Loading...
dk

Service plan = 4 x service når du vil ! | Tesla Forum

FrederikC
FrederikC Apr 1 '15

For kort tid siden læste jeg denne artikel på Teslarati :

http:///...el-s-annual-service/

I artiklen skriver Jerome Guillen VP for WW Sales and service, at service aftalen ikke er 80.000km/4år men 4 x service når det passer dig.

Efter at have læst artiklen har jeg forespurgt Tesla Danmark (Mikkel) og her var svaret at den fortsat var 80.000km/4år.

Det fik mig til at skrive til Jerome Guillen, og han bekræfter at service aftalen er 4 x service når du vil. Om du så vil køre eks. 30 eller 50.000 km mellem service er op til dig.

Tesla anbefaler dog fortsat 20.000km/1år.

Der er ingen ændringer ifm. forlængelse som fortsat skal ske senest 30 dage efter sidste service.

Beskeden er givet videre til Tesla Danmark.

Kort fortalt; Dem som har købt en service aftale har altså købt et "klippekort" til 4 x service, dvs. fået 4 service for 19.000 kr.

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Apr 1 '15
120281
120281 Apr 1 '15
Lyder godt. Jeg har så 3 klip tilbage i min :-)
Busimiss
Busimiss Apr 1 '15
Vi henter vores bil d. 7/4, så vil vi spørge nærmere ind til det.
Kiefer
Kiefer Apr 1 '15

Det kunne måske også betyde at dem der har købt dem så bedre vl acceptere, at de sætter prisen ned for et service i forhold til de 6000 det koster i dag, så behøver man næsten ikke at suse til Norge for, at få det lavet til en ordentlig penge.

Jeg kan dog se, at for mit vedkommende står den nok på tur til Norge igen, der kom lige en fribillet til bil + 5 personer ind af døren til colorline i dag :-)

/Martin

Klaus_
Klaus_ Apr 1 '15
Jeg synes der står 4 årlige serviceeftersyn i artiklen (citatet fra Tesla). Uanset om du har kørt 5000 eller 50000 km på det år.
Kiefer
Kiefer Apr 1 '15

Klaus_ Sådan læser jeg det også, 4 årlige eftersyn.

/Martin

FrederikC
FrederikC Apr 1 '15
Jerome skriver således: The customer can elect to bring the car whenever they desire: we recommend every year or every 12,500 miles (whichever comes first), but the customer are free to do whatever they essentially desire. They can bring the car every 18 months or every 6 months. In the end, they will receive the 4 “annual service". Det er det samme han skriver til mig bare omformulere. Ergo du bestemmer SELV! Hvert 5. År hvis du syntes.
Klaus_
Klaus_ Apr 2 '15
Underligt han skriver "annual" hvis årligt slet ikke er en faktor. For klarhedens skyld burde det bare være 4 serviceeftersyn. Under alle omstændigheder, gælder tilbydet åbenbart ikke i Danmark? Hvis der blir klarhed omkring det indenfor de næste 3 mdr, så køber jeg nok 4 "år", ellers ikke.
FrederikC
FrederikC Apr 2 '15
Som altid opfatter i tingene på forskellige måder, nogle mere negativt end andre. Her er uddrag af den mail han har sendt til mig, så burde der ikke være mere tvivl. Tror i skal kigge længe efter en officiel udmelding, men Tesla dk er informeret, så de ved nu Hvordan det er. "With the service plan you bought, you are entitled to 4 service inspections. You can bring the car whenever you want: yearly, after every 30k km, or whenever convenient for you."
DeaconWP
DeaconWP Apr 2 '15

Hej FrederikC. Super godt benarbejde. Igen er du foran.

Nu vil jeg ikke tvivle overhovedet. Jeg køber 4 X service til min kommende bil.

Mike2810
Mike2810 Apr 2 '15
+1 jeg læste også det samme som Frederik - derfor købte jeg serviceplan @ serviceeftersyn er anbefalet 20000km ikke at det var "skal til 20000km"
Klaus_
Klaus_ Apr 2 '15
Med den seneste mail er det mere tydeligt, takker.

Hvis det også gælder i Danmark :)
Hookmaker
Hookmaker Apr 2 '15
Jeg køber det klippekort, når den danske serviceaftaletekst indeholder det Jerome lover...;-)
Bianco
Bianco Apr 2 '15

Husk at det eneste der skiftes/ordnes efter tid, er skift af bremsevæske. Det SKAL skiftes efter to år, af sikkerhedsmæssige grunde.

Klaus_
Klaus_ Apr 10 '15
Er der noget nyt?

Jeg har modtaget en aftale i dag, som er dateret januar 2015, og den er ikke opdateret til "klippekort". Så hvis jeg skriver under på den, binder jeg mig jo til at sende bilen til service indenfor 1500 km (mener jeg det var) eller 30 dage, efter de angivne serviceintervaller.
FrederikC
FrederikC Apr 10 '15

Har desværre intet nyt - Både Mikkel og Søren hos Tesla er på ferie til senere på måneden.

Busimiss
Busimiss Apr 15 '15
Har talt med Mikkel i dag. Serviceaftalen er ved at blive ændret til 4 gange service - når man ønsker det. Hvis vi siger ja til aftalennu, vil det blive på de nye betingelser.
Til Jer andre, der har en aftale, så er det nok en god ide at spørge, om I overgår til denne nye aftale.
SQLCPH
SQLCPH Apr 15 '15

@Busimiss tak for det. Betyder det rabat ved forudbetailng på 4 x service? og hvad er så prisen?

Klaus_
Klaus_ Apr 15 '15

@Busimiss, det lyder godt, tak for info :)

@SQLCPH: Jeg mener det er 19k det koster for 4 forudbetalte services. Normalrprisen er vist 6k/stk så vidt jeg husker.

Klaus_
Klaus_ May 3 '15
Er der nogen der har fået den nye aftale herhjemme, endnu? hvor der på skrift står det er servicebesøg når man selv ønsker det?
Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »