Loading...
dk

12v batteri - Li ion? | Tesla Forum

Reklame
Ledsager
Ledsager Mar 30
Det er gratis indenfor 4 år eller 80.000 km.

Udskiftningen tager 20 min.

14 dages ventetid på batteriet. Fik skiftet mit efter 65 K og 2 år og 8mdr.
canel
canel Mar 30
Citat fra Ledsager Det er gratis indenfor 4 år eller 80.000 km.

Udskiftningen tager 20 min.

det er rigtigt hvis det er en D model, for så sidder batteriet under frunk kassen.

men når det er en baghjulstrukket model, sidder batteriet under torpedostykket, over handskerummet.

derfor skal luftfilter og viskersystemet mm. afmonteres, og det tager flere timer.

se hvordan her: https://youtu.be/fEIpBnHhLhE

Forummets indlæg er redigeret af canel Apr 1
Metguy2000
Metguy2000 Apr 1
Så fik jeg beskeden om replacement af 12v batteriet. Selvfølgelig Langfredag lige når jeg skal køre hjem fra Paris. Et opkald til Tesla service fik mig dog beroliget, jeg har nok 14 dage inden batteriet er dødt. Kører i 85D med 84.000 på klokken. Jeg skal derfor selv hoste op med betalingen. Har ellers lige været til service ved 80.000 km, mærkeligt at de ikke lige fanger den der.
MOS
MOS Apr 1

Jeg har også fået beskeden i displayet om, at 12V batteriet snart skal skiftes. Jeg har hørt fra Tesla, at de har haft kunder, der har haft samme problem, men som har kørt rundt med advarslen i flere måneder, inden batteriet blev skiftet. Så jeg tror ikke, du skal være alt for bekymret. Dog surt for dig, at det skete lige efter garantien er udløbet. Havde været bedre, hvis det var sket lige inden 80.000 km. Men det er nok bare lidt tilfældigt, hvor længe batteriet holder. Det lader til, at mange oplever, at holdbarheden er lige omkring 2 år.

PeterE
PeterE Apr 6

Jeg fik mit skiftet efter 1.5 år, ved ca 60000 km og kørte med den advarsel i 5-6 uger uden problemer. Slet ikke noget at være bekymret over.

MOS
MOS Apr 6

Største bekymring - eller skal vi sige irritationsmoment - er, at den ikke kan opdatere firmware, før 12V batteriet er blevet skiftet. Oh ve, nu skal man så gå og vente alt for længe på at få installeret den seneste opdatering... :-(

dankersoe
dankersoe Apr 10

Jeg har også fået skiftet batteri, det holdt ca. 18 måneder.

Min mors gamle Audi har kørt på samme batteri i 8 år.... Troede egentligt at Elbiler burde være gode til det der med batterier.

Jeg har en 85D, altså med batteri under frunken, er der nogen som med success har skiftet batteri selv?

griffel
griffel Apr 10
Citat fra canel:
>> det er rigtigt hvis det er en D model, for så sidder batteriet under frunk kassen.
men når det er en baghjulstrukket model, sidder batteriet under torpedostykket, over handskerummet.
derfor skal luftfilter og viskersystemet mm. afmonteres, og det tager flere timer.

Jeg havde gerne ofret lidt af pladsen i frunken i min RWD for at batteriet nemmere kunne skiftes...
Har dog nu kørt 124.000 km uden nogen melding *kockonwood*

/Jakob :-)
MOS
MOS Igår, 21:09
Citat fra MOS

Største bekymring - eller skal vi sige irritationsmoment - er, at den ikke kan opdatere firmware, før 12V batteriet er blevet skiftet. Oh ve, nu skal man så gå og vente alt for længe på at få installeret den seneste opdatering... :-(

Hmm... jeg havde ellers fået at vide af Tesla, at den ikke kan opdatere firmware, før jeg har fået skiftet 12V batteriet. Men nu har jeg altså lige fået installeret v8.1 (2018.14.2). Og jeg har endnu ikke fået skiftet 12V batteriet. Der er noget, der ikke stemmer her.

Men pyt, nu kan jeg da åbne trunk og frunk fra Teslas mobil app :-) 

Sider: « 1 2 3 4 5
Reklame