Har sendt dig pb
Er der noget nyt i denne sag? Jeg nåede desværre ikke med i søgsmålet, men er da interesseret i hvad der sker i sagen alligevel.
@Johannelund - var det et svar på SuneH's spørgsmål?
Nu er 56 min en forøgelse på 40%, det er alligevel ikke bare decimaler, men fakta og tal er vist ikke lige din kop te
@Johannelund
Det er jo ikke de 4000 det drejer sig om.
Det drejer sig om det du har købt er forandret efter købet.
Hvis nu vi tager fat i en anden vinkel, som jeg måske tror du kan relaterer til istedet for ladetider.
Hvis du har købt en stor bil til at trække din store camping vogn, så er det jo træls hvis de 2 år inde i dit ejerskab, så vælger producenten at trække typoegodkendelsen, og kan nu ikke trække din campingvogn lovligt mere. Så må du skifte vognen og tage et tab, som du egentlig ikke havde tænkt dig at tage på nuværende tidpunkt. Måske havde du tænkt dig at køre i bilen til du dør, men nu må du enten blive fastligger, skifte bilen eller nedgradere din campingvogn.
Så sagen drejer sig egentlig mere om hvad du køber, samt hvad sælger kan tillade sig at ændre efter købet.
Here we go again….
Ja igen igen.... .
Som at tale til sin teenagesøn. Ind af det ene øre og ud af det andet.
@Johannelund sammenligner som sædvanligt æbler med pærer. Lad os nu lade være med at reagere på disse tåbeligheder uanset hvor dumme og forkerte de måtte være.
Umiddelbart går sagen rigtigt fint både i Danmark og Norge. Vi er snart færdig med de “indledende øvelser” så en dato for retssagen kan fastsættes.
@Ledsager - må man så heller ikke påpege at Johannelund åbenbart er villig til at give køb på almindelige forbrugerrettigheder bare for at få pruttelyde i bilen?
Benzin, det er sgu' for dyrt, jeg henter godt brugt friture olie nede på kinagrillen ;-)
:))))Benzin, det er sgu' for dyrt, jeg henter godt brugt friture olie nede på kinagrillen ;-)
Here we go again….
Ja igen igen.... .
Som at tale til sin teenagesøn. Ind af det ene øre og ud af det andet.
Men der er begrundet håb om udvikling hos din teenager.....
Status er, at Tesla af retten har fået frist til medio juli til at komme med en replik til vores svar. Tesla nægter at udlevere kildekoder til opdateringerne, så en uvildig fagperson kan tjekke om de bevidst har nedsat ladehastigheden. Vi mener derimod, at det er den eneste måde at kontrollere om de har ændret softwaren. At bilerne i 2019 begyndte at lade langsommere er alle vist enige om, men Tesla påstår at det er fordi bilerne har været ladet for ofte på SuC. Det kan vi heldigvis modbevise via den test vi lavede for snart et par år siden.
Men at de skulle have været ladet for ofte på SuC. Det er da ikke meget bedre, der stod intet i salgsmaterialet fra 2014 og frem at man ikke måtte lade ret meget på SuC. Så den argumentation holder vist ikke.