Loading...
dk

Læg pres på politikerne for at revidere lovforslag | Tesla Forum

denlange
denlange Feb 25 '16

Citat fra SQLCPH Hvem kender nogle fra de konservative.. et oplagt grønt initiativ er at fjerne afgiften på el-biler... Det er nu venner....  http://www.dr.dk/nyheder/politik/k-til-lobbyorganisationer-kom-gerne-med-jeres-groenne-ideer
Jeg har allerede talt frem og tilbage med Brian Mikkelsen i forbindelse med finanslovsforhandlingerne. Mens han var på vores side, så ville de ikke følge yderligere op. 
denlange
denlange Feb 25 '16

Citat fra SuneH

Jeg tror altså ikke spørgsmålet om X'erne er på ministerniveau. Kan ikke forestille mig andet end at det bare kører i ring internt i Skat.

Enig - Skatteministeren svarede allerede på mit spørgsmål under finanslovsforhandlingerne og gjorde det klart at svaret afhang af en juridisk vurdering fra Skat. Han sagde dog også at han ville bede Skat tage stilling og det var allerede i December, så hvorfor vi sider her og er uafklarede i Februar giver ingen mening. Det er nok tale om endnu en intern henvendelse i Skat der er havnet på gulvet.
DeaconWP
DeaconWP Feb 25 '16
Nu er det torsdag, og det er efter middag.

Men det er måske ikke eftermiddag endnu?
Renedyhr
Renedyhr Feb 25 '16
Ja kom nu med et svar SKAT...........
denlange
denlange Feb 25 '16

En lille update. 

Gert og jeg har begge været på telefonerne med SKAT og Tesla i dag. Da Gert ikke er ved tasterne vil jeg opsummere vores samtaler her. 

SKAT er stadig ikke kommet med en afklaring og internt er der en frustration at spore omkring hele sagen. Kontaktpersonerne ser gerne sagen afsluttet hurtigst muligt, men det er juristerne, der tøver med en afgørelse. 

Det sagt så er der nu lagt pres på internt hos SKAT og juristerne er blevet pålagt en afgørelse senest i morgen (26/2/16). Hvor vidt de så vil overholde denne nye deadline tvivler jeg stærkt på.

I vil om meget kort tid blive indbudt til at konfigurere jeres bil… priserne vil blive vist inkl. afgift. I vil formentlig kun have 1 uge fra invitationsdatoen til at konfigurationen skal konfirmeres. Dette skyldes at vi nærmer os det vindue Tesla skal bruge for at få bilerne til Danmark i tide.

Såfremt SKAT efterfølgende giver medhold så bliver bilerne uden afgift. Hvis ikke vi har en afgørelse inden vinduet lukker, så bliver det op til den enkelte at tage risikoen.

SKAT er klar over hvornår vores konfigurationer skal være lukket, så man kan mistænke dem for at benytte denne information til at få manipuleret færre bestillinger igennem. Når de kender det egentlige antal biler kan de på den måde lave en egentlig kalkulation hvad en afgiftsfritagelse vil betyde.

På den positive side, så har Tesla i USA garanteret at vi får fortrinsret i produktionen og vil derfor formentlig være det første land uden for USA og Canada der får Model X på vejene.

Tittemus
Tittemus Feb 25 '16
Hej

Har følget lidt ned på sidelinjen, da min mand og jeg har en reservation på en model X.

Er der nogen der ved, om det er alle der har en reservation på en model X (før d. 8. oktober), som kan nå at få den inden d. 1. juli? Vi fik nemlig først reserveret vores i juli 2015. 

Det er et flot stykke arbejde I har gjort, og dejligt at se at I gør alt for at få afgift fritagelsen trumfet igennem.
Kiefer
Kiefer Feb 25 '16
Tittemus: Jeg er ret overbevist om du vil kome med i "bunken" af danske Model X, så jeg ville ikke være nervøs hvad det angår.

denlange: Husk at gøre SKAT opmærksom på at regnestykket jo egentlig er ligetil. Hvis vi får dem uden afgift skal der betales et beløb næsten svarende til det man skal betale i afgift i moms alene.

Hvis der kommer afgift på og vi alle afbestiller, ja så mister de momsindtægten svarende nogenlunde til det de ville have mistet i afgift. Så uanset hvad så vil SKAT penge ved ikke af afgiftsfritage bilerne, men vil få et beløb ind i moms ved netop at afgiftsfritage bilerne. Burde være logik for burhøns...

/Martin

Brian1
Brian1 Feb 25 '16

Tak for updaten denlange!

Vil SKAT nu til at spille russiske roulette med os! Skal vi ikke lade Pape og Løkke om det?

