Loading...
dk

Lader din model S også langsomt - så bliv en del af gruppesøgsmålet mod Tesla | Tesla Forum

T3S7A
T3S7A Aug 19 '20
Jeg ville ikke være tilfreds med de ladertider som ældre S85 har. Har selv været der med en S og endte med at sælge den. Før ændring mm ladede den langt hurtigere. https://youtu.be/AQIp6DmLQQc Min egen 100D lader fint hurtig (endnu) Lader fra 20% til 80% på 29min. (280km modtaget = ca 53kWh) Så Tesla har mulighed for at fixe problemet på ældre S, men gør det ikke.
MOS
MOS Aug 19 '20

@T3S7A

Du skriver, at din egen 100D lader fint hurtigt, så Tesla har mulighed for at fixe problemet på ældre S. Kan du ikke lige uddybe det? Mener du, de bare skal sætte et 100 kWh batteri i vores gamle S'ere?

T3S7A
T3S7A Aug 19 '20
Citat fra MOS

@T3S7A

Du skriver, at din egen 100D lader fint hurtigt, så Tesla har mulighed for at fixe problemet på ældre S. Kan du ikke lige uddybe det? Mener du, de bare skal sætte et 100 kWh batteri i vores gamle S'ere?

Nej, det vil nok ikke være muligt.
Men når de har batteri typer som kan holde til det. Eks. Også dem i M3. Osv. Samt standard range S (75kwh) lader også fint. 
Så de må jo lave batteri til 85 modeller som kan levere det som de har lovet. 
Mobileineurope
Mobileineurope Aug 19 '20
Tesla har bedt mig indberette ture og SC for seneste uge. Vi har kørt nogle halvlange ture i weekenden men ikke ladet på SC. Heldigt for dem at det er lige nu de beder om det - forhold for rækkevidde og måske også SC er vel tæt på optimale med det dejlige sommervejr ... :-)
MOS
MOS Aug 19 '20
Citat fra T3S7A Men når de har batteri typer som kan holde til det. Eks. Også dem i M3. Osv. Samt standard range S (75kwh) lader også fint.  Så de må jo lave batteri til 85 modeller som kan levere det som de har lovet. 

Jeg tror også godt, de kan fixe problemet. Men det kræver måske, at de udskifter hele batteriet, hvilket vil være en meget stor udgift, hvis vi taler flere hundrede tusinde biler. Er der andet, du mener, de kunne gøre? Jeg spørger oprigtigt efter gode idéer, men tvivler efterhånden på, at der er ret meget at gøre. Så havde Tesla nok allerede gjort det. 

HemligNemlig
HemligNemlig Aug 19 '20

@MOS, du rører præcis ved den del Tesla ikke vil vedkende sig, nemlig årsagen til hvorfor det helt præcist var nødvendig at drosle ned. 
Hvis der intet problem var det og det som de siger, blot er for at passe på vores batteri holder langt længere end 8år, kunne de jo bare skrue op igen.
De fleste har vel efterhånden fundet ud af at de har et langt større problem, derfor vil de ikke gøre det.
Så en evt sag kommer til at dreje som om hvorvidt de uden brugerens accept kan justere så voldsom på bilen selv uden for garanti at forbrugerne brokker sig.
Ja vi har fået hundeprutte lyde og andre ubrugelige ting, men jeg mener faktisk ikke jeg har fået tilført noget som helt til min bil siden den blev droslet ned og det er ikke den bil jeg købte og hvem gider købe den nu?
Hvad når batteriet er over 8 år skruer de så op igen?
Hvorfor skal Tesla bestemme at jeg ikke må have den bil jeg har købt?
Når nu der er så mange klager kan det KUN være forbi de har et seriøst problem de IKKE kan rette og de tør ikke gå tilbage igen.

Når nu min bil kommer hjem fra spanien med nyt batteri vil jeg selvfølgelig teste den men jeg er 99,9% sikker på at det er som før fordi det skal ændres i fw. Kunne Tesla så ikke have rettet en evt hw fejl når skidtet nu alligevel var brændt af og et nyt skulle til? Tjo hvis ikke det var en design fejl men igen jeg er helt sikker på jeg har fået et refurbished batteri med samme fejl og neddroslede ladeprofil.

Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig Aug 19 '20
MOS
MOS Aug 19 '20

@HemligNemlig

100% enig!

NOELON
NOELON Aug 19 '20

@HemligNemlig

Helt enig! Jeg fik skiftet batteri for 1 år siden efter at være ramt af Batterygate og Chargegate. Jeg fik også dokumentation i form af mail på at det var en FW opdatering, men at man ventede på Tesla US for at løse problemet. Årsagen til skiftet var dog, at den ikke ville lade op mens den var parkeret i længere tid og derfor tabte SOC. Det nye batteri var et refurbished, der dog var lidt bedre end det gamle. Men det løste ikke ladetiderne. Derfor er jeg også medlem af ladegruppen.

