Jeg håber - og tror - at det er en form for joke fra Elons side. Specs er for vilde og prisen er simpelthen utrolig. Base model koster det samme som Model 3 base model stort set.
Jeg forventer at de tager i mod forhåndsreservationer nu (hvorfor er det kun 100 USD?? - er det et hint?) - og så om nogle måneder kommer frem og siger "Oh, by the way, we made some minor design changes" - hvorefter de så unveiler Den Rigtige Truck.
Her er grundene til at jeg tro det:
1. Der er intet Tesla logo på bilen, hverken foran eller bagpå
2. Alle de andre biler Franz har designet, er smukke og med kraftfulde linjer. Og der er visse designelementer, som går igen på alle modeller, bl.a. fronten og "hofterne". Selv Semi har den samme grundlæggende design-linje. INGEN af de elementer går igen på Cybertruck.
3. Bilen som blev vist frem, har ingen sidespejle, ingen tågelygter eller mulighed for kort/langt lys mm. Samme gælder bagpå. Det err en skitse, vi har set.
Så jeg tror det er en form for teknisk prototype - kan vi bygge en bil i rustfri stål, kan vi på affjedring til at virke, kan den trække nok mm. De endelige eksterior design tror jeg kommer senere.
Jeg har set på Facebook, at folk spekulerer i, at det er fordi Tesla bliver battery-constrained når de også skal levere Model 3 og Y i 100.000-vis, at de MED VILJE har designet den så grimt, at salget vil blive ret minimalt. Men det giver jo ingen mening at producere noget som man ikke reelt ønsker at sælge.
Alternativt kunne de jo lave en smuk bil og så sætte prisen til 80.000 USD og så sælge til de få, der bare VIL have en.