jo mere vinder den på mig. Så nu har jeg forudbestilt, 1000 kr var lige til at overskue :)

Men jeg har også på fornemmelsen at det er en joke.

SuneH
SuneH Nov 22 '19

Kursen er faldet 9 USD i pre-marked. Noget tyder på den ikke har ramt helt rent hos investorerne :-) Specs og især prisen er altså for vild. Men designet... 

baldur
baldur Nov 22 '19

Husk på at Ford F-150 i USA må trække 6 ton. I EU er det maks 3,5 ton. Det samme kommer til at gælde for Teslas. Det kun i USA at de kan få lov til at trække læs, som ret beset kræver en lastbil.

Det samme for egenvægt og lastevne. Medmindre du vil have den indregistreret som lastbil, så er det max 3,5 ton.

Dette er årsagen til at biler som F-150 primært er en amerikansk ting.

I firmaet har jeg en masse Mercedes Sprinter kassevogne med totalvægt 3,5 ton og træk 3,5 ton (vogntog = 7 ton). Jeg ville da elske at udskifte dem med noget der er eldrevet. Men en pickup dur ikke. Ladet er alt for lille og udstyret vil blive stjålet derfra. Vores brolæggere bruger ladvogne og kunne principielt bruge en pickup, men igen det lad er bare ikke stort nok. Derudover går SKAT helt amok over såkaldte mandskabsvogne (biler med bagsæder).

Nikola
Nikola Nov 22 '19

Specs er jo for vilde (vel rent faktisk næsten for vilde. Er chassis/opbygning af en større trailer/fastgørelse af grej etc. overhovedet bygget til at holde til at blive accelereret med den kraft som CT åbenbart kan?) Mht. designet er det skudt helt forbi, hvis de regner med at skulle konkurrere med Ford F-150 mfl... Det er næppe de alm. kunder i Midtvesten (eller nogen som helst andre steder) man charmerer med dette design...

Men kunne man forestille sig at man i første omgang helst vil gøre sig lækre overfor militær/statslige/andre sikkerheds-aktører. Der er meget fokus på passagerbeskyttelse, "uigennemtrængelig", panserglas etc. Det peger jo ikke i retning af den almindelige forbruger, men lyder i højere grad som anvendelse af Militær/Politi/sikkerhedsfirmaer. 

P85DK
P85DK Nov 22 '19
Citat fra Nikola

Men kunne man forestille sig at man i første omgang helst vil gøre sig lækre overfor militær/statslige/andre sikkerheds-aktører. Der er meget fokus på passagerbeskyttelse, "uigennemtrængelig", panserglas etc. Det peger jo ikke i retning af den almindelige forbruger, men lyder i højere grad som anvendelse af Militær/Politi/sikkerhedsfirmaer. 

Det vil være den eneste fornuftige forklaring på designet ... men det kunne man nok godt have opfyldt med et bedre design :-)

voersaa
voersaa Nov 22 '19
Citat fra P85DK

@voersaa - så du synes det ligner en sikker salgssucces? En ting er at synes designet er fedt og vildt og nøjagtigt som min ynglingsfilm og man kan synge karaoke etc. Noget andet er bruge sine penge på den og have den holdende uden for huset.

Det her design er steppet videre end blåt punkerhår :-)

Nej, jeg er ikke istand til at udtale mig om den bliver en kæmpe success eller for den sags skyld en fiasko. Jeg kan godt lide designet, selvom den helt åbenlyst ikke kommer til at se præcis sådan ud på gaden (f.eks. i forhold lygterne, som SuneH har nævnt). Jeg har over flere omgange lært at man ikke skal prøve at spå om ting baseret på subjektivitet så det prøver jeg at holde mig fra.

Tvivler dog på at der kommer til at bliver solgt mange af dem Europa men det er udelukkende baseret på at vi ikke har en stærk tradition for gigantiske pick-ups.

Og hvad er der galt med blåt hår ;-) 

Nikola
Nikola Nov 22 '19

Citat fra P85DK
Citat fra Nikola

Det vil være den eneste fornuftige forklaring på designet ... men det kunne man nok godt have opfyldt med et bedre design :-)

Enig. Men omvendt passer CT design egentlig ganske godt med det stealth design, som diverse mil. grej har. Men iøvrigt lyder det jo som om karrossen bare kan designes "efter behov". Så hvis en større kunde ønsker x-tusind CT med en anden "overbygning" på, så tilpasser man bare.

Så mit gæt ville være at den der er fremvist er en "pro" version og at der kommer en mere civil version senere..... 

P85DK
P85DK Nov 22 '19

Forlygterne kan fint se sådan ud med de nye forlygte teknologier. Hvis dette er designet så bliver forlygterne også sådan.

Bare se hvad Audi har på deres nye etron sportsback https://youtu.be/v2ara0My_Yg?t=128

Der er intet galt med blåt hår, men hvor mange ser du der reelt har det (udover pensionister i Florida :-)

Sider: 1 2 3 4 5 6 »