Loading...
dk

Læg pres på politikerne for at revidere lovforslag | Tesla Forum

Renedyhr
Renedyhr Feb 27 '16

Er der nogen som ved om Tesla vil køre en sag mod SKAT eller vi selv skal gå sammen og finde en god advokat som har erfaring med at køre sager mod SKAT. Måske vi skulle opsøge ham som kørte sagerne vedr. solcellerne? Hvis vi fx giver 1.000 kr. hver må vi da kunne komme et stykke vej. Tror at den bedste løsning vil være at få Tesla på banen, de har jo vundet en sag over SKAT så der "kun" kom 20% afgift på.

Kan desværre ikke deltage i noget møde her i weekenden men deltager gerne over telefonen.

Mvh. René

53652115

Kiefer
Kiefer Feb 27 '16
Jeg synes også at Tesla må på banen nu, de har godt nok været fraværende igennem hele denne process. Det er da i deres interesse at vi får nogle biler på de danske veje uden afgifter. Det bliver da alt andet nemmere for dem at opnå nogle budgetmål hvis bilerne bliver billigere...

/Martin

Abildskov
Abildskov Feb 27 '16
Hej Allesammen

Jeg har i dag snakket med min kontakt person hos Skat, vores samtale varende i 1 1/2 time og vi diskuterede hele forløbet og vores opfattelse af vores indgået aftale eller manglende aftale.

Det er Skats opfattelse at der ikke ligger nogen form for aftale, idet at vi ikke har acceptere vilkår under vores købsprocess på TeslaMotors.com i forbindelse med vores ordre afgivelse. Når vi ikke har accepteret vilkår i aftalen, opfatter kammer advokaten at der ikke er indgået en bindende købsaftale.

Jeg er blevet enige med Skat om at vi kontakter en advokat, med ekspertise i aftaleret og får vendt sagen i forhold til vores aftaler om køb af bil. De erkender at det er deres opfattelse at vi har ønsket at indgå et køb af vores biler og vi efter deres opfattelse har købt en bil.

Men loven siger han man skal kunne fremvise en bindende aftale og pga. manglende checkbox (accept) har vi ikke indgået en bindende aftale, også forbi Tesla kan fra vælge at sælge en bil til en køber i forhold til deres legal terms.

Der er en masse aspekter der gør at vi bliver nød til at holde et skype møde, så vi får aftalt vores videre forløb i sagen.

Jeg har i dag sendt en mail til Peter og ledelsen hos Tesla i USA og beskrevet min samtale med skat og oplyst at vi er mange ejere og købere, som bestemt er skuffet over hele forløbet.

Jeg regner med at få et svar retur hurtigst muligt.
Kiefer
Kiefer Feb 27 '16

Jeg tænkte nok det var det den ville falde på, også derfor vi forsøgte herhjemme at få Tesla til at give os et papir på at vi har lagt et depositum på bilen, hvilket de ikke ville...

Du siger bare til hvornår vi skal holde et skype møde, jeg er klar indtil klokken ca. 14 søndag. Og så har jeg så også lige ca 2 timer jeg skal have til at gå i CPH lufthavnen i morgen aften.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Feb 27 '16
Brian1
Brian1 Feb 27 '16
Jeg mener også at TESLA skal på banen nu så vi kan danne fælles front. Det har hele tiden været svært at få noget af vide fra TESLA. De vil ikke en gang fortælle hvor mange bestillinger der er. TESLA burde omgående kontakte samtlige reservationer holdere for at drøfte det videre forløb, eller oplyse os hvem har reserveret så vi kan gøre det. Jeg har aldrig brugt skype med kan prøve. Jeg har en mistanke om du burde holde vinterferie med familien Gert - så tak for at du gider at blive ved....
Abildskov
Abildskov Feb 28 '16
Hej Allesammen

Jeg har snakket med gruppen og vi vil gerne holde møde kl. 14. Dem som har interesse i mødet kan sende mig en sms med deres info.

Det er vigtigt at vi ikke diskutere vores videre forløb i tråden. Jeg har snakket med Tesla USA i nat via en lang mail og har fået oplyst nogle spændende ting og sager.

Det er tydeligt at vi nu har information, som skat bestemt ikke ønsker skal se dagen lys.

Jeg har fået grønt lys fra den øverste ledelse at vi godt må få alt materiale fra Tesla.
Dette skal vi selvfølge bruge til opbygning af vores sag mod skat.

Jeg glæder mig til at vi alle snakker sammen.
Abildskov
Abildskov Feb 28 '16
Vi anbefaler at alle der vil være med i vores gruppe... Sender en mail til mig på ga@emply.dk

Så vi kan fortsætte vores dialog ude fra det offentlige rum. Så skat ikke kan læse os i kortene.

