Loading...
en

Lader din model S også langsomt - så bliv en del af gruppesøgsmålet mod Tesla

tintin
tintin Nov 15 '21

Jeg har ikke på noget tidspunkt fået noget i Dropbox angående vores søgsmål. Er der nogen der ved   hvordan jeg opretter mig?

tintin
tintin Nov 15 '21

Tak Gustavsfar1 Det var lige det der skulle til så nu har jeg det hele i Dropbox

Kiefer
Kiefer Dec 2 '21

Fedt, så upåagtet at de rent faktisk mødte op denne gang, blev resultatet det samme. 

jramskov
jramskov Dec 2 '21

Håber Tesla snart bliver dømt her i DK også.

Ledsager
Ledsager Dec 14 '21

Det planlagte telefonformøde i sagen om Teslas bevidste ladetidsforlængelse på Model S mellem Tesla, advokaten for os 400 sagsøgere og rettens dommerer af retten udsat til d. 6. januar. Mødet skulle ellers være afholdt d. 17. december.

Se rettelse i kursiv

The Forum post is edited by Ledsager Dec 14 '21
PeterE
PeterE Dec 14 '21
Citat fra Ledsager

Det planlagte telefonformøde i sagen om Teslas bevidste ladetidsforlængelse på Model S mellem Tesla, advokaten for os 400 sagsøgere og rettens dommer har Tesla fået udsat til d. 6. januar. Mødet skulle ellers være afholdt d. 17. december.

Tak for status Steen, og tak for en fantastisk indsats - en indsats både leveret af medlemmerne i styregruppen og ikke mindst af dig selv.   

God jul herfra. 

The Forum post is edited by PeterE Dec 14 '21
NOELON
NOELON Dec 14 '21

Også tak for både status og indsats herfra!

webercarbmann
webercarbmann Feb 9 '22

@Ledsager - er der mon noget nyt i sagen.  

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 9 '22

Ser ikke ud som om der er uploadet nyt siden januar…

webercarbmann
webercarbmann Feb 10 '22
Quote from Gustavsfar

Ser ikke ud som om der er uploadet nyt siden januar…

Nope - jeg tænker bare at der skulle være møde 6/1-22. Det er godt en måned siden. Er bare nysgerrig... De har nok fået udsættelse igen.. 

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 10 '22

Hmm. Ja sikkert…

Ledsager
Ledsager Feb 11 '22

Hvis man er en del af søgsmålet kommer nyheder via opdateringer fra advokaten og det link der blev givet til Dropbox.

For andre interesserede kan det nævnes at det første telefoniske møde mellem retten, Tesla og gruppesøgsmålets advokat fandt sted i starten af januar. Her blev Tesla pålagt at fremkomme med en liste over opdateringer og deres indhold til starten af februar. Den liste er nu modtaget til gennemgang.

Ellers er det interessant at Model S ejere i Norge nu er ved at samle sig i stort tal for et tilsvarende søgsmål. Tesla blev pålagt i Forligsretten i Oslo at betale hver af de 20 ejere 136.000 Nkr. Det har Tesla anket. Til gengæld har søgsmålet fået mange flere deltagere til retssagen i næste retsinstans, som vel svarer til vores Byret.

Dec14
Dec14 Feb 16 '22

Vi oplever at ladehastigheden gradvist bliver endnu dårligere efter Teslas opdatering for 2 år siden.

Vores S er fra 2014 og har lige passeret 120000 km. Seneste SUC oplevelse fra Hedensted i mandags var 40 minutters lade tid for at hæve os fra 10% soc til 50 % soc ialt 31kWh. Vi ankom i 7 gr. varme efter 160km's kørsel. Precondition valgt 30 km inden ankomst. Masser af plads på SUC. Vi købte bilen til lange ture tilbage i 2015, da alle andre bliver kørt på cykel. I praksis fungerer det ikke længere for os og vi venter blot på udfaldet at retssagen, da vi er en del af bevisførelsen. Det kommer til at koste os omkring en halv million at have være frontløbere - det er som det er, men ærgerligt at Tesla proaktivt har ødelagt brugsværdien på bilen. 

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 16 '22

Ja det er virkelig elendig behandling af sine kunder. Øv!

P85DK
P85DK Feb 16 '22

@Dec14 - jeg er enig i hele delen om manglende ladehastighed og er også en del af sagen, men det er vel ikke det at være frontløber der har kostet jer en halv million. Hvis I havde købt en anden bil samme pris i 2015, så ville I på samme måde i dag, 7 år senere, have en afskrivning på den samme halve million.

40 min om at lade 31 kWh, så kan du næsten sætte tungen i stikket uden at få stød ...

Ledsager
Ledsager Feb 16 '22

Helt enig i frustrationerne mht. ladetiden. Har selv oplevet at det tog 65 min at lade fra 2 til 80% og 90 min at lade til 90%. Jeg målte batteritemperaturen ved starten af opladningen til 22 grader.

Bortset fra det med ladetiden (og lyden ved kraftig acceleration fra et par defekte trækaksler foran som jeg har fået skiftet nogle gange) er jeg dog stadig glad for bilen i øvrigt og har kørt 126.000 km siden august 2015.

The Forum post is edited by Ledsager Feb 16 '22
cth
cth Feb 16 '22

Det er lidt chokerende...

Bilen er jo dekraderet til nærområdebil

jeg håber i vinder den sag dem der er med.

Ledsager
Ledsager Feb 16 '22

Ja, @cth, vi må ikke håbe at den samme udvikling i ladetiden sker for Model 3 og Model Y. For Model S skete det ved en "opdatering" i 2019. Altså 4 år efter købet.

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 16 '22

Så får jeg et føl på tværs!

Pages: «« « ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... » »»