@TSLA
Har du læst det andet citat i mit indlæg #244? Det er det, der gør mig i tvivl, da de direkte siger, at opdateringen ikke påvirker (peak) ladehastigheden. Om det skal forstås helt bogstaveligt som at de kun mener, at peak ladehastigheden (som jo kun er lige efter man sætter stikket i ved meget lav SoC) er uændret, men behændigt glemmer at nævne, at hele resten af ladekurven har fået et gevaldigt tryk nedad, er jeg ikke sikker på. Jeg synes stadig ikke, det er helt klart, om der tales om to forskellige ting og hvad der er den direkte årsag til hvad.
Men jeg tror stadig, du har ret. Sandsynligvis.
I sidste ende er det vel egentlig også ligegyldigt set fra ejernes synspunkt. Tesla har forringet vores produkt. Årsagen er os egentlig uvedkommende. Tesla skal bare fikse det igen.
Set fra Teslas synspunkt er det derimod ret afgørende, hvad der er årsagen. Afhængigt af årsagen kan det være muligt eller umuligt at lave et software fix (der både sikrer mod batteribrand og samtidig opretholder den oprindelige performance). Det er heller ikke sikkert, de kan reparere hardwaren (batteriet) og skal måske udskifte hele batteriet, hvilket vil blive sindsygt dyrt, hvis Tesla skal ud og skifte alle de berørte batterier. Jeg tror, det er årsagen til, at Tesla forsøger at holde lav profil.