-Gert
Kiefer
Kiefer Feb 28 '16
Super godt, og helt fint med Webex.

Evt, sæt recording til, så er det nemmere at sende referat ud ;-)

/Martin

MS
MS Mar 15 '16

Så er det ved at gå op for politikerne, at afgiftsændringen faktisk betyder faldende salg af el-biler...

http://nyheder.tv2.dk/business/2016-03-15-s-og-r-parate-til-at-genabne-elbilsaftale

KimT
KimT Mar 15 '16
Undskyld men hvordan fa'en er man kommet frem til et tal på 24.100 frem til 2020. Det er et salgstal på 6.000 elbiler pr. år. Det er der ikke engang solgt uden afgifter i 2015 - inkl de 3.000 som Tesla fik indregistreret sidste år. Hold kæft de er inkompetente i hele denne sag. De er nok ved at finde ud af at der mangler en hel del penge i momsintægter fra bl.a Tesla...
Kiefer
Kiefer Mar 15 '16
Fordi man regner med at batterier og biler bliver billigere frem mod 2020, og der derfor så vil blive solgt rigtig mange af dem...

Jeg tror ikke der er nogen her på forum som er i tvivl om at disse fiktive tal, netop er fiktive for at bremse salget af Teslaer. De dyre traditionelle bilmærker har jo blødt i 2015 og derfor skulle der gøres noget. Tesla er trods alt oppe imod nogle ret stærke kræfter her.

/Martin

MartinPedersen
MartinPedersen Mar 15 '16

Det kunne være interessant at se hvor store tal de har budgetteret med, kontra de kroner de reelt får ind =)

Skræmmende er det, at sådan en kæmpe regnefejl næppe får nogen konsekvenser for den der har lavet fejlen...

Kiefer
Kiefer Mar 15 '16
Husk på at de i efteråret sidste år ikke snakkede om de penge de fik ind, men om de penge de ikke fik ind fordi for mange købte el-biler. De fik vendt den om. 

Nu kan regeringen jo med god samvittighed gå ud og sige de har fået stoppet blødningen i statskassen...

R og V må godt nok føle sig snydte og taget ved næsen, specielt fordi man få dage efter denne aftale lavede en aftale i blå blok der ændrede på de 180% til nu kun 150% afgift i toppen.

Man kan kun beundre hvor effektive den traditionelle bilindustri har været til at lobbye dette igennem.

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Apr 18 '16
Nu synes jeg, at de ovenfor nævnte politikere har haft god tid til at vende tilbage.

Og vi hører intet.

Er der nogen af Jer der har kontaktet politikere, der har hørt noget nyt?
Hvis ikke, vil I så rykke de samme for aktion her før deres sommerferie?

De skal snart leve op til deres udtalte intentioner. Skal de ikke?
denlange
denlange Apr 18 '16

Citat fra DeaconWP Nu synes jeg, at de ovenfor nævnte politikere har haft god tid til at vende tilbage.

Og vi hører intet.

Er der nogen af Jer der har kontaktet politikere, der har hørt noget nyt?
Hvis ikke, vil I så rykke de samme for aktion her før deres sommerferie?

De skal snart leve op til deres udtalte intentioner. Skal de ikke?
Jeg har ligesom dig kontaktet Skatteudvalget. Min henvendelse blev sendt d.13 april og jeg har endnu ikke fået anden feedback end en mail fra deres sekretær, som bekræfter modtagelsen. Ingen af de 28 medlemmer har efterfølgende taget kontakt. 

Det sagt så har udvalget nok andet at tage sig til for tiden. Som det fremgår af deres kalender er der skattely, bankers medvirken til skattesvindel samt udskydelse af ejendomsvurderingen på dagsorden. Alt sammen noget, der batter en smule mere end vores sag. http:///...05-2016&type=all

Man kan håbe at sagen evt. kan komme på dagsorden d.12/5 på møde i Skatteudvalget. Jeg vil forslå at I hver især tager kontakt til medlemmerne af Skatteudvalget hurtigst muligt og beder dem diskutere henvendelserne fra Deacon og jeg:

http:///...69/1620549/index.htm
http://www.ft.dk/...67/1620935/index.htm

Udvalgets medlemmer og kontaktinfo kan findes her http://www.ft.dk/...Medlemsoversigt.aspx

Brian1
Brian1 Apr 19 '16

Har lige skrevet til Skatteudvalget via hjemmesiden.
Jeg har bedt om at de tilføjer et punkt på dagsorden den 12/5-2016 der omhandler

en drøftelse af jeres henvendelser af den 13. april.

Kiefer
Kiefer Apr 19 '16
Jeg har skrevet til Rene Gade fra Alternativet, det må da lige være noget for dem at tage op. De vil om nogen gerne vise en grøn profil.

/Martin

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10