Loading...
dk

Så kom den nye model 3 | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
jramskov
jramskov Apr 20
Citat fra HrMogensen

@MOS

https://soyacincau.com/2023/11/07/tesla-model-3-signal-gear-stalks-add-on-enhance-automotive/

Skimmede lige teksten og det er vist samme firma der har lavet de ret populære SEXY buttons. Forhåbentlig er det okay kvalitet. 

Hvis HANSHOW derimod tilbyder dette så ville jeg personligt springe fra. Tror jeg ender med at afmontere auto frunk+trunk. Har nu 2x på få måneder oplevet at bagagerummet pludselig åbnede bare fordi min kone gik forbi bilen med mobilen i lommen. Den ene gang åbnede det op i garageporten (heldigvis uden skader).

Relateret - fra den kommende opdatering til nyere Tesla modeller:

"Open your trunk even when your hands are full. Stand still behind your trunk with Phone Key unobstructed, listen for the chimes, and the trunk will open on its own. "

MOS
MOS Apr 20
Citat fra jramskov
Citat fra HrMogensen

@MOS

https://soyacincau.com/2023/11/07/tesla-model-3-signal-gear-stalks-add-on-enhance-automotive/

Skimmede lige teksten og det er vist samme firma der har lavet de ret populære SEXY buttons. Forhåbentlig er det okay kvalitet. 

Hvis HANSHOW derimod tilbyder dette så ville jeg personligt springe fra. Tror jeg ender med at afmontere auto frunk+trunk. Har nu 2x på få måneder oplevet at bagagerummet pludselig åbnede bare fordi min kone gik forbi bilen med mobilen i lommen. Den ene gang åbnede det op i garageporten (heldigvis uden skader).

Relateret - fra den kommende opdatering til nyere Tesla modeller:

"Open your trunk even when your hands are full. Stand still behind your trunk with Phone Key unobstructed, listen for the chimes, and the trunk will open on its own. "

Mon ikke, funktionen nemt kan slås fra i en eller anden menu på skærmen?

HrMogensen
HrMogensen Apr 20

@jramskov + @MOS

Da min "gamle" model 3 er fra før auto trunk blev en ting, så vil min bil helt sikkert ikke modtage lige den softwareopdatering. 

Bortset fra det så tror jeg ofte at folk kan blive lidt irriterende af det at man står stille bag bilen får trunk til at åbne. For noget tid siden var der en stakkel (på Twitter) der med sin Model 3 bakkede langsomt forbi sin Model X (førerside mod førerside). Model X registrerede at phonekey nærmede sig og åbnede fører døren lidt op så Model 3 sidespejlet fangede døren = 2 biler på værksted da Model X døren kilede sig ind mellem Model 3 fordør og forskærm. 

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Apr 21
jramskov
jramskov Apr 20

Doh!

KimT
KimT Apr 20

På papiret lyder det da meget smart, men hold nu op det er tit at bilen ikke fanger man har mobilen i forlommen. Altså selv når man trykke på knappen til at åbne bagageklappen. Synes det er blevet værre siden vi fik bilen

Forummets indlæg er redigeret af KimT Apr 21
jramskov
jramskov Apr 21

De har nedsat priserne på TM3: 326K kr for SR og 386K kr for LR. Det er vel en nedsættelse på 14k kr?

cth
cth Apr 21

samt FSD nedsat 33%

Ice2EV
Ice2EV Apr 22

@cth Det er vist kun hvis du regner afgiften med. 

Der er vel ingen der er tossede nok til at bestille FSD ab fabrik med afgift, når man kan tilkøbe det 30 sekunder efter levering i app uden afgift.

MOS
MOS Apr 22

Det der trick med at undgå registreringsafgift ved at tilkøbe noget sofwareopgradering i appen, jeg forstår ikke, hvorfor Tesla ikke gør meget mere i det. Der er jo et væld af muligheder for, at de kunne sælge en virkelig billig bil og hente penge hjem på opgraderinger efterfølgende, mens kunderne kan glæde sig over en afgiftsfri bil. Mulighederne er mange:

• Fartpilot (dum)
  • Adaptiv fartpilot
  • Autopilot
  • Enhanced Autopilot
  • FSD
  • Premium pakke med satellitkort, audio streaming, Netflix osv.
  • Softwarelåst batterikapacitet til 5 kWh. Lås op for ekstra batterikapacitet, f.eks. 500,-/kWh
  • Topfart softwarebegrænset til 15 km/h. Opgrader til højere topfart, f.eks. 100,- pr. km/h
  • Kun for- eller baghjulstræk. Opgrader til AWD, den anden motor låses op via softwareopdatering, f.eks. 5000,-
  • Motoreffekt begrænset til 10 kW. Lås op for ekstra motoreffekt, f.eks. 100,-/kW
  • Man kunne også låse forskellige (ikke strengt nødvendige) features på centerskærmen, såsom navigation, energy app, internetbrowser, spil, og sikkert meget mere. Lås op for disse features (evt. enkeltvis) for en eller anden rimelig pris
  • Lås op for A/C, f.eks. 1000,-
  • Sædevarme, 200,-/ pr. sæde
  • Ratvarme, f.eks. 10.000,- (jeg synes, det er det værd!)
  • Elektrisk bagklap, f.eks. 500,-
  • Autojusterbare sidespejle, sæder m.m., f.eks. 500,-
  • Nøglefri adgang, f.eks. 500,-,
  • Kabinelys, lys i frunk, trunk m.m., 500,-

Og man kunne sikkert blive ved. Pointen er, at man kunne tilbyde en bil til så lav en pris, at den bliver uden afgift. Men samtidig er bilen så begrænset i sin anvendelse, at enhver normal kunde ville vælge de fleste opgraderinger uden at blinke, som et tilkøb i appen, 30 sekunder efter levering af bilen.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Apr 22
Ice2EV
Ice2EV Apr 22

@MOS Fordi:

1) Danmark er er forholdsvist lille marked, formentlig det eneste med så tosset et system.

2) 90% af solgte biler i DK, har ingen eller meget begrænset afgift.

3) Administration af tilkøb, ville koste mere end sælge med hele molevitten.

jramskov
jramskov Apr 27

Opdatering på stilke: https://youtube.com/shorts/qS9hZ8fJ0CE?si=gI9N9dpt87ZwRfGm

I kommentarerne siger de:

"We are looking to present the official prototype at the end of May, but the official production will start around October."

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13