Loading...
dk

Så kom den nye model 3 | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
jramskov
jramskov Feb 8 '24

@P67: Tak for dine betragtninger, godt at høre det ikke er så slemt i dine øjne.

P67
P67 Feb 9 '24

@HrMogensen:

Angående "Fungerer auto gear funktionen d.d. - altså det med at bilen gætter om man vil i D eller R?"

Det er ikke aktiveret endnu eller også skal jeg selv finde det menupunkt, men jeg ved ikke om det er en funktion jeg vil benytte. 

jramskov
jramskov Feb 9 '24

Den nye TM3 supporterer også UWB:

https:///...tra-wideband-support

cth
cth Feb 9 '24

Tænker man slipper for at låne sin bil ud til teenager eller andre, da de jo ikke kan finde ud af at bruge bilen :-)

jramskov
jramskov Feb 9 '24

@cth: Hvis der er nogen der kan finde ud af touch knapper er det da lige netop de unge? ;-)

cth
cth Feb 9 '24

4 skiver og 8 klodser samt arb. løn. Lyder dyrt.

Er det hos Tesla?

Kan finde Brembo til 5000kr. incl. klodser uden arb. løn.

Det findes nok billigere, men Brembo plejer at være kvalitet.

Dec14
Dec14 Feb 9 '24

Hvis det værksted du har kontakt med mener de skal have 5000 kr  i arbejdsløn for at skifte skiver og klodser på 4 hjul, vil jeg kraftigt anbefale dig at prøve et andet sted. Der er absolut intet specielt ved den opgave. Det halve er et fornuftigt prisleje.

P67
P67 Feb 9 '24

@selsoe:  "Hvordan er dine oplevelser med autopilot og auto-high-beam? Funker det eller bliver man (og modkørende) rasende på det?"

Har ikke kørt så meget  i mørket endnu, men min opfattelse af auto-high-beam er at det fungerer vældig godt - nok bedre end jeg ville kunne gøre det for man kan jo komme til at blænde ned for sent - så ingen sure miner fra modkørende.

Angående autopilot så bruger jeg det kun på motorvej hvis der ikke er meget anden trafik, så det vil jeg gerne vente med at bedømme.

jramskov
jramskov Feb 12 '24
@selsoe: Jeg gav 8200kr for det ved den lokale mekaniker (Skejby Auto).
cth
cth Feb 14 '24

Hvad har Skejby Auto så sat på af skiver?

Tænker der er forskel i kvalitet?

Men det lyder som om du har givet en meget ca. 5000kr + arb. løn.

Alene skiver og klodser kan svinge 4000 kr. i pris for delene alene, så for sammenligningens skyld har det en betydning.

Forummets indlæg er redigeret af cth Feb 17 '24
jramskov
jramskov Feb 14 '24

Aner ikke hvilke skiver de har sat på.

jramskov
jramskov Mar 2 '24

Har lige haft en kort prøvetur i en TM3 "Standard Range". I forbindelse med et andre ærinde var jeg i nærheden af Tesla i Tilst, så svingede forbi der var lige mulighed for en tur på 20 minutters tid.

Der er en markant forskel i støjniveau i kabinen i forhold til vores TM3 fra 2019, det er næsten som at tage et sæt hørebøffer med noice cancelling på :-)

Knapper i stedet for stilke til blinke fra tror jeg man forholdvist hurtigt vænner sig til, dog ikke i rundkørsler når man skal ud af f.eks. tredje vej - det vil nok for evigt irritere. Det samme gælder gearskifte og sætte bilen i P, det tror jeg aldrig man vil blive lige så tilpas med som stilken i vores TM3.

AP/FSD var ikke tilgængelig på bilen.

Ice2EV
Ice2EV Mar 2 '24

@jramskov. Tak for info om prøveturen og sammenligningen.

Men husk at sammenligne med ca samme dæk slidtage.

Vores er mega tyst med nye dæk. Og på trods af adskillelige sæt og skifte af bil, så er fakta bare at med vores kørsel, så rejse de elendige Michelin dæk sig og larmer ganske meget allerede når de rammer 20.000 km, også selv om de er kørt med korrekt dæktryk, skiftet fra for til bag ved hjulskifte.

For et kommer spørgsmål i forkøbet om hvorfor vi har kørt 4 sæt Michelin med den erfaring.

Første sæt blev den første leveret på. 

Hen over efteråret satte vi så Michelin(sæt nr 2) vinterdæk på. Mega galde for dem.

Da vi kom lidt hen på foråret og fik de originale sommerdæk på og kørte lidt, så begyndte de at støje. Fik den 4 hjuls udmålt og justeret og skiftet til nye Michelin(sæt nr 3), kørte formidabelt.

Så skred vinterdækkene også i hæl og tå støj.

Slut med Michelin, dylme!

Så skifter vi bil, og den kommer for syv helgolande på Michelin vinterdæk, som nu efter 20-24kkm er begyndt at larme!!!!

jramskov
jramskov Mar 2 '24

@Ice2EV: God pointe med dækkene, vores vinterdæk har helt sikkert kørt mere end 20k km og jeg tjekkede ikke hvor langt den nye TM3 havde kørt, men den må have noget nyere dæk.Det fjerner dog ikke indtrykket af en velbygget bil med noget bedre lydisolering. De manglende stilke, ikke mindst til at skifte gear kunne til gengæld godt få min kone til at fravælge den.

P67
P67 Mar 3 '24
selsoe

"@P67: Hvordan er dine oplevelser med autopilot og auto-high-beam? Funker det eller bliver man (og modkørende) rasende på det?"

Hej selsoe - Kan desværre ikke fortælle hvordan auto high beam fungerer med autopilot, da den nu har aktiveret matrix lys og derfor stort set altid har langt lys på når det er mørkt.

Men hold da op hvor matrix lyset fungerer godt - det er nærmest uhyggeligt.

Var i går ude at køre hvor der var en del tåge så man virkeligt kunne følge hvordan lyst tilpasser sig trafikken - det var turen værd i sig selv.

Da jeg ikke kan stoppe modkørende/forankørende for at spørge om deres oplevelse, så må jeg gætte på at det ikke gav dem nogle problemer, da de ikke blændede op/ned eller på anden måde signalerede at de var generet af mit lys.

P67
P67 Mar 3 '24

@jramreskov/@Ice2EV:

Nye dæk har helt sikkert stor betydning, men der er sket store forbedringer med støjdæmpning.

Når jeg ruller på vore lille villavej med ca. 20-30 km/t var der en hel del støj fra El-on (tm3 2019) når småsten blev slynget op i hjulkassen men det er blevet reduceret kraftigt i Elona.

Vindstøj er også reduceret til noget som man kun bemærker ved motorvejsfart men det er ikke noget der generer.

Støj fra undervognen var markant i El-on. Hvis man kørte over en mindre ujævnhed fik man lov til både at høre og føle det, men i den nye er det reduceret så meget at man ikke bliver generet af det overhovedet.

Eneste "ulempe" ved al den komfort er at jeg har ændret kørestil fra det mere sportslige til det mere limousineagtige fordi køreoplevelsen er blevet så god.

Ice2EV
Ice2EV Mar 3 '24

Sten i hjulkasser og undervogn dæmpes rimelig meget ved Dinitrol støjdæmpning i både 2019 og 2022 modellerne.

jramskov
jramskov Mar 5 '24

Jay Leno - TM3 med chief designer og chief engineer: https://youtu.be/WLMalLy_3JU?si=Kh1Qa7SNld69s4OA

jramskov
jramskov Apr 19 '24

Mdoel 3 Performance leak: https://electrek.co/2024/04/18/tesla-leaks-new-model-3-performance-ludicrous-details/

Here are the new details confirmed by Tesla through the leak:

• All-new adaptive damping powered by in-house software gives you enhanced body control, without sacrificing daily usability or comfort.
  • The latest generation driving mode integrates adaptive suspension controls with a performance-optimised powertrain to deliver more response and fun behind the wheel
  • Track Mode V3 features all-new calibration for the powertrain and adaptive suspension to give you more authority behind the wheel, you can customise handling balance, stability controls and regenerative braking to set the car up how you like it.
  • All-new seat design with enhanced side and cushion bolsters hold you in place, while ventilation keeps you cool.
  • Bespoke chassis and suspension hardware is tuned to provide intuitive, razor-sharp response to driver inputs.
  • Forged Performance wheels, Lightweight, staggered wheels provide sharper turn-in response, improved predictability, increased traction out of corners and optimised aerodynamics.
  • Enhanced pedal feel and improved heat management ensure consistent braking at all speeds and across a wider temperature range.
  • The lightweight carbon fibre décor and refined weave pattern is unique to Model 3 Performance
HrMogensen
HrMogensen Apr 19 '24
Citat fra jramskov

Mdoel 3 Performance leak: https://electrek.co/2024/04/18/tesla-leaks-new-model-3-performance-ludicrous-details/

Here are the new details confirmed by Tesla through the leak:

...

Det er lækker læsning men desværre fortsat uden mulighed for at trække selv den letteste trailer. For en et-bils husstand som vores med have og store/små gør-det-selv projekter så duer det sgu ikke.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »