Jeg forstår din argumentation og jeg er enig i at Tesla skal løse situationen på en tilfredsstillende måde. Om det er en økonomisk kompensation eller et nyt batteri eller andet, det ved jeg ikke.
Det du stiller op med at I blive nødt til at skifte bilen fordi ladetiden er forlænget er nok mere tænkt end reelt ud fra et økonomisk synspunkt. Jeg er enig i at det er under al kritik at ladetiden er øget, at kapaciteten er nedsat etc. etc. etc. og jeg forventer at Tesla udbedre det. Men jeg vil nok ikke tage et tab på fx. 150.000 kr. af mine egne penge for at spare den forlængede tid. Det vil godt nok være nogle dyre minutter.
Men afskrivningsmæssigt isoleret set, så vil der altid kunne opstå situationer der betyder at den økonomiske afskrivning afviger fra forventninger/gennemsnittet. I en ICE at der skal en ny motor, gearkasse eller andet. Vi er med den 8 års garanti der er fra Tesla beskyttet mod de værste faktorer indtil den bliver 8 år. Når din bil er 8 år og 1 dag, så kan du reelt stå med en økonomisk totaltskadet bil, da det måske ikke kan betale sig at sætte et nyt batteri i. På samme måde som en lang række Audi'er kører rundt og venter på at deres kæde hopper fordi det er en 'motor ud' opgave at skifte de billige dele og det derfor ikke kan betale sig.