Loading...
dk

EL leverandør konkurs | Tesla Forum

cth
cth Dec 11 '21

Nu skal jeg til at betale normal pris som alle andre for første gang :-)

AktivEnergi hvor jeg var kunde er lukket ned, så i stedet for 1.7kr. kwh skal jeg nu af med noget der ligner en 3 kr.

Pæn stigning.

Ikke lige oplevet konkurs hos en el leverandør før.

Skyldes nok de høje el priser.

Cubic
Cubic Dec 11 '21
Citat fra cth

Nu skal jeg til at betale normal pris som alle andre for første gang :-)

AktivEnergi hvor jeg var kunde er lukket ned, så i stedet for 1.7kr. kwh skal jeg nu af med noget der ligner en 3 kr.

Pæn stigning.

Ikke lige oplevet konkurs hos en el leverandør før.

Skyldes nok de høje el priser.

Av.

Tak for info, den havde jeg ellers i kikkerten :-)

cth
cth Dec 11 '21

Jeg havde det godt på fornemmelsen, at det ikke var det bedste valg.

De opførte sig lidt underligt med at lægge ud med at trække 5600kr. aconto ved start.

Jeg slettede bet. aftalen fra min bank kort efter og har absolut intet hørt fra dem siden 1/8.

Ikke før nu hvor energinet har givet "opgaven" videre til power4u.

Jeg har nu brugt næsten 4000 KwH siden start, så gad vide om konkursbo kommer og kræver de sidste :-)

ODE90D
ODE90D Dec 13 '21
Det bliver ikke den sidste. Store aconto betalinger tiltrækker svindlere, og prisudviklingen på el har gjort det langt større og mere attraktivt at spekulere i. Opret et elselskab med lave priser, opkræv aconto, fortsæt så længe kundetilstrømningen vokser og træk alle pengene ud når skuden begynder at tabe fart. Nemme penge for skrupelløse svindlere.
PeterE
PeterE Dec 14 '21

'Hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det det - ind imellem - også' 

Altså hvis vi herinde oprettede www.teslaforums-eget-elselskab-som-er-verdens-bedste.dk så håber jeg da også at folk lige vil undersøge os en lille smule før de signede op; Fx om vi var et to mands team. Det er altid forfriskende når små spillere udfordrer de store, og ind imellem lykkes det så bare ikke. Vel ikke den store overraskelse. 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Dec 14 '21
cth
cth Dec 15 '21

Ja det gik jo fint i mange mange år at køre på intro abo.

Nå men jeg skal finde noget andet og har kig på elforbundet og Barry

Barry kan vist selv styre ladning på billige tidspkt. hvor man via elforbund selv skal tjekke...korrekt?

kan ikke lige gennemskue om de begge kører på aktuelle spotpriser.

Er det her man ser næste døgns priser?

https:///...O/Hourly/?view=table

Billig strøm i nat ?  :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 15 '21
Emilsteen
Emilsteen Dec 15 '21
Ja DK2 ser ud til at få nogle gode priser i nat. Jeg har virkelig ledt efter en app/widget, som ville gøre det nemt dagligt at tjekke de næste 24 timers strømpriser. Men synes ikke jeg har fundet det helt rigtige setup endnu. Ville jo også helst at det var helt plain i kWh og ikke noget giga der skal regnes om. Hvordan følger i andre med i elpriserne?
Cubic
Cubic Dec 15 '21
True Energy har også en rigtig fin og avanceret opladnings app.
Som i øvrigt koster gratis at bruge.
Forummets indlæg er redigeret af Cubic Dec 15 '21
CanEl
CanEl Dec 15 '21

jeg bruger dette link, som vælger det meste, og siger så ja til cookies, så mine filtre og valg gemmes.
vælg derefter Kr. som valuta, og DK1 for vest dk, eller DK2 for øst dk, eller vælg at se begge.
prisen er i "kr / MWh". flyt komma en plads til venstre i hovedet, så er prisen "øre / kWh". ganske enkelt.

https:///...K/Hourly/?view=table

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Dec 15 '21
Cubic
Cubic Dec 15 '21
Jeg kan se at det er de samme priser som True Energy (dansk selskab ) appen viser
NOELON
NOELON Dec 16 '21

@canel: Hm, hvad er 'hovedet' i denne wep app. Jeg har meget svært ved at se hvad du mener. Jeg kan sagtens se hvad prisen pr Mwh, men kan ikke se hvordan den ændres til pr Kwh.

Nikola
Nikola Dec 16 '21

Der er en app der hedder: Nord Pool 

bskaarup
bskaarup Dec 16 '21
Citat fra Nikola

Der er en app der hedder: Nord Pool 

Den virker rigtigt dårligt når prisen er over kr. 1/kwt. Så vises prisen som kr. 1, kr. 2 osv (i hvert tilfælde på min Android) 

@TSLA Man kan kun se prisen pr. Mwh.  Som @canel skriver så flyt komma en plads til venstre i hovedet, så er prisen "øre / kWh".

ClausK
ClausK Dec 16 '21

Jeg bruger denne her:

https://seas-nve.dk/kundeservice/aftaler-og-priser/timepris/

enkel og nem at bruge og der er ikke noget der skal regnes om :-)

Emilsteen
Emilsteen Dec 16 '21
Jeg har også forsøgt mig med Nord pool app'en, da jeg tænkte det var de mest rene data, men deres app (og hjemmeside) er ikke min kop te. Og som bskaarup også skriver, så er det helt godnat når prisen er over 1. Den fungerede ellers fint med at sende mig en daglig push-notifikation med morgendagens priser. Men ikke umiddelbart nogle forslag til en widget der virker endnu. Jeg har selv prøvet med watts appen, men kan så vidt jeg kan se ikke få den rene elpris. De har dog fortalt at de arbejder på en widget.
Emilsteen
Emilsteen Dec 16 '21
Jeg æder lige hurtigt min hat. True Energy app'en har sørme widgets. Og de virker endda. Jeg takker for det gode forslag! Nu skal jeg lige nyde frem til 1 januar at jeg har fast pris på 15 øre pr kWh, men så skal man jo til at være lidt taktisk fremadrettet.
cth
cth Dec 17 '21
Citat fra ClausK

Jeg bruger denne her:

https://seas-nve.dk/kundeservice/aftaler-og-priser/timepris/

enkel og nem at bruge og der er ikke noget der skal regnes om :-)

----------------

Ja den er faktisk meget bedre...
Men de kunne godt skrive at det er den rene strømpris der vises uden transport.
Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 17 '21