Loading...
dk

Lader din model S/X også langsomt - så bliv en del af gruppesøgsmålet mod Tesla | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 1

Har sendt dig pb

Ledsager
Ledsager Apr 4

Send en mail til advokaten på arl@advokathuset.eu

SuneH
SuneH May 16

Er der noget nyt i denne sag? Jeg nåede desværre ikke med i søgsmålet, men er da interesseret i hvad der sker i sagen alligevel.

Johannelund
Johannelund May 16
Tjaa men der er en der i Tesla owner Danmark har lavet et skema med de forlængede ladetider på Facebook tms85D fra 2015
10-80% 56 min var oprindelig 40 min.
Men nu er der jo kommet en masse nye SUC, så i kan bare bruge nogle af disse, medmindre at i skal på tur i det mørke Vestjylland, Thy m.m.
Så jeg vil ikke tro at i vil få en erstatning der kommer til at dække jeres 4000
Havde ikke tilladelse til at kopiere skemaet, men de må i så selv finde.
P85DK
P85DK May 16

@Johannelund - var det et svar på SuneH's spørgsmål?

Nu er 56 min en forøgelse på 40%, det er alligevel ikke bare decimaler, men fakta og tal er vist ikke lige din kop te

Ice2EV
Ice2EV May 16

@Johannelund 

Det er jo ikke de 4000 det drejer sig om. 

Det drejer sig om det du har købt er forandret efter købet.

Hvis nu vi tager fat i en anden vinkel, som jeg måske tror du kan relaterer til istedet for ladetider.

Hvis du har købt en stor bil til at trække din store camping vogn, så er det jo træls hvis de 2 år inde i dit ejerskab, så vælger producenten at trække typoegodkendelsen, og kan nu ikke trække din campingvogn lovligt mere. Så må du skifte vognen og tage et tab, som du egentlig ikke havde tænkt dig at tage på nuværende tidpunkt. Måske havde du tænkt dig at køre i bilen til du dør, men nu må du enten blive fastligger, skifte bilen eller nedgradere din campingvogn.

Så sagen drejer sig egentlig mere om hvad du køber, samt hvad sælger kan tillade sig at ændre efter købet.

Gustavsfar
Gustavsfar May 17

Here we go again….

cth
cth May 17
Citat fra Gustavsfar

Here we go again….

Ja igen igen.... .

Som at tale til sin teenagesøn. Ind af det ene øre og ud af det andet. 

Forummets indlæg er redigeret af cth May 17
Johannelund
Johannelund May 17
@Ice2Ev<br />
Citat<br />
Så sagen drejer sig egentlig mere om hvad du køber, samt hvad sælger kan tillade sig at ændre efter købet.<br />
Ja det er præcis her vi er uenige<br />
Har en leverandør tilladelse til at rette en softwarefejl der bevirkede overspænding på battericellerne, som kan medføre batteribrand, cellerne er godkendte til 4,2 volt, men kunne komme helt op på 4,35 volt.<br />
Men ja vores Tesla biler har jo aldrig fået en eneste forbedring siden vi købte dem, <br />
Jeg kan nu godt nævne nogle som du nok ikke ville undvære<br />
Ap1 er blevet betydelig mere sikker at køre med, du har fået mindst det dobbelte antal SUC bare i Danmark, bilen kan nu parkere på højkant i en smal garage, du har fået forbedret din levetid på batteriet, “men nogle ønskede dog ikke den levetidsforlængelse, fordi de satsede på at få et nyt batteri på garantien” du har fået mulighed for at ombygge den bil så den også kan oplade på ccs stik, som alle fremtidige SUC kun blevet udstyret med, Spotify musik istedet for det oprindelige amerikanske. Og alt det vil dem der er med i søgsmålet gerne bytte med 16 minutter mindre ladetid fra 10-80%
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund May 17
Ledsager
Ledsager May 17

@Johannelund sammenligner som sædvanligt æbler med pærer. Lad os nu lade være med at reagere på disse tåbeligheder uanset hvor dumme og forkerte de måtte være.

Umiddelbart går sagen rigtigt fint både i Danmark og Norge. Vi er snart færdig med de “indledende øvelser” så en dato for retssagen kan fastsættes.

P85DK
P85DK May 17

@Ledsager - må man så heller ikke påpege at Johannelund åbenbart er villig til at give køb på almindelige forbrugerrettigheder bare for at få pruttelyde i bilen?

PeterE
PeterE May 17
Hov, der er ild i noget - vi henter flux en dunk benzin til at slukke det med :) 

Shhhhhhh
P85DK
P85DK May 17

Benzin, det er sgu' for dyrt, jeg henter godt brugt friture olie nede på kinagrillen ;-)

PeterE
PeterE May 17
Citat fra P85DK

Benzin, det er sgu' for dyrt, jeg henter godt brugt friture olie nede på kinagrillen ;-)

:))))
webercarbmann
webercarbmann May 17
Quote from cth
Citat fra Gustavsfar

Here we go again….

Ja igen igen.... .

Som at tale til sin teenagesøn. Ind af det ene øre og ud af det andet. 

Men der er begrundet håb om udvikling hos din teenager..... 

Sider: «« « ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51