Gustavsfar
Gustavsfar Aug 20 '20

Jeg har jo også fået skiftet til en refurbished batteripakke for et halvt års tid tiden med stort set samme kapacitet som den gamle batteripakke

Tænker ikke at de kan/vil ændre noget på batteriet hos enkelte kunder forbindelse med batteriskift.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Aug 20 '20
Andersen
Andersen Aug 20 '20

Nogen der har oplevet hurtigere opladning inden for den seneste uge eller to ? 

Syntes, at kunne reg. en lille ændring uden, at jeg tog tid på det, men den ladede med ca. 100 kw i længere tid, end jeg normalt oplever følte jeg. Gik ofte meget hurtig ned på ca. 60 kw. før ?

Tesla har for lang tid siden sagt, at der nok kom en opdatering, der ville ændre ladetiden igen ?

Kiefer
Kiefer Aug 20 '20

I denne uge har jeg været på SuC nogle gange og er ankommet med 20-25% tilbage på batteriet. Den har ikke ramt 100KW på noget tidspunkt.

/Martin

fmm1000
fmm1000 Aug 20 '20
Du skal længere ned i pct for at ramme 100 kw
MOS
MOS Aug 21 '20

Jeg har lige ladet i Slagelse i går. Bedste resultat siden ladehastigheden blev nedsat sidste år.

Jeg ankom med 2% SoC og varmt batteri, den rampede op og toppede på 124 kW. Derefter gik det som sædvanlig ned ad bakke, men knap så hurtigt som tidligere. Da jeg kørte derfra med 30% SoC ladede den stadig med 86 kW.

Den kører på FW 2020.20.1.

Før ladehastigheden blev nedsat sidste år, ville den typisk have ladet med ca. 106 kW ved de 30% SoC, altså ca. 20 kW mere. Så bedste resultat i over et år, men der er stadig et godt stykke vej op til tidligere tiders ladehastighed.

Bianco
Bianco Aug 21 '20

Enig. Tilbage i 2015 noterede jeg at jeg ladede m 101 kW ved 35% (2014 S 85)

KimT
KimT Aug 23 '20
Citat fra Andersen

Nogen der har oplevet hurtigere opladning inden for den seneste uge eller to ? 

Syntes, at kunne reg. en lille ændring uden, at jeg tog tid på det, men den ladede med ca. 100 kw i længere tid, end jeg normalt oplever følte jeg. Gik ofte meget hurtig ned på ca. 60 kw. før ?

Tesla har for lang tid siden sagt, at der nok kom en opdatering, der ville ændre ladetiden igen ?

Har været på tur i dag. Ladet i Rødekro. Ankom med 9% og batteritemp på 40grader, og den eneste der ladede ved Sunset. Ladekurven har ikke rykket dig for min 70D

Gustavsfar
Gustavsfar Aug 23 '20
I april 2017 har noteret 100kw ved 33%
Kiefer
Kiefer Aug 28 '20

Suk, jeg har fået et svar på Tesla der lyder: "Vi har analyseret din bils batteri og ikke fundet nogen fejl" .... seriøst... Jeg gider ikke engang gå ind i en diskussion med dem.

Vil ladegruppen samle svarene sammen fra Tesla?

/Martin

T3S7A
T3S7A Aug 28 '20
Citat fra Kiefer

Suk, jeg har fået et svar på Tesla der lyder: "Vi har analyseret din bils batteri og ikke fundet nogen fejl" .... seriøst... Jeg gider ikke engang gå ind i en diskussion med dem.

Vil ladegruppen samle svarene sammen fra Tesla?

/Martin

Du vil aldrig få Tesla til at skrive at der er fejl, eller at den lader langsomere end den har gjort. Så vil så mange verden over kræve reparation / udskiftning. Tesla vil trække denne her ud ( som de har og gør med så meget andet ) til folk bliver trætte og sælger bilen, eller vælger at leve med det. Så længe Tesla er så hypped og folk står i kø med armene over hovedet, så kan og vil de gøre lige hvad der passer dem. Den evt. dårlig omtale de får lidt hist og her, er de total ligeglad med.  

HenrikD
HenrikD Aug 28 '20

Så fik jeg endelig mail fra Tesla om at sende ladedata fra et SC besøg.

NOELON
NOELON Aug 28 '20

Helt enig! De er lige glade med kunderne så længe der står nye kunder i kø.

Har også lige modtaget mail om at opgive tid for supercharger besøg og en længere køretur på 1-2 timer - men indenfor de sidste 7 dage.....

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»