Ved ikke om skatteministeren er klar over hvad der forgår i SKAT? Men da han bad SKAT om at tage stilling tilbage i december, er det ikke på tid han fik at vide at der intet er sket?

Stopper nu - inden jeg skriver noget rigtigt grimt!
@Tittmus - du er med da I BESTILTE jeres Model X inden 8. oktober 2015.

Brian1
Brian1 Feb 25 '16
Så sandt som det er skrevet Martin...
Kiefer
Kiefer Feb 25 '16
Brian: Jeg forstår godt tittimus' bekrymring da der på teslamotors.com stod ved reservationer i 2015 ville man få bilen i 2. halvår af 2016. 

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Feb 25 '16
denlange: Vil det sige, at Tesla garanterer, at jeg må få min bil til indregistrering senest 1/7-16, uanset hvad Skat kommer frem til?
Brian1
Brian1 Feb 25 '16
Sådan har jeg fortolket det Deacon....
Kiefer
Kiefer Feb 25 '16
Deacon: Så vil du nok også stå stærkere i en evt. retssag mod SKAT hvis Tesla leverer inden 1.7 men du skal betale afgifter.

Som jeg havde forstået dig ville du lægge sag an mod SKAT hvis der kom afgifter på bilen?

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Feb 25 '16
Jeg synes det er vigtigt at vide. 

Hvis jeg nu vil have bilen, og så senere køre retssag mod Skat for at få afgiften retur, fordi de uretmæssigt opkræver den. Så er det jo vigtigt for mig, at den så også er leveret og indregistreret senest 1/7-16, så jeg med rette kan sige, at de har opkrævet en afgift uden hjemmel til det.
uffe55
uffe55 Feb 25 '16

"På den positive side, så har Tesla i USA garanteret at vi får fortrinsret i produktionen og vil derfor formentlig være det første land uden for USA og Canada der får Model X på vejene."

Jeg undres noget over ovenstående udtagelse da jeg tidligere har fået en helt klar melding personligt af en Tesla medarbejder om at jeg roligt kunne afbestille min Model X da den ikke kom til landet inden 1/7, hvilket jeg så gjorde - altså på den måde sælger tesla jo ingen biler !

Kiefer
Kiefer Feb 25 '16
uffe55: Uffe for søren, jeg troede du havde lært, at man ikke kan tage hvad en enkelt tesla-medarbejder giver af information for troende...

Valgte du at købe en Model S i stedet?

/Martin

denlange
denlange Feb 25 '16

Citat fra DeaconWP denlange: Vil det sige, at Tesla garanterer, at jeg må få min bil til indregistrering senest 1/7-16, uanset hvad Skat kommer frem til?
Vores invitation til at konfigurere er fremskyndet for at kunne nå at levere til tiden i så fald vi får medhold. Hvad der så sker hvis SKAT kommer tilbage midt i produktionen og siger at der skal afgift på det ved jeg ikke. Jeg tror næppe vores biler bliver fjernet fra produktionen, men samtidig tror jeg at der vil være en noget mere afslappet tilgang til shipping etc. Det er dog ren spekulation.
Citat fra uffe55

Jeg undres noget over ovenstående udtagelse da jeg tidligere har fået en helt klar melding personligt af en Tesla medarbejder om at jeg roligt kunne afbestille min Model X da den ikke kom til landet inden 1/7, hvilket jeg så gjorde - altså på den måde sælger tesla jo ingen biler !

Som udgangspunkt skal man desvære tage alt hvad sælgerne på gulvet siger med et gran salt. Garantien for levering inden 1/7 har jeg modtaget fra ledelsen i Tesla Danmark.  

uffe55
uffe55 Feb 25 '16
@Kiefer Ja du har ret, jeg skulle bare have ladet min reservering stå. Det var faktisk den medarbejder der overdrog mig min 90D som fortalte mig det, så nu er jeg hooked på min 90D, - nå det er måske heller ikke så ringe enda !
Kiefer
Kiefer Feb 25 '16
uffe55: Bagtanken hos Tesla DK i efteråret var at få så mange som overhovedet muligt til at konvertere fra en Model X til en Model S...

De sagde det ret direkte da de holdt reception i Herning, at alle Model X reservationsholdere ville blive kontaktet for en snak om at skifte fra en Model X til S.

/Martin

Brian1
Brian1 Feb 25 '16
Kan Tesla ikke give os lov til at konfiguere, og derefter lov til at afbestille, hvis SKAT inden endelige levering afgiver et negativ svar? Tesla kan jo sagtens komme af med de biler I Europa!
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »