Loading...
dk

Lader din model S også langsomt - så bliv en del af gruppesøgsmålet mod Tesla | Tesla Forum

MOS
MOS Nov 19 '22

Jeg mener heller ikke - uanset om Tesla vælger at skrue ladehastigheden tilbage op igen - at de kan undslå sig erstatning for den lange periode, de har frataget bilernes oprindelige performance. Personligt ville jeg i hvert fald kræve en erstatning for tabt anvendelighed af bilen m.m.

Men hvis Tesla f.eks. tilbød et nyt 350 V batteri for at gøre skaden god igen, så tænker jeg, jeg ville være helt anderledes positiv i en forhandling om at slå en streg over fortidens synder.

PeterE
PeterE Nov 19 '22
Citat fra Ledsager

Der er også nu biler fra 13 og 14 hvis garanti udløber eller er udløbet. De har ikke fået deres gamle ladetid tilbage. Uanset det bliver syn og skøn foretaget i starten af 2023, så uanset eventuelle udsættelser af selve sagen eller anker, er det det der kommer til at gælde.

Du har ret, og uanset hvad så er der kun en vej. Fremad.
Ledsager
Ledsager Dec 1 '22

Endnu en kedelig oplevelse med Model S fra 2015 og opladning på SuC.    

Var til møde i Kolding og skulle efter overnatning de få km til Kolding SuC fra hotel Comwell.
Kom til SuC med 15%, forvarmningen var igang og vejret var 6 grader. Ladningen startede med 12 kW og blev beregnet til at vare 2 timer og 35 minutter for at nå til 80%. Steg i løbet af de næste 15 minutter til 14 kW, hvor min tålmodighed med at sidde i bilen slap op og jeg gik i det nærliggende center for at få tiden til at gå og fik købt lidt for meget. Min tid til at vente på mere opladning sluttede ved 78% 1 time og 16 minutter, hvilket betød endnu et ladestop på vej hjem.
En grotesk ladekurve Tesla har udstyret bilen med i koldt vejr for at skåne batteriet. Helt ulig hvordan den var da bilen havde sin oprindelige software uden forvarmning.

Jeg har gemt de fleste af mine opladninger. Et eksempel på SuC fra februar 2016 hvor det også var koldt og bilen ikke varm: 8-90% på 55 minutter.

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Dec 1 '22
jonasboege
jonasboege Dec 2 '22
Jeg var forbi Kirke Såby i morges kl 5:30 med min P85
Ankom efter 50 km (ca 130 km/t) med 41 % med SuC som destination i navigation (forvarmning) og havde ladet bilen hjemmefra i ca 40 min. Så helt koldt har batteri ikke været. 
Startede ud med 48 kW og fik i alt 28 kWh (op til 86 %) på præcis 1 time …
T3S7A
T3S7A Dec 7 '22

Hej Alle

Nu har jeg ikke længere en S som er ramt, da jeg længe blev for træt af dem, og har solgt den. Men følger da lidt med fra sidelinjen. 
Kunne det være en ide at planlægge med en masse andre, at man på samme tid, ankommer en 10-20 stk model S til supercharger, og derved blokere alle stander i laaangtid - Selvfølgelig ikke en rar ting for dem som ankommer og skal videre, at de bliver taget som "gidsel" i kæmpe ladekø. Men det vil jo givetvis give fokus på problemet. Evt invitere div. medier, youtuber mm med. 

PeterE
PeterE Dec 7 '22
Citat fra T3S7A

Hej Alle

Nu har jeg ikke længere en S som er ramt, da jeg længe blev for træt af dem, og har solgt den. Men følger da lidt med fra sidelinjen. 
Kunne det være en ide at planlægge med en masse andre, at man på samme tid, ankommer en 10-20 stk model S til supercharger, og derved blokere alle stander i laaangtid - Selvfølgelig ikke en rar ting for dem som ankommer og skal videre, at de bliver taget som "gidsel" i kæmpe ladekø. Men det vil jo givetvis give fokus på problemet. Evt invitere div. medier, youtuber mm med. 

Måske en sjov nok ide, indrømmet - men jeg gætter på at det blot vil skabe splid blandt danske Tesla-ejere og på ingen måde lægge ekstra pres på Tesla i den kørende sag. Lad os nu være seriøse og køre sagen til enden. 

MOS
MOS Dec 7 '22

Et tænkt scenarie:

10 Tesla Model S ejere aftaler at "blokere" en SuC ved at møde op samtidig og lade langsomt.

De har ikke alle samme start SoC og nogle batterier er koldere end andre. Det resulterer i forskellige ladetider mellem 45-90 min.

I løbet af en time er der typisk 3 andre (uvidende) Teslaer, som har brug for at lade på samme supercharger.

Den første ankommer 10 min efter eventets start. Han konstaterer, at alt er optaget. Så han fortsætter bare videre til en anden ladestation, fordi han har nok strøm på til at komme et stykke videre.

Den næste kommer forbi 25 min. efter eventets start. Han behøver ikke engang at køre ind på SuC'en for at konstatere, at alt er optaget, fordi han på forhånd har set det i navi'en. Så han køre bare forbi og videre til et andet sted, hvor han kan lade.

Den tredje ankommer efter 40 min. med lav SoC og har ikke mulighed for at køre andre steder hen for at lade, så han stiller sig i kø. Allerede 5 min. senere er den første Model S færdig med at lade, så ventetiden er ikke så lang.

Den fjerde ankommer først efter 1 time og 5 min. Her er yderligere 3 af Model S'erne færdige med at lade, så der er fint plads til en mere.

Højest sandsynligt er der ingen andre end de 10 Model S ejere, der bemærker, at der er sket noget usædvanligt den dag på denne SuC, da det jo hænder af og til, at en SuC er fuldt optaget og man må vente lidt.

Danbra56
Danbra56 Dec 7 '22

De bliver vel også begrænsede til 80% p.g.a hele ladestationen er optaget. 

MOS
MOS Dec 7 '22
Citat fra Danbra56

De bliver vel også begrænsede til 80% p.g.a hele ladestationen er optaget.

Måske ja, men det er kun default indstillingen. Man kan altid bare manuelt skubbe slideren op til 100% på skærmen, hvis man vil have mere end 80%.

Kiefer
Kiefer Dec 10 '22

MOS: Ja med 10 biler vil det ikke rigtig blive opdaget, gør man det samme med 50 biler der bruger en dag på at køre mellem SUC'erne bliver billedet nok noget andet. 

PeterE
PeterE Jan 21
Intet nyt under solen eller her i Kirke Såby, men tankens burger var ok :)

Kiefer
Kiefer Jan 23

Jeg ladede med 126KW i Rødekro i går i min Model S, eller det gjorde jeg i hvert fald i mindst 1 sekund...

Derefter var det ned på de normale 80KW og faldende. 

SuneH
SuneH Feb 24

Er der noget nyt om denne sag? Bliver den ved med at blive trukket i langdrag i retsmaskineriet?

P85DK
P85DK Feb 24

Den er vist stadig på syn og skøn stadiet - der er nok et 1-2 år endnu før først afgørelse er der.

jonasboege
jonasboege Feb 24

Ved nogen, om man mister retten til den evt. store milliongevinst (mindre kan også gøre det), hvis man sælger sin bil?

KimT
KimT Feb 24

Det er dig der deltager i dette sagsanlæg - igennem din retshjælpsforsikring. Det bliver ikke overdraget til den nye ejer. Altså med mindre løsningen bliver at de sætter ladehastigheden op igen, eller de tilbyder rabat på et nyt batteri (efter du har solgt den)

cth
cth May 15

Kan ikke lige se hvilke S og X årgange de rammer denne gang.

Men jeg har lige haft en diskussion med tesla om, at min model S ikke længere kan lade 180 kw.

Det blev opgraderet vist en gang sidste år og jeg oplevede selv en enkelt gang at lade med 180 på Kolding SuC.

Siden dengang er det aldrig lykkedes mig igen.

Jeg tænkte det nok var omstændigheder der gjorde det.

Men så opdagede jeg på en tur til Norge og hjem, at jeg på intet tidspunkt kom over 140 kw, til trods for at jeg flere gange forsøgte og alt var optimalt.

16 grader temp. brugte navi til 250 kw SuC og den forvarmede ikke batteri ud over en enkelt gang i Norge (koldt).

Ingen af de SuC jeg var på havde mere end 30% belægning.

Jeg havde kørt 2 timer + før hver ladebesøg.

Hvis de omstændigheder ikke kan give fuld skral, så kommer jeg vist sjædent til at kunne bruge det til noget.

Forelagt tesla med præcise tidspunkter o.s.v.

Samme smøre som altid... tja.. nejj.. måske... (oversat....   vi aner det ikke).

Forummets indlæg er redigeret af cth May 15
Ice2EV
Ice2EV May 15

@cth hvad SOC havde du på Norges turen?

Hvis ikke du har været nede under 15-20%, så skal du ikke regne med at se over 140 kW, slet ikke hvis ikke det er en V2 du har været på.

cth
cth May 16

Sorry... SOC havde jeg glemt.

langt under 10% hver gang.

Sider: «« « ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 »