@TSLA
Jeg forstår godt forvirringen. Jeg argumenterer jo egentlig for begge dele. Men det er fordi begge dele kan forsvares set fra hver sit synspunkt og til hver sin tid.
Set ud fra Teslas synspunkt, så må de have en interesse i at få bilerne så hurtigt som muligt videre, så de ikke optager en ladeplads ved SuC længere end højest nødvendigt. Så kan andre komme til og der opstår ikke så meget kø. Alternativt får de utilfredse kunder (pga. lav ladehastighed og kø) eller de skal bruge mange penge på udvide kapaciteten ved at bygge flere superchargere.
Omvendt så kan Tesla også have en interesse i, at vores biler lader langsommere. Det slider mindre på batterierne og i sidste ende kan det blive Tesla, der hænger på garantiudgifterne, hvis batteriet står af inden for garantiperioden pga. for meget og for hurtig supercharging. Langsommere opladning gør det også mindre interessant at (mis)bruge som alternativ til hjemmeladning, hvis man bor tæt på. @Ledsager har nævnt i indlæg #475, at mange tror, at Tesla bevidst har skruet ladehastigheden ned netop for at disincentivere dem, der har gratis supercharging. Tesla tjener jo ikke penge på os, der lader gratis (udover det vi allerede har betalt for bilen). Om det er det egentlige formål, tvivler jeg på. Men det kan da godt være, at det har været en (lille) medvirkende faktor i beslutningsgrundlaget.
Som forbruger vil jeg fastholde, at det er bedst at have en valgmulighed. Hvis man frit kunne vælge/ændre sin ladehastighed på skærmen, hver gang man lader på en DC-lader (herunder SuC), så kunne man jo vælge netop den ladehastighed, der passer med ens behov (travlhed, skåne batteriet eller undgå spærreafgifter). På den måde kunne man imødekomme alles synspunkter og behov.