Loading...
dk

Så kom den nye model 3 | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
P85DK
P85DK Jan 23 '24
Citat fra KimT

Og man skal nok ikke regne med at eksistereden modeller bliver opgraderet til den nye platform. Og det vil betyde at der nok ikke kommer de store til den eksisterende platform mere.

Det gjorde Tesla jo også med 2012-2014 bilerne og glem alt om den første Roadster.

jramskov
jramskov Jan 23 '24

Teslaer med HW2.x er også afskåret fra en række ting.

KimT
KimT Jan 23 '24

Vi snakker her om biler der stadig sælges.

jramskov
jramskov Jan 31 '24

Adaptive High Beams for Tesla Model 3 2024 Highland - Update 2024.2: https://youtu.be/FzeHzw61tTg?si=hxNtDvYF7OJMjZsI

KimT
KimT Feb 1 '24

Her har han lavet en test på landevej : https://www.youtube.com/watch?v=8DE0kNtL16I&t=0s

Arpe
Arpe Feb 1 '24

Ser virkelig godt ud, den er enormt hurtig til at blænde både op og ned. Mega fedt!

jramskov
jramskov Feb 1 '24

Ville være fedt hvis nogen lavede en test der sammenlignede forskellige biler med lignende systemer, inklusiv hvordan modkørende oplever det.

Arpe
Arpe Feb 1 '24

Ja, Bjørn Nyland plejer at have de bedste test af den slags systemer. Og ofte kører han mange kilometer inden han kommer med det endelige resultat. Hvis modkørende bliver generet vil de markere det med et hurtigt langt lys. I flere test opdager Bjørn at matrix-lys på flere modeller ikke altid er hurtige nok til at slukke for lys mod modkørende.

Han har en Model 3 Highland for tiden så nu skal han bare have den opdateret! :-)

Forummets indlæg er redigeret af Arpe Feb 1 '24
jramskov
jramskov Feb 2 '24

De fik lige lavet denne test en smule for tidligt: https://youtu.be/zk1xQgIiD8o?si=SSJtgGpBYO4TAbIZ

Arpe
Arpe Feb 2 '24

Vildt nok at man på det billede hvor alle biler lyser til højre nærmest ikke kan se nogen forskel, ligner de alle har nogenlunde samme styrke i lyset. Mens det fra kabinen ser helt anerledes ud for alle modellerne. 

cth
cth Feb 2 '24

https:///...d-en-tech-virksomhed

larmende aircon er noget jeg kan genkende fra min TMS.

Kunne sagtens køre et trin lavere i automatisk.

KimT
KimT Feb 5 '24

Dog efter sigende tidligst i version 2024.6 eller 2024.8

2024.2 som er ved at rulle ud nu, aktiverer dem kun på Highland.

Her en test i tåget vejr. Det bliver lidt mere synligt : https://www.youtube.com/watch?v=7ovFmMmgKtc

Johannelund
Johannelund Feb 7 '24
Angående Hightland og de manglende stiks
Når man skal ud af en rundkørsel og efter første vej, så befinder blinklysknappen sig i position 0430, tvivler virkelig på at man kan blinke ud af rundkørslen på rette tidspunkt, forstår simpelhen ikke at det kan blive godkendt.
Bianco
Bianco Feb 7 '24
Quote from Johannelund ...Når man skal ud af en rundkørsel og efter første vej, 

Det er nemt nok, for så skal man blinke til højre INDEN man kører ind i rundkørslen.

Ice2EV
Ice2EV Feb 7 '24

Jeg tænker der er 2 scenarier.

1) man vender sig til det.

2) der kommer en OTA med automatisk blink efter navigation. Så skal du til højre så blinker den selv.

Johannelund
Johannelund Feb 7 '24
@Bianco
Tror sku at blinklyset slår fra når du kurver til venstre
@Ice2EV
hvem gider at bruge navigation når man bare lige skal rundt om hjørnet

Men selvfølgelig bilen er nok blevet 100 kr billigere at producere.
Alt hvad Tesla gør, behøver jo ikke at være ønsket, Der var da et ramaskrig da Tesla reducerede ladehastigheden på model s fra før 2017, Men er man 100% fanboy af Tesla, er alt hvad fatter gør ok.
Bianco
Bianco Feb 7 '24
Quote from Johannelund @Bianco
Tror sku at blinklyset slår fra når du kurver til venstre...

Ups ;-) Hermed afsløret at jeg ikke gider at holde hånden på blinkerarmen når jeg kører gennem rundkørsler, selv om den er der. 

P67
P67 Feb 8 '24

Hermed et lille indlæg der ikke kun er baseret på teori/fordomme da jeg har anskaffet en Highland for en lille uge siden.

Jeg var selv lidt usikker på hvordan det ville gå men 'Elona' er meget nem at køre (242 km på tælleren) uden stilke. Den frygtede rundkørsel kommer i tre varianter:

1.: Man skal ud af første afkørsel og skal derfor afvise allerede når man kører ind i rundkørslen (=no problem)

2.: Man skal lige ud og tager derfor 2. afkørsel. Her starter man med at dreje til højre når man kører in i rundkørslen, og når man er ude for første afkørsel har man rettet op fordi man også er nødt til at dreje til venstre, og så viser man af når rattet peger ligeud (=no problem efter et par forsøg)

3.: Man skal ud af 3. afkørsel. Her vil rettet være drejet når man skal vise af, og det kræver lidt mere koordination, men der er også lidt længere tid til at plan lægge den manøvre (= problemet er ikke særlig stort)

Skulle ovenstående være for uoverskueligt kan man jo blot lade som om man kører i en BMW og helt udelade at bruge afviseren ;)

I andre situationer er afviserfunktionaliteten ret fantastisk - bilen vurderer selv om der kun er tale om et vognbaneskift og slår selv fra når manøvren er gennemført, eller man faktisk er kommet i en dedikeret højre/venstre bane og fastholder derfor afvisningsblink indtil man har gennemført den manøvre.

Stilken til gearvælger savner jeg ikke.

Men, der er andet som ikke længere findes eller jeg blot ikke kan finde i menuen:

1.: Bilen begynder at krybe når man ved start slipper bremsen. Det har jeg tidligere altid brugt på den gamle (El-on), og det savner jeg.

2.: 'Regen' styrken kan ikke længere konfigureres, men det savner jeg ikke da jeg altid har brugt max 'regen'.  

HrMogensen
HrMogensen Feb 8 '24
Citat fra P67

……

Stilken til gearvælger savner jeg ikke.

Men, der er andet som ikke længere findes eller jeg blot ikke kan finde i menuen:

1.: Bilen begynder at krybe når man ved start slipper bremsen. Det har jeg tidligere altid brugt på den gamle (El-on), og det savner jeg.

2.: 'Regen' styrken kan ikke længere konfigureres, men det savner jeg ikke da jeg altid har brugt max 'regen'.  

Fungerer auto gear funktionen d.d. - altså det med at bilen gætter om man vil i D eller R? 

1. Funktionen creep er, så vidt jeg har forstået, fjernet på nyere 3/Y da den mindsker rækkevidden. 

2. Regen kan man ikke længere justere på - måske af samme årsag som med creep. Har set flere nævne det i tests. 
En lidt ærgerlig ting for lande med sne og salt. Hele vinteren har jeg kørt med lav regen for at bremser motioneres mere. Pendler ikke længere i bil så den kan indimellem stå dage uden at blive brugt.
Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Feb 8 '24
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »